Uusi uljas maailmanjärjestys

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Milainen olisi uusi maailmanjärjestys, jos sinä saisit päättää?

Itse perustaisin uuden YK:n, jonka päämaja voitaisiin sijoittaa vaikka poliittisesti suhteellisen neutraaliin Tokioon. Turvallisuusneuvostoon kuuluisivat Yhdysvallat, Kiina, Japani, Intia, Pakistan, Venäjä, Saksa, Ranska, Britannia, Nigeria ja Brasilia. Mielestäni kaikenlaiset sodat pitäisi tuomita kansainvälisen oikeuden vastaisina. Ihmiskunnan pitäisi oppia selvittämään ongelmansa väkivaltaa käyttämättä. En kuitenkaan yrittäisi esim kieltää uuden nano ja antimateriateknologian kehittelyä, vaan pikemminkin panostaisin siihen entistä enemmän. Esim Yhdysvaltoja ja Kiinaa pitäisi painostaa laajentamaan "imperiumeitaan" avaruuteen, koska meidän maaplaneettamme ei kuitenkaan enää uusia sotia kerta kaikkiaan kestä! Yhtenä vaihtoehtona voisi olla, että suurvallat voisivat "ottaa yhteen" avaruudessa, kunhan sitoutuisivat olematta vahingoittamatta maaplaneettaa. Miltä idea kuulostaa, ja onko teillä ehkä parempia ehdotuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
tse perustaisin uuden YK:n, jonka päämaja voitaisiin sijoittaa vaikka poliittisesti suhteellisen neutraaliin Tokioon. Turvallisuusneuvostoon kuuluisivat Yhdysvallat, Kiina, Japani, Intia, Pakistan, Venäjä, Saksa, Ranska, Britannia, Nigeria ja Brasilia. Mielestäni kaikenlaiset sodat pitäisi tuomita kansainvälisen oikeuden vastaisina. Ihmiskunnan pitäisi oppia selvittämään ongelmansa väkivaltaa käyttämättä.

Kaunis ajatus mutta se vaatisi ihmisiltä paljon. Väkivaltaa on käytetty ja tullaan käyttämään aina koska se on on helppo ratkaisu ongelmiin.

En kuitenkaan yrittäisi esim kieltää uuden nano ja antimateriateknologian kehittelyä, vaan pikemminkin panostaisin siihen entistä enemmän. Esim Yhdysvaltoja ja Kiinaa pitäisi painostaa laajentamaan "imperiumeitaan" avaruuteen, koska meidän maaplaneettamme ei kuitenkaan enää uusia sotia kerta kaikkiaan kestä! Yhtenä vaihtoehtona voisi olla, että suurvallat voisivat "ottaa yhteen" avaruudessa, kunhan sitoutuisivat olematta vahingoittamatta maaplaneettaa. Miltä idea kuulostaa, ja onko teillä ehkä parempia ehdotuksia?

Tuo ei ole varmastikaan lähivuosina mahdollista. Poliitikoistahan sodat johtuvat.[/code]

Vierailija

jos minä saisin päättä:

Hallitusmuoto: Diktatuuri
Hallitsija: Minä. The Greatest Nuke I
Pääkaupunki: Haapajärvi
Kieli: suomi, muutkielet kielettäisiin ja jos niiden käytöstä seuraisi kuolema

Muutamia kohtia jotka muuttaisin:
-moniavioisuus eli kyllähän diktaattorilla haaremi pitää olla
-sodat/väkivalta olisi kielettyä, maat jotka sotisi atomipommitettaisi esihistorialliselle kaudelle. Väkivaltaiset ihmiset kidutettaisiin hengiltä
-erinäisiä ryhmiä esim toisinajattelijoita vainottaisiin
-kukaan ei omistaisi mitään vaan kaikki omaisuus kuuluisi MINULLE!!
(hups tämähän on suoraan NL periaatteista, no kai meissä kaikissa asuu pieni kommari)

Vierailija
Toinen tuleminen
Yhtenä vaihtoehtona voisi olla, että suurvallat voisivat "ottaa yhteen" avaruudessa, kunhan sitoutuisivat olematta vahingoittamatta maaplaneettaa. Miltä idea kuulostaa, ja onko teillä ehkä parempia ehdotuksia?

Oikein hyvältä kuulostaa... (tahtoo tuollaisen!!)
Avaruudessa riittää tilaa riehua.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

”Ehkä tämä maailma on jonkin toisen planeetan helvetti”
(Aldous Huxley)

”— ja jonkun toisen maailman paratiisi”
(Leena Krohn)

”Kumpi näistä lauseista on pessimistisempi?”
(Leena Krohn)

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Uusimmat

Suosituimmat