Oodi lapselle!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

... ja lapselle meissä eli ns. sisäiselle lapselle! Lapsi syntyy maailmaan täynnä elämäniloa ja halua tutustua maailmaan/kotiinsa. Niin, sinäpä sen Harmiton sanoit! elämä ei ole ongelma vaan salaisuus.

Jos elää vanhaksi, (?) niin jotain jo elämästä ymmärtää ... tai sitten ei. Jokaisen ihmisen sisällä - luuraa - innokas tyttö/poika ... se lapsi, joka kerran on ollut, sellainen ihana mussukka, päivänpaiste, vanhempiensa silmäterä (jne.) jokainen on yhä ... olipa ikä mikä tahansa (sisimmässään vanhemmat aina rakastavat lastaan).

Sivut

Kommentit (20)

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Velvollisuuteni on nostaa puheeksi myös taas toinen puoli, se jonka Lystikäs aina unohtaa, ja se mitä ilman ei tästäkään aiheesta synny asiaa, jos sittenkään.

Katsot tuota mussukkaa ja mietit kauanko vielä kestää siihen että se oppii paskomaan suoraan viemäriin, milloin sen puheesta saa selvää ja milloin se mitä se sanoo alkaa kuulostamaan edes jossain määrin järkevältä.

Ja sisäinen lapsesi syvällä, pimeässä ja aina poikittain sinun sisälläsi kiukuttelee kuin tuo mussukka. Sillä on nälkä, sen on saatava ruokaa — ei sitä ruokaa mitä olet valmistanut, vaan sitä mitä juuri et ole. Sen on saatava sitä heti, ja uusi hiekkalapio, samanlainen jonka otat Janilta. Jani itkee. Sisäinen hirviö sinussa katsoo Jania ja miettii että sen piposta saisi kivan pesän mutapupulle.

Janin äiti tulee tupakalta ja riuhtaisee pipon sinulta juuri kun olet saamassa pesän valmiiksi. Janin äiti huutaa sinun äidille, sinä huudat, Jani huutaa, naapurin Katja huutaa koska muutkin huutavat kunnes tulee nukkumaanmenoaika, ei siksi sinua nukuttaa, vaan siksi että äitisi on päästävä lukemaan päivän lehti.

Nukut vain viistoista minuuttia. Sinua nukutettiin tunti. Vaatteesi menevät pyykkiin, koska ehdit juuri ja juuri nähdä unta kevätpurosta jonka patosit eilen naapurin Katjalla, ja äitisi luuli ettet pysty kusemaan tunnin välein. Äitisi näyttää harmaalta linnulta, isäsi on syystäkin ylitöissä. Silti ne tekevät sinulle vielä sisaren sisaren jota vedät lättyyn heti kun se on niin iso että sen voi jättää yksin lehden lukemisen ajaksi. Isäsi palaa ylitöihin, äitisi palaa loppuun ja sinä palaat lapsuuteesi analyysissa. Niin kaihomielin.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija
lystikäs
... ja lapselle meissä eli ns. sisäiselle lapselle! Lapsi syntyy maailmaan täynnä elämäniloa ja halua tutustua maailmaan/kotiinsa. Niin, sinäpä sen Harmiton sanoit! elämä ei ole ongelma vaan salaisuus.

Jos elää vanhaksi, (?) niin jotain jo elämästä ymmärtää ... tai sitten ei. Jokaisen ihmisen sisällä - luuraa - innokas tyttö/poika ... se lapsi, joka kerran on ollut, sellainen ihana mussukka, päivänpaiste, vanhempiensa silmäterä (jne.) jokainen on yhä ... olipa ikä mikä tahansa (sisimmässään vanhemmat aina rakastavat lastaan).

Mielestäni lapset ovat yliarvoistettuja ja ilkeämielisiä omanedun tavoittelijoita. Sanonta naiset ja lapset ensin perustuu siihen, että naiset ja lapset menettävät hermonsa herkimmin ja ovat änkeämässä joka paikkaan ensimmäisinä. Jos joku mies menisi ensin hätätilanteessa, niin pian alkaisi kuulua naisten suusta:" Tollanen, mikä se oikein luulee olevansa, minä ja mun lapsi ansaitaan pelastua ennemmin kuin joku tollanen."
Onko ikinä nainen lapsensa kanssa päästänyt sinut jonossa edellensä: ei, vaikka sinulla olisi vain mehutölkki ja heillä viikon muonat.

IsoJussi
Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005
lyppätipyykälöö

...ja hips/heijaa - vaihteeksi - uudessa ketjussa? Eli ns. uutta - asiaa - kun/emme ole tuota ...kuulleetkaan. Ihan (?) uusia ...veikeitä luetun/ymmärtämis - keinoja- olet taas keksinyt. Lapsi - minussa - on aivan ...riemuissaan/lukiessaan tuota! Elämän/iloa jatkossakin ...sinulle (?)

Same shit, different day...

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Mielestäni lapset ovat yliarvoistettuja ja ilkeämielisiä omanedun tavoittelijoita. Very Happy Very Happy Very Happy Sanonta naiset ja lapset ensin perustuu siihen, että naiset ja lapset menettävät hermonsa herkimmin ja ovat änkeämässä joka paikkaan ensimmäisinä. Jos joku mies menisi ensin hätätilanteessa, niin pian alkaisi kuulua naisten suusta:" Tollanen, mikä se oikein luulee olevansa, minä ja mun lapsi ansaitaan pelastua ennemmin kuin joku tollanen."
Onko ikinä nainen lapsensa kanssa päästänyt sinut jonossa edellensä: ei, vaikka sinulla olisi vain mehutölkki ja heillä viikon muonat.
Sad Sad

Lapsi ei ehka ole niin fiksu mielipiteltään kuin Mengele. Tohtorismies joka tunsi lasten tarpeet ja muistaakseni sanoit että erityisesti rakasti lapsia, antoi karkkia ym. Tunnet että lapset vievät paikkasi pelastusveneessä, ihan oikein, sinähän olet kuitenkin ihmiskunnalle tärkeämpi henkilö, kuin joku lapsi, oman edun tavoittelija. Ei ne naiset armeijassa valita muut kuin ruokalan akat "Ettei saa kunnon perunateatteriin enää miehiä"

Niin tai näin. Mee oikeaan armeijaan, näet sen Mengelen joka liimaa asperiinin polveen teipillä, kun on kipeä. Siellä saat jonottaakkin muitten hermoheikkojen kanssa. Jos taistelutehtävä vaatii ei siinä katsota akkojen eikä lasten rääkymistä, mistä tuonkin olet keksinyt, Kultasarjasta, vai Reginasta.

Ihan oikeesti käsky on: "Onko kysyttävää, jollei, Toimikaa!

Ei sotaväki ainakaan ole mikään apusisar, joka lapsia ja naisia suojellakseen on olemassa. Kysymyksessä on suuremmat ihanteet, kuin lasten ja äitien parku.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Voi hyvänen aika!

Ovatkos Vaari ja lierik nyt lopullisesti hapantuneet pilalle tuon lässyn takia? Kyllä kai miehetkin lapsia haluavat?

Eilen kävin palvomassa Hänen Ylhäisyyttään Vauvaa. Miten jollain voi olla hymykuopat kyynärpäissä? Ja se tuoksu..

Mummo
onnellinen orjatar

Vierailija
Mummo
Voi hyvänen aika!

Ovatkos Vaari ja lierik nyt lopullisesti hapantuneet pilalle tuon lässyn takia? Kyllä kai miehetkin lapsia haluavat?

Minusta vauvat ovat ihania, vähän isommat lapset ei enää niin kivoja ja hyväntuoksuisia (naisen nenässä erityisesti tai VAIN naisen), omien lapsien on oltava kivoja, lapsen tasolle jääneet aikuisetkin voivat olla kivoja, etenkin jos kuuluvat perheeseen. Lapsen tasolle jääneet tuntemattomat aikuiset voivat olla myös hyvin hankalia ja siten vähemmän kivoja. Vaarin viesti oli hyvää huumoria.

Vierailija

No leikiksi minä sen ymmärsin, vaikka onpa tuo tarina niin kovin totta.

Olin vaan niin hormoonien vallassa siitä vauvan nuuhkimisesta, että sekopäisyyksissäni ajattelin jo lässystäkin hetken suopeasti.

Mutta huom. vain hetken! Nyt olen taas tolkuissani, tai siis sen verran kun yleensä

Mummo
feromonin viemä

Vierailija

Aah ku tää on sitte ihanaa ... katsella kaunista maailmaa, joka päivä.

Ei tarvitse elää kuin uhri - uhrata yhtäkään ajatusta ymmärtämättömyyteen ... ikuiseen valitukseen ja hammasten kiristykseen.. siis pipo ei lasta kiristä, ei ei.

Lapsi minussa näkee, ettei ilkeyksillä paha olo ihmisistä poistu ... se yhä vain yltyy ja yltyy .. niin se on.

Ei kauniimpaa voi olla, kuin lapsen puhdas mieli. Ei voi ei.

Vierailija

Lapsenmielisyys on ihailtava, joskin häviävä ominaisuus ihmisessä.
Lapset ovat niin 'alkukantaisia', humaaneja poikasia. Tämä kaikki, ennenkuin
oppivat 'kusettamaan' muita lapsia.. Useimmiten touhu riistäytyy tässä vaiheessa käsistä. Lapset ovat myös julmimpia tapaamiani 'otuksia'
ilkeine sanoineen ja näytönhaluineen! Itse kestin koulukiusattuna
peruskoulun loppuun, vaikka paskakasana oleminen ja päähänpotkiminen
oli jokapäiväistä. Mutta luulen, että jotenkin juuri kiusaaminen auttoi minua näkemään kaikki ihmiset yksilöinä. Se antoi myös itselleni lisäpontta elämään.. Ikäänkuin näytönhalua, että 'kyllä täältä suosta noustaan!'

Mutta kiusaaminen teki minusta myös äärimmäisen keskittyneen ja
neuroottisen tarkkailijan. Tutustun helposti ihmisiin, ja löydän useimmista
uusista tuttavuuksista muutaman minuutin yhdessäolon jälkeen paljon 'hyviä' puolia.. Olkoonkin sitten minkälainen ihminen hyvänsä kyseessä. Kun löydän ihmisestä 'huonoja' puolia, huomaan aina miettiväni että minkälaisessa ympäristössä tämä on kasvanut, minkälainen elämä tällä on ollut.. ja koitan
sopeutua toisenlaiseen näkemykseen tästä maailmasta ja sen ihmisistä.

Lyöminen ja kiusaaminen muuten jättivät minuun kuitenkin lähtemättömiä arpia.. Usko omiin kykyihini ja taitoihini on tällä miehellä todella hukassa. Toisin sanoen, en pidä itseäni minään!

Maalaan, soitan rumpuja ja laulan,
mutta en tiedä mitään vastenmielisempää kuin omien aikaansaannosten kuunteleminen/katseleminen.. Häpeän ikäänkuin omaa panostani, koska
mähän en ole koskaan ollut mitään muuta ku pelkkää paskaa.

Mun luottamus ihmiseen on silti vahva. Luotan kerta toisensa jälkeen ystäviini,vaikka he pettäisivätkin luottamukseni. Uskon siihen elämän perusohjeeseen, että toisille pitää olla kiltti. Sitä noudattamalla pysyy toivoakseni 'kultaisella keskitiellä', jota ainakin itse elämässäni tavoittelen.
En pidä elämäni oleisarvona sitä, että saan itse olla mahdollisimman tyytyväinen kaikkeen.. Tuottaa nimittäin suurta iloa nähdä toisten tyytyväisyys ja onnellisuus! Annappa vaikka nelivuotiaalle omena,
tai keskity hetkeksi laulamaan tämän kanssa, ja voit olla varma
että tyytyväisyys loistaa juniorin kasvoilta!

..ja voit olla myös varma, ettei tämä sama toimi useimpien aikuisten kohdalla..

Anyway, meni PIKKASEN offtopic, mutta tällainen 'ajatustulva' tuli, kun
klikkasin otsikkoon 'OODI LAPSELLE'!

-Randy Belgia aka. TRIGMEGISTUS-

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Lapsenmielisyys vain on hieman (ja aika paljonkin) eri asia kuin olla lapsi.

Ei leikkimielisyyskään tarkoita sitä, että se on lapselta aikuiselle siirtyvä ominaisuus.

Aikuisen leikkimielisyys on erilaista kuin lapsen.

Aikuisessa piilevä leikkimielisyys ei tarkoita sitä, että aikuisen sisällä asustaa lapsi.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Hyvä esimerkki lapsista, joiden toivoisi jo aikuistuvan, ovat verkkopiraatit. Lapsi haluaa kaiken saman tien, mullehetinyt. Lapsi ei mieti seuraamuksia eikä syitä. Lapsi on itsekäs ja usein vittumainen. Lapselle ei riitä mikään, paitsi usein juuri se asia, joka on jonkun muun. Raivarit loppuvat heti kun saadaan se toisen lelu. Ja alkavat uudelleen kun huomataan kaverilla olevan vielä jotain, mitä itseltä ei löydy. Tai voi löytyäkin, mutta se on sivuseikka. Se on silti saatava.

Jos aikuisen sisäinen lapsi saa tai pitää vallan vielä myöhemmälläkin iällä, on kyseessä lienee kehitysvamma tai jotain muuta vikaa pään sisällä. Lapsenmielisyys on sitten erikseen, ja sillä ei ole lässykkään lässytysten kanssa mitään tekemistä.

Vierailija

Ei häviä lapsenmielisyys ihmisestä koskaan vaan se kestää vauvasta- vaariin saakka. Sen "hukanneet voivat löytää sen itsestään" uudelleen.

Keskuudessamme elää v a i n miljoonia ihmisiä, joilla tuo piirre on säilynyt hyvin voimakkaana. Etenkin heitä on tieteentutkijoissa, kun mitään uutta ei synny - avaudu - ilman tuota ominaisuutta.

Kaikki ns. suurnaiset/miehet ovat kuin suuria luovia lapsia ja niin on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005
Mummo
Vaari ja lierik nyt lopullisesti hapantuneet pilalle tuon lässyn takia? Kyllä kai miehetkin lapsia haluavat?

Ei, en ainakaan minä enää, noita järjettömiä luontokappaleita. Vaikka sikäli kun muistan, oli niiden tekemisessä oma, joskin lyhyt kohokohtansa.

Lysti tiesi toisaalla, että sisäinen lapsi rantautui Suomeen jo parikymmentä vuotta sitten. Yhtään en ihmettele, että se oli heitetty jorpakkoon. Harmi vain että olikin sitten enempi kelluvaa laatua eikä mennyt suoiraan pohjaan .-)

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat