Kaukainen galaksi liian suuri nykyiseen teoriamalliin

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Distant Galaxy is Too Massive For Current Theories
http://www.universetoday.com/am/publish/distant_galaxy_too_massive.html?...

Ihan oletattavaahan tuo oli ja sinänsä ei mitään uutta. Myöskään en ole koskaan uskonut tähän nykyiseen universumin vajaaseen 15 miljardin vuoden ikään.

En tiedä mitä joidenkin kosmologien päässä oikein liikkuu tai tiedän mitä nyt kirjoja on tullut luettua Mutta on mahdotonta sanoa täysin varmaksi universumimme kokoa, koska emme yksinkertaisesti voi tietää oliko jo 20 miljardia vuotta sitten tähtiä tai galaksijoukkoja. Syynähän tähän tietenkin on se, ettei valo ole vielä voinut saapunut tänne. Toki voidaan tehdä laskelmia taustasäteilystä tai deuteriumin määrästä, mutta sitä ei voi pitää täysin luotettavana, koska nuo ovat epäsuoria havaintoja.

Kommentit (5)

Vierailija

Minähän olen jo kauan täällä sanonut, että tuolta kaukaa on nähty koko galaksin sijasta sen keskuskvasaari, läpimitta tosiaan siinä parituhatta valovuotta. Ja että kyseessä ei suinkaan ole galaksin nuoruus, vaan sen vanhuus, jonka aikana juuri kvasaari loistaa. Kun nyt tuolla kaukana
on nähty laitostieteen kannalta ihan hämmentävän suuruinen galaksi, sepä johtuu siitä, että, havainnoinnin parantuessa, se on nähty kokonaan.

Niinpä niín, uudet havainnot hämmentävät jo koko suuren Lännen laitostieteen. Ja on tärkeää, että ne ovat sen omia havaintoja, epäilemättä tulosta ponssarien antamien hyvien välineiden pätevästä käyttämisestä. - Mutta tätä Suomen Tiedeyhteisöähän ei hämmennä mikään. Vallitsee suuri tyytyväisyys omaan optioituun asemaan.
Mm. tämä hämmentäjä ArKos, häntä vastaan on taisteltava, hänelle ei mitään asemaa, oikeuksia eikä palkkausta. Näin näiden barbaarien keskuudessa, joiden isät ja esi-isät taistelivat Hitlerin aseveljinä ja omaksuivat paljon fasistisia käsityksiä ja tapoja.

Vierailija

Turha tähän on vetää ponssareita ja fasisteja. On vaan hyvä, että uutta ja outoa tulee ilmi. Jos joku luulee, että kaikki avaruudessa tapahtuva tiedetään ja hallitaan, niin väärässä ollaan. Tämä on hyvä ja ainoastaan hyvä asia. Sata vuotta sitten luultiin, että kaikki tiedetään. Samaa soveltaen turha on herjata, jos uutta ja outoa loytyy avaruudesta. Mitä enemmän sen parempi. Mennään eteenpäin, koska ilmiöille yritetään löytää selitys. Näin kehitytään. Kun havaintovälineemme kehittyvät, uutta löytyy. Hyvä esimerkki on Andromedasta löydetty sinisten tähtien kiekko jonka halkaisija on vain valovuoden luokkaa. Tähtiä on alueella n. 400. Ei sovi nykyisiiin tietoihin. Loistavaa. Ihminen janoaa uutta ja uutta. Tiedon jano on loputon. Itse olen vain innostunut, kun tällaisia ilmiöitä löydetään.

Vierailija
rebel327
Turha tähän on vetää ponssareita ja fasisteja. On vaan hyvä, että uutta ja outoa tulee ilmi. Jos joku luulee, että kaikki avaruudessa tapahtuva tiedetään ja hallitaan, niin väärässä ollaan. Tämä on hyvä ja ainoastaan hyvä asia. Sata vuotta sitten luultiin, että kaikki tiedetään. Samaa soveltaen turha on herjata, jos uutta ja outoa loytyy avaruudesta. Mitä enemmän sen parempi. Mennään eteenpäin, koska ilmiöille yritetään löytää selitys. Näin kehitytään. Kun havaintovälineemme kehittyvät, uutta löytyy. Hyvä esimerkki on Andromedasta löydetty sinisten tähtien kiekko jonka halkaisija on vain valovuoden luokkaa. Tähtiä on alueella n. 400. Ei sovi nykyisiiin tietoihin. Loistavaa. Ihminen janoaa uutta ja uutta. Tiedon jano on loputon. Itse olen vain innostunut, kun tällaisia ilmiöitä löydetään.

He siellä Suomen Tiedeyhteisössä, fasistien jälkeläisten keskuudessa kolmanteen ja neljänteen polveen, eivät ole lainkaan innostuneita.

Onko hallituksen kulttuuriministerikään ollenkaan innostunut, tai kukaan hallituksessa, tai EKn pääjohtaja, EVAn päälliköt, Sitran pääasiamies Esko Aho, tai edes Presidentti ja Pena. He kaikki ovat innostuneita aivan muista asioista. Korkeintaan jotkut ovat järkyttyneitä. Että jotakin tämmöistä ollenkaan voi tieteessäkin tapahtua.

Vierailija
rebel327
Sic an tired?

Minä ymmärrän huonosti monia vieraita kieliä. Suomennetaanko lauseesi
" Sika on väsynyt".

Uusimmat

Suosituimmat