Kauanko kestää ilman ruokaa.

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Monta viikkoa ihminen pystyy olemaan syömättä, Ja mitä siihen vaikuttaa esimerkiksi sydänvaivat ja sairaudet.

http://www.dlc.fi/~poroila/loppuun.htm#UUSIN

Täällä on mies joka kokee vääryttä. Hän haluaa taistella sitä vastaan nälkälakolla. Kuitenkin miestä on syytetty pienistä asioista, ja saanut vain sakkoja. Ei edes vankilatuomiota.

Minä en usko, tuota että hän aikoo nälkälakossa olla kuolemaan. Sanoo kuitenkin että ei halua menettää hyvää mitä elämässä on. Mutta on kuitenkin valmis kuolemaan. Tuollaiset asiat jota ilmaisee tuolla sivulla on suoraan kuin jostain elokuvista. Eli haluaa taistella kuolemaan vaikka ei halua kuolla???.

En kuitenkaan löytänyt mitään viitteitä sivulta että yrittäisi asiaan muuten vaikuttaa.

Eli kauanko fyysisesti sairas ihminen keskimäärin säilyy henkissä, ilman ruokaa. Kaveri on myös eläkkeellä sairauden vuoksi.

http://www.dlc.fi/~poroila/loppuun.htm#UUSIN

Sivut

Kommentit (40)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Tuo äijä vaikuttaa sellaselta, joka ei oo oppinut koskaa häviämään. Mutta taitaa nyt hävitä jos puhuu asiaa.

Tai voittaa.

Tuon velikin varmaan valitti toisessa paikassa siittä, kuin sitä sinuteltiin tekstissä ja veli aikoo tappaa itsensä nälkää. Valitti sinuttelusta, vaikka yritti puolustella toisen veljen tekoja.

Voisi tosin olla sitkeitä, tai sitten huijareita molemmat. myös on mahdollista että kirjoittelia ei ollut tämän toisen henkilön veli, vaan aito ja perinteinen feikki.

Nää oli tälläsiä havaintoja.

Vierailija

Ihan hyviä havaintoja.

Oot ilmeisesti käynyt Hesarin keskustelusivuilla. Minä olin se Mummo, joka Heikki Poroilan, sen lasten kiusaamisesta tuomitun rehtorin veljen kanssa skabasin. Joskus, aika harvoin tosin olen sinnekin jotain laittanut.

Se Poroila tuomittiin itse asiassa aika ankariin sakkoihin, ja sen mitä olen esim. Länsi-uusimaata lukenut, niin totisesti aiheesta.

Kyseisen rehtorin nettisivuja olen seurannut jo jonkin aikaa, ihan yksityisistä syistä.

Se, että veljeensä, tään Heikkiin niin hikeennyin, johtui ihan hänen typerästä kirjoitustaktiikastaan. kirjastonhoitaja ja erittäin aktiivinen yleisönosastokirjoittelija jo vuosia. Argumentoinnin alkeetkin ihan hukassa. Rakensi olkinuken (tämänkin asian olen tältä palstalta oppinut) ja sillä lailla yritti torpedoida keskustelua.

Yksilötason tragedia tuo rehtori Poroila.

Paljon traagisempaa oli kuitenkin se, että hän sai vuosia jatkaa toimintaansa, ilman että kunnan viranomaiset tekivät yhtään mitään lasten puolustamiseksi

Mummo
joka hiiltyi, taas kerran

Vierailija

siis, mistä mokomaa edes syytetään yms. En löytänyt mistään mitään yksiselitteistä vääryyttä. vain kasoittan kirjoituksia joita en tietenkään jaksa lukea, tuntuu että herralta puuttuu pr-mies

Vierailija
tiäremiäs
Monta viikkoa ihminen pystyy olemaan syömättä, Ja mitä siihen vaikuttaa esimerkiksi sydänvaivat ja sairaudet.

Siitä vain kokeilemaan. Kerrothan tulokset sitten meillekin?

Mutta jospa hieman vakavoidutaan. Jos "syömättä" tarkoittaa myös ilman juotavaa olemista, kuolee ihminen muutamassa päivässä. On ollut tapauksia, joissa esim. siivooja on jäänyt perjantai-iltana viikonlopuksi kotiin hissiin ja kuollut janoon.

Jos vesihuolto kumminkin pelaa, on armonaikaa hieman pidempään. Kuitenkin jo muutaman päivän kuluttua on olo jo niin heikko, ettei välttämättä edes jaksa yrittää hankkia ruokaa. Pari viikkoa lienee maksimi. Rasvakerroksen paksuus vaikuttaa toki myös asiaan; jos läskimooses ja laiheliini haaksirikkoutuvat autiolle saarelle ilman ruokaa, selviää läski hengissä kauemmin. Paitsi jos laiheliini kolkkaa ja syö tämän.

Tästä tulikin mieleeni muuan vitsi. Haluatteko kuulla sen? Ei se mitään, kerron sen silti.

Mies oli haaksirikkoutunut täysin autiolle saarelle, jolta hänet pelastettiin kuukauden kuluttua. Häneltä udeltiin, kuinka hän oikein oli selvinnyt hengissä kuukauden päivät ilman ruokaa. Mies myönsi, että hän oli joutunut syömään omat ulosteensa. Kun häneltä sitten tiedusteltiin, miltä tavara oli maistunut, hän vastasi:
-No ei se paska aluksi nyt niin pahaa ollut, mutta se paskan paskan paskan paskan paskan paska alkoi olla jo melkoista tavaraa.

Vierailija
Andúril

Tästä tulikin mieleeni muuan vitsi. Haluatteko kuulla sen? Ei se mitään, kerron sen silti.

Mies oli haaksirikkoutunut täysin autiolle saarelle, jolta hänet pelastettiin kuukauden kuluttua. Häneltä udeltiin, kuinka hän oikein oli selvinnyt hengissä kuukauden päivät ilman ruokaa. Mies myönsi, että hän oli joutunut syömään omat ulosteensa. Kun häneltä sitten tiedusteltiin, miltä tavara oli maistunut, hän vastasi:
-No ei se paska aluksi nyt niin pahaa ollut, mutta se paskan paskan paskan paskan paskan paska alkoi olla jo melkoista tavaraa.

minäkin muksuna mietein et jos joutuu aavikolle niin miksei nestehukkaa voi hoitaa virtsalla, kyllähän se on nestemmäistä... sitten tutkein asiaa ja huomasin et, eihän se käykkään.... mitenkäs tämän takapuolen tuotteen kanssa? ei taida soveltua ravinnoksi, luulisin että kaikki "hyvä" on jo siitä eroteltu... mutta. enhän minä vitsejä muutenkaan ymmärrä

IsoJussi
Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005
husku
Andúril

minäkin muksuna mietein et jos joutuu aavikolle niin miksei nestehukkaa voi hoitaa virtsalla, kyllähän se on nestemmäistä... sitten tutkein asiaa ja huomasin et, eihän se käykkään.... mitenkäs tämän takapuolen tuotteen kanssa? ei taida soveltua ravinnoksi, luulisin että kaikki "hyvä" on jo siitä eroteltu... mutta. enhän minä vitsejä muutenkaan ymmärrä

Meillä oli aikoinaan kani. Tykkäsi katsoa telkkaria. Aina välillä kesken telkkarin katselun ojensi takajalan suoraksi ja nappasi sieltä anaalista pötkylän mutusteltavaksi. Hyvin näytti maistuvan. Liekö olisi vastannut meidän ihmisten perunalastujen mussutusta...

Same shit, different day...

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
IsoJussi
husku
Andúril

Meillä oli aikoinaan kani. Tykkäsi katsoa telkkaria. Aina välillä kesken telkkarin katselun ojensi takajalan suoraksi ja nappasi sieltä anaalista pötkylän mutusteltavaksi. Hyvin näytti maistuvan. Liekö olisi vastannut meidän ihmisten perunalastujen mussutusta...

Niillä jyrsijöillä on erinlainen sulatus.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
IsoJussi

Minullakin oli kani ja oli lihava, koska olin aika hyvä eläintenhoitaja niin syötin sille kaurapuuroa paljon. Ja mitä ikinä keksin tyrkyttää, jos se vaan söi ja söi mielellään melkein mitä vain. Joi isän saunapilsneripullonkin, josta hän ei pitänyt, vaikka juotin kanille. Mitään persoonanimeä ei sille annettu, koska kanit lisääntyvät paljon, eikä niitä sitten kuitenkaan voisi erottaa. Minun kanini ei ehtinyt lisääntymään, kuoli jo nuorena ja sai ”sydänkohtauksen koska oli niin läski”.

Sitä pidettiin pihamökissä talvella vaikka oli -30º pakkanen ja sillä oli kolkot oltavat, niin saattoi sekin heikentää vastustuskykyä. Muistotilaisuuden jälkeen, kun haudattiin se lumihankeen ”sulia odottamaan”, minulla oli pala kurkussa.

Sitä ennen oli varis. Sillä oli nimikin: Vertti. Nirso ruuan suhteen. Parhaiten Vertille kelpasivat kuistilla olevat äidin kukat. Varsinkin eräs kaktus, joka oli niin herkkua, että söi sitä minkä kasvaa ehti. Minulle kerrottiin sen karanneen toisten varisten mukaan ja muuttaneen Etelään, sen jälkeen kun hävisi. Myöhemmin sain selville, että minua huijattiin ensin. Se varis oli hyvin pahantapainen ja hyökkäsi aina Vanhan Mummun päähän kiinni ja yritti nokkia häneltä silmiä irti huusiin paskalle mennessä. Siihen samaan piharakennukseen, missä kanikin viimeiset päivänsä vietti Oli tehnyt saman tempun isällenikin aamuaskareilla, ennen töihin ”porvarinrengiksi” lähtemistä. Samurai oli pikaistuksissa temmannut lemmikkiä kepillä päähän, Vertti oli menettänyt henkensä. Luin myöhemmin etteivät varikset edes muuta etelänmaihin muuttolintujen tavoin, vaan pysyvät kotimaassa. Mutta silloin en sitä tiennyt.

Luin joskus nälkävankileirin muisteloita oloistaan kuinka yritettiin selvitä hengissä eri ihmiset eri tavoin. Jotkut söivät leipäannoksensa kerralla, toiset jakoivat pienenpieniin paloihin ja söivät vähitellen, kun olivat niin tieteilleet pärjäävänsä paremmin

Sellaiset vangit olivat eläneet pidempään tai selvisivät hengissä, jotka eivät jääneet paikoilleen makaamaan energiaa säästääkseen, koska niin ajattelivat, vaan olivat liikkuneet kuitenkin minkä pystyivät. Tämän valossa näyttäsi, ettei pelkkä ravinto olisi ainoa asia mikä vaikuttaa nälkäkuolemaan jos nestettä kumminkin on.

Abatrossille evoluutio on kehittänyt nesteen säästön pitkälle. Linnun ureakuona-aineet poistuvat kiinteinä kiteinä kyynelkanavista. Koska se ei voi juoda makeaa vettä, suolaisten valtamerien yllä taivaanrantaa katsoen vain liitelee.

Lierikki Riikonen

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Nuo vankileirimuistelmat lötyväti Stalinin vainoista kertovassa Aleksander Soltsevitsin "Nälkäleirien saaristo",romaanista.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Nälkälakossa ihminen selviytyy noin 40 päivää. Juomatta vain viikon verran. Tuo 40 on toteutettu juttu. IRAn terroristi, nimeä en tähän hätään muista, oli tuon ajan nälkälakossa ennen kuolemaansa. Tälläkin hetkellä osa Guantanamon vangeista on ollut nälkälakossa jo yli 30 päivää.

lierik ja muutkin meistä varhaisheränneistä muistanevat asian.

Vierailija

Noniin, kun hätäisesti kirjoittaa, niin aina töpeksii. Muutaman minuutin Googletus antoi seuraavat tulokset:

Tuossa ekassa linkissä hieman aikajanaa:

http://www.britains-smallwars.com/ni/Pr ... vents.html

"1 March Bobby Sands begins hunger strike; he dies 5 May. 9 other IRA prisoners eventually starve themselves to death."

ja sitten hänen päiväkirjansa:

http://larkspirit.com/hungerstrikes/diary.html

Ja lopuksi tiukkaa faktaa:

http://larkspirit.com/hungerstrikes/bios/sands.html

"At 1.17 a.m. on Tuesday, May 5th, having completed sixty-five days on hunger-strike, Bobby Sands MP, died in the H-Block prison hospital at Long Kesh."

Olivat synkkiä aikoja, kyllä. Ne, jotka muistavat, muistavat.

Vierailija
lierik
Nuo vankileirimuistelmat lötyväti Stalinin vainoista kertovassa Aleksander Soltsevitsin "Nälkäleirien saaristo",romaanista.

Nyt olen lierikkiin pettynyt. Se on Solzhenitsyn, ja kirja on Arhipelag GULAG 1918-1956 eli suomeksi "Kulakkien saaristo"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat