Vastatkaa tähän jotain

Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

En tiedä pyydänkö apua vai tarjoanko sitä. Hävettää myöntää, mutta tätä nykyä näemmä, kun ei ole muuta tekemistä, teen tätä. Nytkin olisi monta ketjua johon voisin sijoittaa tarpeeni kirjoittaa tänne, mutta avaan uuden.

Mikä tekee tästä palstasta addiktiivisen?

Kuuluu todennäköisesti moneen kertaan lausuttujen itsestäänselvyyksien joukkoon ja jää sinne, että kenties parasta mitä palsta tarjoaa on palaute itsestä. Tämä palsta toimii siinä. Tähän on itsessään muutama maatumistaan sitkeästi vastustava keskusteluaihe tarjolla.

— Kertokaa minulle millaisen käsityksen olen itsestäni antanut, kuuluu verhoamattomuudessaan poikkeuksellisen häpeämätön kysymys niissä?

Jollekin se millaisen kuvan itsestään antaa kiteytyy mielipiteeseen, tietoon jostakin asiasta, ja useimmiten siihen miten onnistuu nettiketin rajoissa kannattelemaan näin rakentuvaa kehikkoaan muiden tietämystä ja lopulta röyhkeyttä vastaan.

Jotkut onnistuvat maksimoimaan tämän tavalla joka raivostuttaa, mikä reaktio itsessään on vastaus kysymykseen: miksi matti, miksi gideon, miksi sinä senkin perseveroiva lärväturpa!

Joillekin, niin kuin esimerkiksi minulle, se miten ilmaisee asian on usein itse asiaa tärkeämpi asia. Noloa, eikä vähiten siinä miten näkyväksi se etenkin muissa olevan itsekeskeisyyden tekee .-)

Siksikin minulla on hyvä syy olla tätä mieltä: on kyse tutkijasta, tiedemiehestä, taiteilijasta tai omasta näkökulmastaan epätavallisesta kenestä tahansa tavallisesta, niin pohjimmiltaan on kyse tarpeesta saada palautetta itsestä.

Tästä näkökulmasta kaikki ilmaisu sisältää tuon kysymyksen ja on myös vastaus jota ajattelen haettavan aikadilataatiota, pituuskontraktiota, vetovoimakiihtyvyyttä, yhtälön separointia, sen idiootin bannaamisen välttämättömyyttä käsittelevän keskustelun lisäksi, tai sen varjolla.

Vastatkaa tähän jotain, ja minä luen millaisen käsityksen olen tällä itsestäni antanut.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Voi Vaariseni

Tämä on peilaamista, eksibitionismia, narsismia eikä siinä ole mitään pahaa. Täällä elämän netissä temppuilemme, jotta nähdyksi tulisimme. Äidin rakastavaa ja hyväksyvää katsetta ja isän kuuntelevaa korvaa haemme.

Vitsi ei ole vitsi, oivallus oivallus, löytö löytö, jos ei puun kaatumista kukaan kuule.

Sitäpaitsi täältä saa usein lukea ihan hauskoja juttuja ja katsoa upeita kuvia.

Jos nyt haavilla käyt ja ongella olet, niin enkös jo ole moniaita kertoja osoittanut, kuinka kielenkärkikolmoissalkoveistasi nautin. Joskus myös mulkvitseistasi. Siksipä tämänkin juonteen aukiklikkasin.

Mummo

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005
Mummo
Jos nyt haavilla käyt ja ongella olet, (...)

Kiitosta mummo. Olet palstan yksi hersyvimmistä palautteenantajista (vai onko se palautteen antajista ... vaikeita nämä), ellet hersyvin.

Pointti ei ole siinä että pyydän palautetta itsestäni, vaikka siltähän se näyttää, vaan siinä että vaikka vastaatte mitä tahansa, yritän etsiä palautetta siitä. Tämä lamaa ketjun kuin ketjun, tuolla koitan synnyttää keskustelua palstan merkityksestä itse kullekin.

Oletan samalla, että jotkut tunnistavat itsensä minun tavassani reagoida vastausviesteihin. Tai sitten asia on päivänselvä ja minä olen yön humalassa.

Odotan myös, että joku asperger puolustaisi herkästi kasautuvan informaation itsessään olevaa halua tulla julki, että kyllä asioista voi keskustella ilman oman egon korostamista, ja että se on jopa tyypillisempää kuin itsekeskeinen kaikesta palautetta itselleen etsivä perversio.

Yksi hyvä vastaus olisi ollut ”jotain”, mutta nyt pilasin sen. Niin minä vastaisin ja siitä tunnistaisin erehtymättä kanssasielun itselleni.

Eivät vain silmät, vaan koko sielu on peili toiselle. Tai jotain muuta yhtä sekavaa näinä vaikeina päivinä.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

Vaari, saattoipi olla vain hyvästä, että pilasit

Mutta alkuun. Hauskahan se on tällaisessa maalaiskylässä, jossa päivät soljuvat verkkaista tahtia eteenpäin ja kukin puuhailee omissa tärkeissä tehtävissään, piipahtaa ja toisinaan jäädä hieman pidemmäksikin aikaa kylään.

Kylähullu huutelee yhtäällä, pappi paasaa toisaalla ja lapset meuhkaavat omissa leikeissään - mukavia ääniä, jotka rikkoo välillä opettajan ääni tämän laittaessa kurittomia oppilaitaan ojentoon. Ja hyvin usein voi kuulla iloisesti pulisevien, ystävällisten kyläläisten naurua ja riemukasta lystinpitoa.

Hyvät aamukahvit saa paikallisessa kuppilassa ja toisinaan on tuoretta munkkiakin tarjolla. Ravintolassa kylän herkkusuut voivat käydä harrastamassa kulinaristisia paheitaan ja kirjastossa on suunnaton valikoima hyvää ja mieltäylentävää kirjallisuutta.

Kylän lähistöllä olevassa metsikössä voi käydä tekemässä havaintoja luonnosta ja toisinaan voi retkiltä tuoda mukanaan vasullisen komeita metsänantimia. Järvellä ovat uutterat herrasmiehet olleet voittoisia suurten kalansaaliidensa kanssa. Niitä, kuten muitakin luonnonantimia, on sitten vesissäsuin täällä yhdessä maisteltu ja ihailtu.

Monet ilot ja surut on eletty yhdessä - lasten syntymät, syntymäpäivät, sairaalakeikat ja muut.

Paikallinen poliisi on varsin leppoisa kaveri, joka ei turhia hötkyile ja joka rasahduksesta putkaan heitä. Mukava mies kertakaikkiaan, vaikka jotkut häntä toisinaan isoon ääneen parjaavatkin.

Oikeita tiedemiehiä ja keksijöitäkin on muuttanut tähän kauniiseen, somien puutalojen kansoittamaan kyläseen. Heidän innoittaminaan on moni kyläläinen innostunut lisäämään omaa tietovarastoaan ja voidaankin kai sanoa, ettei missään muualla ole näin tietäväisiä ja hienoja ihmisiä kuin tässä piskuisessa kylässä nettigalaksin laitamailla.

Noin lyhykäisyydessään tuossa.

Sinun kehumiset mie oon pruukannu hoidella selän takana, jottet ala turhia pehmoilemaan

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että Vaari koittaa tehdä kärpäsestä härkäsen. Löytää syvempiä ja moniulotteisempia merkityksiä ilmiöstä, jossa niitä ei välttämättä ole. On totta, että foorumista on selvästi löydettävissä kaveririnkejä, joiden jäsenet tuntevat selvästi yhteenkuuluvaisuutta keskenänsä ja harrastavat sosiaalista kirpustamista ja selästä raaputtamista. Näiden lisäksi rinkien ulkopuolella raapustaa kuitenkin ajatuksiaan ja mielipiteitään suuri joukko yksinäisiä susia, joille mielipiteiden ilmaisu on vain ajankulua ja verbaalisen palapelin ratkaisun tuottamaa omakohtaista iloa, ilman varsinaista sosiaalisen verkottumisen tarvetta.

Vierailija
s&s&s
Näiden lisäksi rinkien ulkopuolella raapustaa kuitenkin ajatuksiaan ja mielipiteitään suuri joukko yksinäisiä susia, joille mielipiteiden ilmaisu on vain ajankulua ja verbaalisen palapelin ratkaisun tuottamaa omakohtaista iloa, ilman varsinaista sosiaalisen verkottumisen tarvetta.

Olipa osuvasti sanottu. Täsmennyksenä kuitenkin vielä se, että areenalla voi testata "anonyymisti" omia mielipiteitään ja omien argumenttien kestävyyttä joskus jopa kriittisessä kommenttien ristitulessa. Ehkäpä saattaa myös harhautua omaksumaan uusia näkökulmia asioihin.

Vierailija

Parhaimmillaan se on sitä että saa mitä tilaa, ja joukossa on aina niitä ah! niin makeita sattumia. Mitä mielenkiintoisinta.
Nautittavaksi tekee sen vapaatahtoisuus ja se kuinka joskus itseään härnäten vääräleukaisen viestin deletoidessaan tuntee suurta nautintoa, joskus jopa hetkellistä nöyryyttä itseään kohtaan. Jokunen nimittäisi sitä kasvuksi.

Kuinka on nautinto nähdä rehellistä tekstiä vailla roolia. Sanojen takaa huokuu toisella lempeys, toisella lämmin hyvä huumori, oivallus, järki ja viisaus. Elämänmakuinen keitto, jossa läskinpala väistämättä silloin tällöin muljahtaa suussa ikävästi. Vittu minä syljen sen oksennusrefeksin korvautuessa halulla tempaista nyrkki sisään litteästä näytöstä. Hemmetti, että minä nauraisin, jos siihen kykenisin.

Kaunista, totta kai. Sitä kun aina ajattelee, olevansa ikään kuin suojassa.. ja kas.. tietyt ihmiset rymistelevät sisään kuraisilla saappaillaan ja saavat aikaan auringon. Sitä paistetta näkyy myös Vaarin kirjoituksessa.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005
s&s&s
Näiden lisäksi rinkien ulkopuolella raapustaa kuitenkin ajatuksiaan ja mielipiteitään suuri joukko yksinäisiä susia, joille mielipiteiden ilmaisu on vain ajankulua ja verbaalisen palapelin ratkaisun tuottamaa omakohtaista iloa, ilman varsinaista sosiaalisen verkottumisen tarvetta.

Olet säksäksäk varmaan oikeassa ilman että minä olisin välttämättä pelkästään väärässä. Et usko miten paljon häränlihaa meillä on tapeteissa.

Silti. Onko mitään nautinnollisempaa kun kokeilla näin vaaratta siipiään tuntemattomien seurassa? Siinä jännityksessä on yksi ja sama minkä suosikkimielipiteistäni laitan kehiin. Suurin kihelmöinti tulee ajatuksesta: mitähän tähän sanovat.

Muikein menetys tulee kuitenkin vasta siinä, kun kestävyys riittää palstalla notkumiseen pidempään. Johonkin nuotkin sudet päätyvät itseään imartelemaan, jos eivät tänne.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Olisin vastannut "jotain", mutta en uskaltanut kun oli Vaarin perustama ketju. Tähän Vaarin aloitukseen olen kirjoittanut itse perustaamaani "Henkien taisto-Sanan säilä"- jutussa. Siinä tulikin jo oikea vastaus Vaarille kohdallani.

EDIT: beetin itse

Lierikki Riikonen

Vierailija

Jaa, tulikin esiin Vaarin erityisominaisuus palstalla: sinä olet pelottava. Jopa suuräijä lierik pelkää reaktioitasi.

Tulikos tämä Vaarille yllätyksenä vai laskelmoituna saavutuksena? Haluatko olla pelottava? Miksi sitten olet.

Katse omaan napaan, mars!

Mummo

Vierailija

Ei oikeastaan kuulu tähän ketjuun, mutta kunkulta on mennyt ohi silmien miksi tuo suurukko lierik ei päässyt jokin aika sitten palstalle?
Onko siihen asiaan tullut selvyyttä?

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
kunkku
Ei oikeastaan kuulu tähän ketjuun, mutta kunkulta on mennyt ohi silmien miksi tuo suurukko lierik ei päässyt jokin aika sitten palstalle?
Onko siihen asiaan tullut selvyyttä?

Sieltä ne löytyy selitykset peräpäästä TiedeFoorumin: "Tiede. fi bannasi lierikinkin" ja täältä "MITÄ HELVETTIÄ" Niin hyvin kuin asia selvisi.

Edit: Kunkulta unohtui k-kirjain.

Edit: 2 Tahattomasti, ymmärrän.

Lierikki Riikonen

Vierailija

No nyt asia selkis... Ei tahdo aina olla aikaa tutkia jokaista palstalla etenevää keskustelua.
Tutkimattomia ovat tietokoneemme tiet... vai miten se meni?
Suurvisiirikukko lierik pääsi toiselle kaudelle...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat