Paasenselän ufo Todellinen.

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Taas on kysessä kylläkin luonnonilmiö, eikä mikään alienien juttu. Mutta ilmiö on silti erikoinen ja hämmästyttävä.

Sadat ihmiset ovat nähneet koko ilmiö, siittä on saatu valokuvia, video.

On kaikenlaisia pyöriviä valoja, jotka eivät oikein vastaa tunnettuja ilmiöitä, en tosin ole siittä kovin varma.

Oon josku tänne vuotanu niitä juttuja. Mutta heti mua ruvettiin vainoon kun luvattomasti julkasin niitä.

Sivut

Kommentit (117)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Sain taas lisätodisteita. Että ei ole ihmisen tekemästä ilmiöstä kysymys.

Ihmisillä on ihmeellinen taipumus olla kertomatta asioista, että ei luulla hulluksi.

Rohkeita oli ihmisiä oli Ylen Kamera kiertää ohjelmassa. Siinä ihmiset kertoivat ilmiöstä jota oli nähty, Jollain oikein oli nimikin näkyvissä. Mutta ei tainnut kaikilla kuitenkaan olla nimeä .

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005

Google Paasenselän ufosta?
Hakusi - paasenselän - ei vastaa yhtään sivua.

Paasselän ufo?
Löytyy yksi: Eräs tiäremiäs höpisee Paasselän ufosta.

Toisaalla samainen tiäremiäs johdattelevasti kysyy: Kuinka moni kuvitteli että minulla on jotain mielentervysongelmia tai olen tosissani humanoideista.

Sanonpa Hep.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Messmaker
Seuraa 
Viestejä438
Liittynyt19.5.2005

Jotenkin vaikuttaa siltä että tämä Paasselän ufojuttu on vaan keksitty juttu, jolla saadaan kyseinen alue vaan otsikoihin. Miksi ihmeessä videot olisi niin salaisia ettei niitä voi levittää vaikka nettiin, jossa jokainen voisi tehdä omat päätelmänsä?? huuhaata koko juttu sanon minä. Taitaa olla vaan niin että pelätään kulissien paljastumista.

Vierailija

Ihan miten vain. Mulla on siitä videosta kopsu. Siitä on vain esitetty pyyntö, ettei sitä levitetä hallitsemattomasti. Pidän siis tästä pyynnöstä vain kiinni. Tällä hetkellä muutama asiasta kiinnostunut yrittää saada tätä ilmiötä lisää nauhalle, jos vain tuuri kävisi. Aika näyttää, onnistuvatko.

Ja VAIKKA sen näkee omin silmin, niin skeptikot kiistävät sen silti. "SE on lentokone tai joku muu". Näin sanoi yksi läheinen ihminenkin, ei pitänyt nauhaa mitenkään erikoisena. Kuitenkin oli nähnyt tuolla suunnalla liikkuessaa omin silmin vastaavan valoilmiön. Sanoi vain, että "ei se p..rkele ainakaan lentokone ollut, mikä lie ryssien rakentama vakoilulaite... mutta ei ollut lentokone, se on varma". Ja kyseinen henkilö siis piti tätä nauhaa "ei mikään ihmeellinen" -luokituksena.

Kyseessä tuskin on mikään alienien invaasia, mutta jokin mielenkiintoinen luonnonilmiö silti. Asiaa kannattaa tutkia ennemmin kuin alkaa väittämään sitä keksityksi ja pitämään ihmisiä hulluina. Tutkija ei ole tutkija, jos se kiistää vaihtoehdot. Tieto kun vain lisää tuskaa.. sen huomaa siitä, että lukion jälkeen luulee tietävänsä kaikesta kaiken, yliopiston jälkeen huomaa ettei tiedäkään kuin vähän joltain alalta, väitöskirjavaiheessa huomaa, ettei tiedä sitä vähääkään, minkä luuli tietävänsä.

Vierailija
Mikko_-Procyon-
Ihan miten vain. Mulla on siitä videosta kopsu. Siitä on vain esitetty pyyntö, ettei sitä levitetä hallitsemattomasti. Pidän siis tästä pyynnöstä vain kiinni. Tällä hetkellä muutama asiasta kiinnostunut yrittää saada tätä ilmiötä lisää nauhalle, jos vain tuuri kävisi. Aika näyttää, onnistuvatko.

Ja VAIKKA sen näkee omin silmin, niin skeptikot kiistävät sen silti. "SE on lentokone tai joku muu". Näin sanoi yksi läheinen ihminenkin, ei pitänyt nauhaa mitenkään erikoisena. Kuitenkin oli nähnyt tuolla suunnalla liikkuessaa omin silmin vastaavan valoilmiön. Sanoi vain, että "ei se p..rkele ainakaan lentokone ollut, mikä lie ryssien rakentama vakoilulaite... mutta ei ollut lentokone, se on varma". Ja kyseinen henkilö siis piti tätä nauhaa "ei mikään ihmeellinen" -luokituksena.

Kyseessä tuskin on mikään alienien invaasia, mutta jokin mielenkiintoinen luonnonilmiö silti. Asiaa kannattaa tutkia ennemmin kuin alkaa väittämään sitä keksityksi ja pitämään ihmisiä hulluina. Tutkija ei ole tutkija, jos se kiistää vaihtoehdot. Tieto kun vain lisää tuskaa.. sen huomaa siitä, että lukion jälkeen luulee tietävänsä kaikesta kaiken, yliopiston jälkeen huomaa ettei tiedäkään kuin vähän joltain alalta, väitöskirjavaiheessa huomaa, ettei tiedä sitä vähääkään, minkä luuli tietävänsä.

No tuota, lisätieto ei tietysti olisi pahitteeksi aiheesta etenkin kun koko otsikko on heitetty kuin luu koirille. Siksi aiheeseen on vaikea suhtautua vakavuudella. Alkoi sinänsä kiinnostamaan miksi sen esittäminen on kielletty? Lisätieto ei olisi pahitteeksi, vaikkemme mielestäsi tiedäkään tarpeeksi. Se on totta, mutta se johtuu siitä ettei aina niin asiantunteva tiäremiehemme saa asiaa jämäkästi esille.

Vierailija

Noh.. sen on kuvannut henkilö X, joka ei halua nimeään julkisuuteen eikä halua mökkinsä lähettyville "kaikenmaailman af Graneja" parveilemaan. Haluaa siis pysyä poissa julkisuudesta. Tämän henkilön kaveri on nähnyt myös saman ilmiön ja hänellä on kopio tästä nauhasta. Minulle se toimitettiin luonnontieteilijän arviointia varten. Minun arvio asiasta oli, että "en tiedä mikä tuo on, ei mitään normaalia". Itse nauhan valoilmiöstä olisi voinut sanoa jotain arvauksia, mutta kun rinnastaa siihen kaikki muut havainnot, niin mitään hyvää selitystä ei jää enää jäljelle.

Ilmiöstä on lukuisia samankaltaisia havaintoja, kuten lauantain "kamera kiertää" ohjelmassakin kerrottiin. (ja minun edellisessä viestissäkin kertomani kohdat).

Minulle se nauha siis päätyi. Isohko työ oli pyytää lupa esittää se arvioitavaksi asiantuntijoille. Toimitin sen Ursan myrskybongari-jaostolle (totesivat, ettei ole pallosalama tai mikään muukaan tunnettu luonnonilmiö. Mahdollisesti jokin ihmisen rakentama laite). Tämän jälkeen nauha meni myös Suomen ufotutkijoille, jotka pitivät kahta vaihtoehtoa todennäköisimpinä. Eli se on joko plasmapallo tai sitten jokin ihmisen rakentama laite. Ja tämä ihmisen rakentama laite-teoria on pelkästään tuohon nauhaan viitaten hyvä. Ei kuitenkaan tarvitse paljoa kysellä, niin alkaa kuulla aivan erilaisia kertomuksia ja tuo valopallon lentkokoneyhteys ei tunnukaan enää kovin realistiselta.

Esimerkki: Nauhassa pallo pysyy pari minuuttia paikoillaan. Tästä voidaan päätellä, että se olisi vaikka lähestyvä lentokone ja laskeutumisvalot olisivat päällä. Nyt tämä valopallo oli nähty samoilla seuduin sateisen päivän iltana. Taas pallo oli pysynyt muutaman minuutin aloillaan. Eihän minkään lentokoneen laskeutumisvalot näy sadekelinäkyvyyksin niin kauaa! Eikä lähestymistä suoriteta niin kauaa pilvien alapuolella. Valitettavasti tästä ei havainnosta ei ole nauhaa.

Ja kuten sanoin, siellä on muutamia kiinnostuneita, jotka yrittävät saada nauhalle parempaa videomateriaalia. Toivotaan että onnistuvat. Osa ainakin ovat sillä asenteella liikkeellä, että kaikki kuvamateriaali tulee olemaan julkista, jos vain nauhalle jotain tallentuu.

asdf
Seuraa 
Viestejä10411
Liittynyt16.3.2005
Mikko_-Procyon-
-- se on joko plasmapallo tai sitten --

Pystyykö joku selittämään lyhyesti mikä on plasmapallo vai onko aihe niin laaja, että vaatisi oman ketjunsa?

Vierailija
Messmaker
Jotenkin vaikuttaa siltä että tämä Paasselän ufojuttu on vaan keksitty juttu, jolla saadaan kyseinen alue vaan otsikoihin.

Ei ole keksitty. Eikä sitä kait kukaan väitäkään UFOksi. Jotain valopallo-ilmiöitä siellä vaan on.
Minullakin on se VHS kasetilla ja katsellutkin sen mietiskellen. Ja se, että sitä julkisteta kuin tutkimustarkoituksiin, johtuu tekijänoikeusjutuista ja siitä, että sinne ei haluta kansainvaellusta.

J-P

Vierailija
Deus Ex
Auringon valo heijastuu satelliitista tai avaruusromusta?
Kuvattu 20.6.2003 klo 00.19 Vaikka onkin vuoden pisimpiä päiviä, niin ei siellä kyllä aurinko paista. Varsinkaan metsän korkeudella.
Sehän tässä onkin kun ei tiedetä. Tiedeyhteisökin pysyy hiljaa, kun eivät tiedä mihin tiedekuntaan ilmiöt kuuluvat. Luonnontieteellistä, arvioin minä. Tai sääilmöksi, mutta kun keskitalvellakin ja samoilla seuduilla.
Ihan kivaa, kun on pohdittavaa. Sen vuoksi olemme perustaneet pienen tiimin, joka syventyy asiaan ja tekee yhteenvetoa. Esittää sen sitten eri tahoille. Kaikki sirpaletietokin on tervetullutta.

J-P

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Lassi
Messmaker
Jotenkin vaikuttaa siltä että tämä Paasselän ufojuttu on vaan keksitty juttu, jolla saadaan kyseinen alue vaan otsikoihin.

Ei ole keksitty. Eikä sitä kait kukaan väitäkään UFOksi. Jotain valopallo-ilmiöitä siellä vaan on.
Minullakin on se VHS kasetilla ja katsellutkin sen mietiskellen. Ja se, että sitä julkisteta kuin tutkimustarkoituksiin, johtuu tekijänoikeusjutuista ja siitä, että sinne ei haluta kansainvaellusta.

J-P

Se on juuri ufo, mutta kannattaako ufo nimeä enään käyttää kun se heti sekotetaan avarusolioiden tekniikkaan.

mitä todisteita ei ole humanoideista, mutta tälläisitä valoista on!!

Vierailija
Lassi
Deus Ex
Auringon valo heijastuu satelliitista tai avaruusromusta?
Kuvattu 20.6.2003 klo 00.19 Vaikka onkin vuoden pisimpiä päiviä, niin ei siellä kyllä aurinko paista. Varsinkaan metsän korkeudella.
Sehän tässä onkin kun ei tiedetä. Tiedeyhteisökin pysyy hiljaa, kun eivät tiedä mihin tiedekuntaan ilmiöt kuuluvat. Luonnontieteellistä, arvioin minä. Tai sääilmöksi, mutta kun keskitalvellakin ja samoilla seuduilla.
Ihan kivaa, kun on pohdittavaa. Sen vuoksi olemme perustaneet pienen tiimin, joka syventyy asiaan ja tekee yhteenvetoa. Esittää sen sitten eri tahoille. Kaikki sirpaletietokin on tervetullutta.

J-P

Vaikka aurinko ei paistakkaan maan pinnalle niin satelliittien korkeudella se voi olla vielä horisontissa näkyvillä. Päivänvalossa heijastusta tuskin edes huomaisi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat