Lasten suusta viisauksia(ko)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuosssa Mummo mainitsi parta-aiheisessa keskustelussa sanoneensa lapsena jotain parrakkaasta vastaantulleesta miehestä.

Mummo
Silloin, kun Mummo oli vielä ihan ihan pieni, oli parrakas mies suuri harvinaisuus.

Kerran sitten tämmöinen käveli kadulla vastaan. Minä siihen ilahtumaan: Katso äiti, toi setä syö hiuksia!

Mummo

Se innoitti minua aloittamaan tällaisista lausunnoista ihan oman threadinsa.
Kertokaa ihmeessä vastaavia kokemuksia!

Minulla itselläni on hieman vastaavanlainen kokemus, mutta kyseessä ei ollut parrakas vaan iholtaan tumma mies, joka tuli vastaan Norjassa. Pikkuveljeni kiljaisi moisen nähdessään: "Katsokaa, tuo mies on ihan likainen!"

Kommentit (15)

Vierailija

Oletko sinä joulupukki? kysyi tuttavalapsi vastaan kävelleeltä mieheltä, jolla oli valkoinen parta ja punainen pipo.

Vierailija

Mustista miehistä puheen ollen.
Naapurustossa asuu ihka oikeita tosi tummia afrikkalaisia. Perheemme Kolibri, silloin 3v. oli matkalla kaupunkiin isänsä kanssa. Linja-autoa odotellessa saman katoksen alla oli sitten katsonut miestä tosi tarkkaan.. ja todennut sitten isälleen: ”Isä, minäkin haluan tuollaisen mustan naaman. Maalataan minullekin sellainen illalla.”

Junassa viimekesän reissulla oli hauskuuttanut kanssamatkustajiaan katsellessaan ikkunasta ulos ja samalla suureen ääneen ihaillut: ”Katso isä! Dinosauruksen munia!"
Valkoiset rehupaalit oli koristaneet pellonlaitaa. Totuus sisällöstä ei tietenkään ollut lainkaan yhtä säväyttävä. Se pikku neidille kuiten kerrottiin.

Lapset ovat järisyttävän ihania!

Pienenä tyttönä oppi potalle jo ennen ensimmäistä ikävuottaan. Istuin parvekkeella ja puhuin ystävättären kanssa puhelimessa. Tytär kävi tällävälin potalla. Yht' äkkiä ikkunaan läsähti ruskea käsi. Eh... Mun täytyy nyt lopettaa..

Koneella istuessani ja samalla nauraessani kysäisi minulta, että mikäs nyt mättää? Mites niin, kysäisin. ” No kun naurat”
Että shillä lailla.

Entä perheen teini... Noh.. Ollessaan pieni soittelin pojalle iltaisin nukkulauluja kitaralla ja samalla lauloin. Kun poika oppi puhumaan sanoi minulle eräänä iltana.. "Äiti... Voitko vain soittaa.. älä laula"

Toki kultaseni, toki

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

"Kato, leipäjuustokoira", Dalmatialaisesta. (Ei Edam, niinkuin etelän kaupoissa lepäjuustoa nimitetään.

Tästä vanhimman pojan "viisastelusta" joku riemastuu:

"Äiti, neekeliapina!", oli varmaan katsonut Tarzaneita.

Kuultua, voi olla kaupunkitarina:

"Minä näin, kun äiti otti isin kikkelin suuhun", kassajonossa.

Eikös jossain aikakausilehdessä ollut "Lasten suusta", palstakin?

Lierikki Riikonen

Vierailija

Oh.. Minullakin on sellainen "palsta"... ei niitä muuten muista.
Tyttären lyhyet erikoiset on tullut kirjattua ylös.

-Huomenta, täällä ollaankin jo hereillä. Minkäs lelun ajattelit ottaa tarhaan tänään, siellä on lelupäivä?

”Liian pienen”

(Liian pientä ei voi äidin mielestä ottaa liian suuren hukkumisvaaran vuoksi)

Syntymäpäiväkutsulistaa suunnitellessa, neiti 3v: ”Sitten kutsutaan myös Mikko, joka on niin mies, että se kiusaa mua.”

”Jee, Rakettispagettia, rekkamiesten ja avaruusmiesten ruokaa”
Ruoan jälkeen, tyttö kaapittaa vielä lautasen ja :”Kiitos äiti, kiitos rakettispagetista."
-Olipa kauniisti kiitetty.. Laitetaan toistekkin tätä sitten.
”Ei laiteta äiti. Se maistui pikkasen pahalle”

”Mä näin unta, nukuin pitkän aikaa ja isä ajoi mopolla mun silmissä”
Isällään on moottoripyörä.

Isänsä kanssa ulkoillessaan oli nähnyt mäyräkoiran.
”Katso isä, hän ei ole muistanut kasvattaa jalkoja itselleen”

Vierailija

Siskon 3-vuotias ipana pyysi minulta voileivän ilman leipää. Meni hetki ennenkuin tajusin mitä hän tarkoitti. Voileipä ilman leipää on makkarasiivu, jonka päällä on juustosiivu.

Vierailija

Rakastan Lasten suusta -juttuja ja niitä, joissa haastatellaan lapsia esim. politiikasta.

Parhaat repäisyt ovat ne, joita tenavat sanovat uskonasioista. Seuraavat ulkomuistista, ovat joltain lasten suusta -palstalta:

Kerhon jälkeen muksu kysyy: "Onko niitä jeesuksia oikeesti olemassa?"

Lapsi näkee kirkossa papin: "Onko toi se Jeesus?"

Lapsi näkee kirkossa papin: "Äiti, kato Timo-taikuri!" (Henk. koht. suosikki!)

Jokainen uskonnollisen perheen kakara on varmaan esittänyt pienenä sen tärkeän kysymyksen, että näkeekö Jumala myös vessaan.

Vierailija

Jostain luin tällaisen stoorin. Piispa oli vierailulla ala-asteella ja jutteli niitä näitä uskosta ... sitten Piispa sattui näkemään oravan puussa ja kysäisi oppilailta, että mikäs se tuolla on? Pieni poika vastasi ja sanoi: ottaen huomioon olosuhteet ... se on kai se Jeesus.

Muistaakseni Uusi Maailma nimisessä lehdessä oli aikoinaan - Lasten suusta kuultua - palsta.

Vierailija

Itse koettu nro 1:
Elintarvikekaupassa oli nuori äiti ja n. 4-vuotias poju, joka kaiveli nenäänsä koko ajan ja äitihän sitä tuon tuostakin niisteli, selitti että räkä täytyy panna nenäliinaan. Kassalla kai tarkkaavaisuus vähän herpaantui, kun sen jälkeen pentu pysäköi käytävälle suu mutrussa. "Mennään nyt!" äiti komenteli. Pentu itkua vääntämään. "No mikä on?"
"Se räkä jäi sinne kauppaan", oli kuuluvaääninen vastaus.

Itse koettu nro 2:
Aikoinaan kun tein vuorotyötä tulin Espoosta täpötaydellä aamubussilla Helsinkiin vatsa liiasta kahvista ja lihapiirakoista niin sekaisin, että se näkyi naamaltakin. Lauttasaaressa nousi nuori äiti pikkutytön kanssa bussiin. Oloni vain paheni ja bussin lähtiessä pysäkiltä päätin jäädä seuraavalla pois. Äiti ja tytär olivat vielä bussin etuosassa. Yht'äkkiä tyttö osoittaa minua sormella ja huutaa: "Äiti, kato! ISI!"
Kun seuraavalla pysäkillä ryntäsin ulos ja menin oksentamaan pysäkin katoksen taakse, tuntui kuin bussikuski olisi ihan tahallaan hidastellut lähdön kanssa...

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

ERÄÄN ALA-ASTEEN OPETTAJAN KERÄÄMIÄ LASTEN
VASTAUKSIA KOEKYSYMYKSIIN.
_______
USKONTO
Palatessaan Egyptistä israelilaiset veivät Joosevin luut Kanadaan.
Liiton merkiksi Jumala pani taivaalle sateenvarjon.
Vanha liitto merkitsee sitä kun ihmiset menevät vanhana naimisiin.
6. Käsky: Älä houri.
8. Käsky: Älä rassaa toisten tavaroita.

jne.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Äiti, minusta tulee isona maalaaja. Kuvien maalaaja.

Maalaan kuvan, jossa olemme yhdessä.
Kuvasta tulee ihmeellisen kaunis.
Pidämme toisiamme käsistä kiinni ja välillä halaamme.
Kuva on tosi ihana, koska siinä on kaikki lempivärit.

Kolibri tulevaisuuden suunnitelmistaan 16.10.05 löytyneen ihanasti rosahtavan ärrän kera

Hmm.. Maailma on kovin kaunis paikka paikoin

Vierailija

Tämän kertoi exäni, väitti nähneensä tapauksen.

Tarinaan kuuluu oleellisesti että pikkupoika ei osaa lausua kunnolla r-kirjainta, sorahtaa pahasti...

Isä, ja pieni poika olivat jonottamassa kassalle. Poika kinusi: "Isi, ostetaan karrrkkia. ISI, OSTETAAN KARRRKKIA!!!"

Iskä siihen hyssytellyt: "Älä nyt hermostu. ei tässä mitään... älä nyt hermostu..."

Poika:"Herrmostu ja HERRRMOSTU!! PERRRKELE!! KYLLÄ ÄITIKIN HERRRMOSTUU KUN SINÄ KÄNNISSÄ KUSET LAVUAARRIIN!!!"

Vierailija

Koululaisilta nämäkin... ja nyt oikeassa ketjussa.

Maantieto
”Venäjä on kaksi kertaa niin iso kuin koko maailma”

Yleistietoa
” Sain syntymäpäivälahjaksi mekon. Se on vaikea pukea päälle,
koska siinä on napit takana ja minä itse olen edessä.”

Taideaineesta
”Se taiteilija osasi maalata aivan aidon näköisiä alastomia ihmisiä, ja niin kaikki näkivät, miltä alastomat näyttävät, kun kukaan ei ollut koskaan nähnyt.”

Biologia
” Kana on yleisin munaeläimemme.”
”Kukat tarvitsevat vettä kuten me tarvitsemme ruokaa ja karkkia.”
”Minun isä on niin kiltti, että luulen hänen olleen pienenä tyttö.”
”Sienet kasvavat kosteissa paikoissa ja siksi ne näyttävät sateenvarjoilta.”
”Lapinkota on muuten samanlainen kuin juhannuskokko, paitsi siinä on ovi.”

Tiedotusvälineet
”Joskus ihmiset inhoavat tv:tä niin paljon, että istuvat vain ja mulkoilevat sitä kaikki illat.”
”Ilman mainoksia olisimme onnellisia tietämättä miksi.”

Ammatinvalinta
”Kun tulen isoksi, haluan mennä naimisiin. Jos kukaan ei huoli minua, alan opettajaksi.”

Kirjallisuus
"Monologi voidaan joskus käydä kahden henkilön välillä. Ne voivat olla vaikka mies ja vaimo.”

Kielioppi
”’Hän juo’ on futuurissa ’hän on juovuksissa’.”

Historia
”Suunnilleen niihin aikoihin kuningas tuli hulluksi ja synnytti pojan.”

Fysiikka
"Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan on menossa. ”

Vierailija

Nämä lasten ärrät ovat ihania.

Perheen teinillä ärrä syntyi huikaisevan ämerrikkalisen ärrän kautta. Puhe oli laveaakin laveamman kuuloista. Hassunkurista.

Tuli se oikeasointinenkin sieltä, ihan ajallaan.

Kolibrin ärrä täytyy saada vielä nauhoitetuksi. Neiti on onneksi innokas
laulamaan ja kohtahan se on Rati riti ralla-aika

Uusimmat

Suosituimmat