Eduskunta hyväksyi uuden tekijänoikeuslain

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Eduskunta hyväksyi uuden tekijänoikeuslain

Eduskunta on hyväksynyt uuden tekijänoikeuslain äänin 121-34. Poissa oli 44 edustajaa.

Laki kieltää kopiosuojattujen äänilevyjen suojauksen murtamisen kopioitaessa musiikkia omaan käyttöön, esimerkiksi mp3-soittimeen.

STT, HighTech Forum

http://hightechforum.kaleva.fi/index.cf ... ng=1&scs=1

Kertokaa mulle ny, mitä saan tehdä ja mitä en. Kuitenkin minulle on epäselvää koko laki.

Onko Mp3 soittmet laittomia, saanko enään poltaa cd-levyjä. Enkö saa enään purkaa musiikkia cd-levystä kovalevylle vaikka minulla on laillinen ohjelma millä se on mahdollista.

Minkälaisen tuomion saan jos rikon lakia ja jään kiinni. uskotaanko Eduskunnassa että kaikki noudattaa tätä lakia.

Kommentit (11)

Vierailija
tiäremiäs

Kertokaa mulle ny, mitä saan tehdä ja mitä en. Kuitenkin minulle on epäselvää koko laki.

Saat haistattaa mokomalle amatöörien kyhäilemälle lain irvikuvalle pitkät. Niin me muutkin teemme.

Vierailija
tiäremiäs

Tahdon vankilaan tuon lain voimalla.

Kokonaisvaltaiseen ymmärtämiseen tähtäävä elämänkatsomus vaati myös jonkin määrän rangaistuslaitoksessa lusimista. Kokonaisvaltaisuuden vaatimuksen säilyttääkseen oltava melko vähäinen, mutta kuitenkin riittävä, määrä syvällistä intellektuaalia lusintaa.

Vierailija
SAMAEL
tiäremiäs

Saat haistattaa mokomalle amatöörien kyhäilemälle lain irvikuvalle pitkät. Niin me muutkin teemme.

Ikävä kyllä näillä "edunvalvojilla" on jonkinlainen pakkomielle tehdä "esimerkkejä" lainrikkojista. Eli kelle nalli napsahtaa...

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Nyt ei saa tuoda kirjoja Eu- maiden ulkopuoleta, eikä voi tilata elokuvia esimerkiksi Norjasta tai tuoda kirjaa.

Aluekoodi vapaa DVD-soittimella ei tee mitään kuin en saa hankkia laillisesti elokuvia siihen. .

En voi esimerkiski ostaa Pohjois-Amerikasta tai Etelä-Amerikasta, Aasiasta, Austraaliasta. Kulttuuri tuotteita, (Musiikkia, kirjoja, elokuvia jne.) koska niitä yksinkertaisesti ei saa tuoda suomeen koska laki kieltää sen.

Eu-maista saa ainostaan tuoda kulttuurituotteita tänne.

Vierailija
tiäremiäs
Nyt ei saa tuoda kirjoja Eu- maiden ulkopuoleta, eikä voi tilata elokuvia esimerkiksi Norjasta tai tuoda kirjaa.

En voi esimerkiski ostaa Pohjois-Amerikasta tai Etelä-Amerikasta, Aasiasta, Austraaliasta. Kulttuuri tuotteita, (Musiikkia, kirjoja, elokuvia jne.) koska niitä yksinkertaisesti ei saa tuoda suomeen koska laki kieltää sen.

Näyttäisitkö laista sen kohdan, joka tämän kieltää? Alkuperäinen lähde, kiitos.

Vierailija
msdos464
tiäremiäs

Käsittääkseni yksityishenkilö voi tehdä tiäremiähen kuvaamia temppuja, mutta kirja- yms. kaupat eivät välttämättä enää voi.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
msdos464
tiäremiäs

En voi näyttää koska ei ole vielä missään. Mutta aamulehdessä nuo kerrottiin.

Perjantain aamulehdessä 7.10.05

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Arla
msdos464
tiäremiäs

Käsittääkseni yksityishenkilö voi tehdä tiäremiähen kuvaamia temppuja, mutta kirja- yms. kaupat eivät välttämättä enää voi.

Ei voi kaupat, eikä yksityinen tehdä noita temppuja jos ei halua enään rikkoa lakia. Saatana epäselvä, eikä ilmeisesti kansanedustajat kunnolla perhehtyneet koko paperiin.

Tämähän laki tuli sen takia voimaan, kuin ei oiken tiedetty mitä kaikkia se koskee.

Uusimmat

Suosituimmat