Filosofisia nimiä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuuntelin tässä YLE:n etälukion filosofian luentoja. Siellä tuntui guruilla olevan jotain ihme nimiä, joilla oli jokin spesifi merkitys. Tahtoisin jostain vääntää itselleni sellaisen filosofisen nimen, mutta en keksi, mistä sellaisen keksin. Onkohan netissä jotain guidea tai lomaketta jolla saisi oman nimensä selville?

PS. Filosofialle oma keskustelualue! Sehän on maailman vanhin tieteen ala!

/Erkkimon

Kommentit (7)

Vierailija

sä varmaan tarkoitat, miksi yksikään filosofi ei kutsu itseänsä läänihallituksen nimenvaihtelulomakkeella synkkisvuoksi taikka katukiviseksi...vai olenko mä ymmärtänny ihan väärin...enkaisunkaan... tietenkin, mikäli se fiolosofi aikoopi etsiä kohdeyleisöänsä belsebuubinpalvojista, niin siinä erikoisessa ja vain ja ainoastansa siinä tapauksessa saattaisi synkkisvuo olla todellakin suositeltava filosofinen nimivaihtoehto... toisaalta katukivinen...vaikka antaakin po nimenvaihtelulomakkeella ilmoitettuna tulevasta kantajastansa todellakin jämäkän kuvan, onpi siinä semmoinenkin pointti katukivisessä, että saattaapi saada semmoisesta filosofisesta katukivinen-nimestä suuri yleisö sellaisenkin toki ainoastansa täysinkin mahdollisesti väärän käsityksen, että sen katukivisen ylitse käveltäisiin mennen ja tullen ja sitä katukivistä kokoajan poljettaisiin ja että onpi se katukivinen niinmuodoin huuhaahenkilö... tästäkin nimestä voitaneen sanoa, että tuleepi sekin katukivinen-filosofinimi kyseeseen vain ja ainoastansa siinä ja vain siinä erikoisessa tapauksessa, että onkin vastoin yleistä luuloa sen katukivinen-nimen kantajahenkilö erittäinkin voimakastahtoinen ja taitava väittelijä, joka tälläistä vaarattomankin tuntuista katukivinen-nimeä tavallaansa valeasunaan kayttäen suorastansa kyttäileepi kilpailevien filosofinimien ylitsekävely-yrityksiä siten, että konpastuvat net kilpailevat filosofinimet siihen katukivinen-nimeen, jolloin varsinkin suorissa ja multimeditatiivissa televiissiolähetyksissä rähmällensä lentäneestä kilpailevasta filosofinimestä saapi tukevan niskalenkin ja sitä kautta lisää mainetta ja tietenkin myöskinsä mammonaa lissäntyneitten haastattelupyyntöjen ja omaelämänkertureitten vuoksi...

Vierailija

Useimmat filosofit ovat idiootteja ja pellejä, käyttäytyvät "filosofin etiketin" mukaan ja leikkivät ylimielisiä paskoja ja arvostelevat meitä ihmisiä tyhmiksi lampaiksi vaikka itse eivät suurimmaksi osaksi tiedä yhtään mistään mitään.

Vierailija

niinno mä nyt kirjoittelin tuollaisen filosofin nimen pikavalintaoppaan, kun ei apuja tuntunnu löytyvän, vaikken sinänsäkään filosofiaa tunne...mutta kyllä mä olen ollut panevinani merkille, että muittenkin alojen kuin filosofian suurmiehet ovat valinneet nimiksensä nimiä, joilla voipi vastustajiansa hiillostella...kutenesimerkiksi historialliset aleksanterit, jotka ovat liikanimiltänsä hämmästyttävänkin usein olleet suuria...sitä mä vaan en oikein ymmärrä, mitä ihmettä sen ensimmäisen aleksanteri suuren isäukon päässä...elikästä pipin pääkkösessä oikein liikahteli, kun se otti liikanimeksensä pienen... onhan tietysti täysin mahdollista, että se oli nähäny näyn, jossa sen pojasta tuli suuri ja jätti sen takia sen suuren käyttämättä...

Vierailija
Useimmat filosofit ovat idiootteja ja pellejä, käyttäytyvät "filosofin etiketin" mukaan ja leikkivät ylimielisiä paskoja ja arvostelevat meitä ihmisiä tyhmiksi lampaiksi vaikka itse eivät suurimmaksi osaksi tiedä yhtään mistään mitään.

No jopa yleistetään. Itse luen filosofiaa paljon vaikka sitä en vielä opiskelekkaan. Ja voin sanoa että oma käsitykseni filosofeista on melko päinvastainen. Toki on myös sofisteja jotka kerskailevat tiedoillaan ja koittavat nousta muiden yläpuolella polkemalla muita alas. Tieteen avulla ei päästä ajattelussa kuin puoleen väliin...

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13265
Liittynyt23.6.2005

Näin on. Itse olen jo päässyt opiskelemaan filosofiaa ja on pakko sanoa, että hyödyllistä on. Vähän kaikessa. Tuo sitä henkistä pääomaa. Avaa näkökulmia. Pääaineena valitettavasti työttömyyttä. Mutta eihän kaikkea voi saada yhdestä asiasta!

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Uusimmat

Suosituimmat