Nenä ja ihmisten väliset kemiat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ihmiset tulevat toimeen joidenkin ihmisten kanssa paremmin kuin toisten. Joillakin tuntuu käyvän kemiat yksiin heti kättelyssä, kun taas toisilla jokin hiertää hieman heti alusta alkaen.

Ulkonäöllä on eittämättä suuri merkitys vuorovaikutuksen sujumiseen. Kyse ei ole kuitenkaan välttämättä pelkästään siitä, että hyvännäköiset viihtyvät hyvännäköisten kanssa ja sitä rataa, sillä hyvännäköinenkin voi olla eri tavalla ja kahden hyvännäköisen tuleekin olla samalla tavalla näyttävä, jotta kemiat loksahtavat kohdilleen heti alusta alkaen.

Minä olen huomannut, että nenällä on yllättävän suuri merkitys mielikuvan nuodostumisessa. Minulla on Tom Cruisen kaltainen, voimakas ja suora tuulenhalkoja, eikä ole yllättävää, että myös kumppanillani on samanlainen nenä. Jos ajattelen vanhempieni ulkonäköä, on äidilläni voimakkaampi nenä kuin isälläni ja koenkin äitini kasvot jotenkin enemmän kaltaisekseni. Liekö sattumaa, että vanhempani ovat eronneet? Myös muut ihmiset ovat sanoneet minun olevan enemmän äitini, kuin isäni näköinen, vaikka olemme isäni kanssa molemmat mm. tummia miehiä.

Yleensäkin kun katson naisia, vaikuttaa nenä paljon siihen, miten kiinnostavan näköisenä pidän häntä. Nainen saattaa olla sinällään kaunis, mutta jos hänellä on tällainen pieni ja söpö "hyppyrinenä", on hän mielestäni lähinnä pikkusievä ja epäkiinnostava. Työpaikkaa vaihtaessa eron huomaa myös selvästi. Jos uudella työkaverilla on samanlainen nenä kuin minulla, tulemme juttuun paremmin ja vaatimattomammalla nenällä varustetut liikkuvat eri porukoissa.

Jos ajattelen toveripiiriäni, on kahdella kolmesta parhaasta ystävästäni samanlainen nenä kuin minulla. Sen yhden hyppyrinenäisen kanssa meillä onkin aina hiertänyt jokin, mutta kahden muun voimakasnenäisen kanssa kemiat menevät yksiin erinomaisesti.

Millaisia nenäkokemuksia teillä on? Jos ette ole ajatelleet asiaa tietoisesti, miettikää nyt tuttavapiiriänne ja ihmisiä, joiden kanssa koette jotenkin samankaltaisuutta tai joiden kanssa kaikki ei mene täysin kohdilleen. Tokihan vaikuttavia asioita on monia, mutta nenä saattaa olla näennäisestä vähäpätöisyydestään poiketen yllättävän suuri yksittäinen tekijä.

Kommentit (1)

Vierailija

En tule lainkaan toimeen possunenäisten kanssa ja yleensäkin semmoiset oranssit pisamanaamat pistää jotenkin ärsyttämään. Lähes kaikki kuitenkin tuntuvat tulevan minun kanssani toimeen. Ei kyllä nuo nenät ole pahemmin kiinnostanu

Uusimmat

Suosituimmat