Kypäräpää poliisipappi koppalakki on aiheena täällä

Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Hei ihmiset

Harrastukseni puolesta haluaisin kysyä teiltä historiaa ja internettiä tuntevat ihmiset, että mistähän mahtaisin löytää kattavan värikuvaston eri aikakausien erilaisista univormuista. Olen yrittänyt etsiä kaikenlaisilla hakusanoilla, mutta työ on ollut yllättävän tuloksetonta. Jos joku siis heti valmiiksi tietää tällaisen oivan internetsivun, missä olisi värikuvia, niin olisipa kiva. Erityisesti tällä hetkellä kiinnostuslistan ykkösenä ovat amerikkalaiset poliisin univormut 1930-luvulta. Myös pappien mahdolliset virka-asut kiinnostaisivat, mutta se poliisi olisi ykkönen.

Kiitoksia kovasti

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Kommentit (7)

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Eikö kukkaan tiiä yhtään?

Löysin kyllä mustavalkoisia kuvia vaikka kuinka monta, mutta värikuvia löytyi vain Ranskan poliiseista tuolta ajalta. Olen maalaamassa poliisiukkoa 30-luvulta ja haluaisin historiallisestikkin oikean värin siihen tällätä. Minkä värinen se nauha on siinä lahkeessa ja se takkikin voi olla musta tai tumman sininen tai harmaa.

No eipä muuta

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Heh

Ja sen kun piti herättää kiinnostusta ja huomiota. Voi pahus sentään. Hmh. Otsikon kaltainen keskustelu kun täällä on monesti kiivasta, niin ajattelin sen herättävän huomiota.

Ranskan poliisista löysin kyllä hienoja värikuvia kautta aikain, mutta en ameritikkalaisista yhtään.

Vierailija
Marssilainen
Myös pappien mahdolliset virka-asut kiinnostaisivat, mutta se poliisi olisi ykkönen.

Miten tämän nyt kysyisi ettei tunnu härskiltä..? Voi kauheeta... Tuota... oletko... you know... vähän niinkun erilainen näissä eräissä asioissa? Vaikka mitäpä se minulle kuuluu mutta utelias kun olen. Anteeksi

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Siis kun maalaan historiallisia ukkoja tällä hetkellä ja tuo poliisin virka-asu, sekä papin kasukka, vai mikä se onkaan nimeltään, ovat teettäneet hankaluuksia. Värien takia kyselen, ettei tule historiallinen bugi ukkoon.

Leikin leluilla, vaikka olen aikuinen.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Kiitti linkistä.

Onpa paljon harmaata tuossa. Enemmän kuin luulin. Vaihteleekohan tuo väritys paljonkin eri osavaltioissa? Hmm tuo lakin muoto kuitenkin viittaisi siihen, että 40-luvun väritys olisikin oikeampi. Mitähän ameriikan seutua on ns. uusi englanti?

Uusimmat

Suosituimmat