Osta 'hyvä' maasturi, halavalla!!!

Seuraa 
Viestejä297
Liittynyt6.4.2005

Autopalstalta:

Uusi maasturi 15 000!!

Kiinalaisen maasturin 15 000 eurolla, jolla saat täyden varustelutason
(johon tosin ei kuulu semmosiia turhuuksia kuin airbag tahi abs,
eps:stä nyt puhumattakaan) nahkapenkeillä. Jiangling Landwind!

Nätti peli, joskin ulkoisesti aikalailla yksyhteen kopio Opel Fronterasta.

Ainoa pienenpieni ongelma... ko. auto sai eurooppalaisessa
törmäystestissä täydet NOLLA tähteä. Saavutus, johon mikään automalli
ei tähän mennessä ole kyennyt, aikaisemmat pohjat oli kaks tähteä (en
tiedä mikä peli oli kyseessä) 64 km/h:n (!) nokkakolarissa
kuljettajalla ei ole minkäänlaisia henkiinjäämismahdollisuuksia, sillä
sen lisäksi, että jalat murskaantuvat tohjoksi, tunkeutuu ohjaispyörän
varsi noin puoli metriä ohjaamoon tunkeutuen törmäyksen yhtedessä
syvälle kuljettajan päähän. Ne oli joutunu hajoittamaan crash test
dummyn palasiksi, ennenkuin saivat sen ulos siitä romusta

http://www.adac.de/images/Jiangling_Lan ... 126403.jpg
http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wr ... ront_4.jpg

http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wr ... side_4.jpg

http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wr ... ummy_4.jpg

ja pieni videonpätkä täältä

http://www.oeamtc.at/netautor/pages/res ... 16872.html

Mainittakoot vielä, että kuljettajan/matkustajan tsäännssit
sivuttaistörmäyksessä ovat nekin huonohkot, sillä sivuairbagien
lisäksi ovista puuttuvat metallivahvistukset, minkä seurauksena ovi
painuu sisään ja ruhjoo kuljettajan rintakehän, minkä lisäksi pää osuu
kattoon suuuuuhteellisin huonoin seurauksin.

Sinänsä tämä lievästi sanoen huonohko turvallisuus ei ole ongelma
Jianglingille, sillä sääntöjen mukaan vain 2500 kg ja kevyemmät autot
joutuvat törmäystestiin ennenkuin niille myönnetään myyntilupa. TÄYSIN
sattumalta Landwind painaa 2510 kg

Myynti Euroopassa alkaa täydellä teholla vielä tämän vuoden puolella,
tulossa on myös muita kiinalaisia automerkkejä. Tämänpäiväisen
Kurierin mukaan parinsadan auton erä saapui jo Rotterdamiin ja meni
samantien kaupaksi.

Turvallista matkaa!

Kommentit (13)

Vierailija

Näin itsekin tv:stä tuon törmäystestin, ei mukavalta näyttänyt. Kiinalainen maasturi ei siis ole toivelistallani ykkösenä. Kuitenkin jos pitäisi valita 15 000 ekun kiinalaisen maasturin ja saman verran maksavan myös uuden pikku purkin välillä, niin valinta olisi vaikea. Tuo pikku purkki ei liene samaisessa törmäystestissä sen turvallisempi vaihtoehto? (????)

Urho2112
Seuraa 
Viestejä297
Liittynyt6.4.2005

Sehän tuossa maasturissa mättääkin!

Jos kuluttaja ei tiedä moisista heikkouksista, niin luonnollisesti ajattelee, että maasturi on varmaankin kokonsa vuoksi turvallisempi.

Uskomatonta on taas systeemin porsaanreiät, jotka mahdollistavat moisen häkkyrän myyntiluvat!

Ihan hirvittää ajatella mitä jälkeä syntyy, kun tuolla pelillä huristelee autobaanalla mittari pohjassa ja sattuu kolari

Vierailija

Mutta kauppakassiksi, ko. maasturi olisi varmaan erinomainen ja ainakin kutakuinkin samaa hintaluokaa... Näin citymaasturien luvatulla aikakaudella tietyyn segmenttiin kuuluva kuluttaja haluaa saada alleen imagoa tukevan menopelin, mutta tuskin odottaa citymaastureilta todellisia maasturinominaisuuksia. Tähän markkinarakoon kiinalainen maasturi on juuri passeli.

Aiheesta poiketen. En ole muuten koskaan ymmärtänyt tätä kauppakassi politiikkaa, eli perheen mies ajaa isolla turvallisella autolla ja rouva lasten kanssa körröttelee käyttöpäivämäärän ylittäneellä purkilla. Jokin tuossa asetelmassa mättää.

Urho2112
Seuraa 
Viestejä297
Liittynyt6.4.2005

Tämä on todellakin tarkoitettu 'kauppakassiksi' (lue: ruumisarkuksi) vaimolle,

hankintalistalle, niille miehille, jotka tuskailevat avioehtojen ja omaisuudenjaon peloissa, vaikeaa, suunnitelmissa olevaa avioeroa.

Jäi nyt googlettamatta esim. Punton testituloksia. Mutta se on jokseenkin saman hintaluokan auto ja varmasti siis saanut enemmän kuin nollat törmäystestissä.

En siis koskaan pakkaisi perhettäni tuohon peltipurkkiin edes taajama-alueen kauppareissulle. 64km/h on todella pieni vauhti ja muiden autoilijoiden nopeudet moninkertaistaisivat törmäyksen tehoja.

Testdummelit vääntyilivät aikas ikävän näköisesti.

Vierailija

Me Kunkku muistamme jälleen kerran kuulleemme jostain, että noin tuon saman hintaluokan uusia maastureita saa myös jostain olisiko ollut ex itäsaksan alueelta. Siis uusia..!
Merkki olisi ollut muistaaksemme jokin "Lada" ja malli "Niva"!!!
Mahtoivatkohan olla vielä tehty ulkonäöltään nykyaikaisen citymaasturin näköiseksi? Muistaako kukaan?
Nivahan ei sinällään liene niitä kaikkein surkeimpia autoja, kun puhutaan maastureista?

Vierailija

Tällaisena maasturinelivetoerä- ihmisenä muistan, että ensimmäisiä Lata Nivoja tuotiin Suomeen kasikyt luvun alussa. Näkyyhän niitä vieläkin teillä jonkin verran.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23129
Liittynyt16.3.2005

Kyllä koko tuo turvaa, mitä testien tähdet eivät kerro. Kiinteään esteeseen törmääminen on liikenteessä verraten harvinainen tilanne. Yleensä autot törmäävät toisiinsa, ja silloin massa puhuu.

Lasketaan esimerkiksi vaikka tilanne, jossa 2500 kg:n kiinanrauta ja tonnin pikkuauto törmäävät nokat vastakkain 50 km/h vauhdilla. Törmäykset ovat varsin kimmottomia, joten olettakaamme tämäkin törmäys sellaiseksi. Törmäyksen jälkeen yhteenliittyneet autot matkaavat 21 km/h maasturin menosuuntaan. Maasturi kokee siis 29 km/h nopeudella kiinteään esteeseen törmäämistä vastaavan kolhun, kun taas pikkuauton nopeudenmuutos on 71 km/h. Siinä on aivan sama minkälaisia tähtiä autoilla on, maastoauton kuljettaja todennäköisesti selviää vammoitta tai pikkukolhuilla, vaikka auto olisikin peltilaatikko, kun taas pikkuauton kuljettaja ei paikalta omin jaloin kävele.

Kyllä nykyään turvallisuusasiat ovat sen verran esillä, että turvallisuudesta kiinnostuneet lukevat testit ennen valintaansa. Onhan se itsestäänselvää, että 15000:lla ei saa sitä mitä 40-50 tuhannella, jonka citymaasturit yleensä maksavat.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23129
Liittynyt16.3.2005
kunkku

Nivahan ei sinällään liene niitä kaikkein surkeimpia autoja, kun puhutaan maastureista?

Juuei, isällä oli joskus noin 20 vuotta sitten sellainen, ja lapsille oli hauskaa kun se näytti japsi"maasturi"miehille mitä varten maastoautot on tehty. No, tietysti muutaman vanhan tonnin rakkineelle voi antaa sikaa paremmalla omalla tunnolla kuin kymmenen kertaa kalliimmalle, mutta tosiasia on että kyllä venäläiset tietävät miten maastossa liikkuvia ajoneuvoja tehdään. Ja miten kylmää sietäviä, mutta sisältä lämpimiä ajoneuvoja tehdään. Muussa onkin sitten hieman parantamsien varaa...

Urho2112
Seuraa 
Viestejä297
Liittynyt6.4.2005

Teris, toivottavasti luet sujuvasti saksaa

Peugeot 307 **** (33 Punkte)

Zum Vergrößern bitte Bild anklicken

Fast als Musterknabe erwies sich der französische Löwe. Seine steife Karosserie schützt wirksam vor beiden Crashvarianten. Im Falle des Frontalaufpralls profitiert vor allem der Beifahrer mit sehr niedrigen Belastungswerten von stabiler Blechstruktur und wirkungsvoll arbeitenden Rückhaltesystemen – fast alle Belastungen liegen im wahrsten Sinne des Wortes im grünen Bereich. Der Fahrer hat naturgemäß auch im sicheren 307 schlechtere Karten und wird im Beinbereich vom Armaturenbrett mäßig gefährdet.

Auch beim Seitencrash bilden stabile Fahrgastzelle und gekonnte Abstimmung der Airbags eine sehr sichere Kombination. Wie beim Alfa 147 vergaben die Tester die maximalen 18 Punkte.

Lediglich Fußgänger sind im Fall des Falles unterdurchschnittlich geschützt. Mit zwei von vier möglichen Sternen kann der Peugeot 307 in diesem Punkt nicht an das ansonsten recht gute Sicherheitsniveau anschließen.

Weiter zu:
So gefährdet sind einzelne Körperregionen im Honda
Ford Focus

Lesen Sie dazu auch:
Fahrbericht Peugeot 307

Vierailija
Neutroni
Siinä on aivan sama minkälaisia tähtiä autoilla on, maastoauton kuljettaja todennäköisesti selviää vammoitta tai pikkukolhuilla,

Olettaen ettei ratti murskaa päätä.

Vierailija

Muistelen lukeneeni joskus Helsingin Sanomista sellaisen jutun, jossa käsiteltiin sitä, miksi mies ajaa kun kyydissä olisi nainenkin (jolla ajokortti). Siinä sanottiin, että tyypillisimmät kolarit ovat peräänajoja ja huolimattomia peruutuksia. Luultavasti noissa kolareissa tuossa jeepissä pärjää oikein hyvin.

Uusimmat

Suosituimmat