Akateemiset arvostavat itseään paremmin

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Että korkea koulutetut, pesevät hampaita paremmin, polttavat tupakkaa vähemmän, juovat alkoholia vähemmän, syövät terveellisesti.

Mutta taas alempi koulutetut tekevät asiat toisin, esimerkiksi polttavat tupakkaa enemmän ja käyttävät alkoholia enemmän. Syövät epäterveellisesti ja jne.

Johtuuko tämä siittä että korkea koulutetut arvostavat itseään paremmin ja omaavat paremman itse tunnon.

Kuin taas duunarit ei osaa arvostaa tarpeeksi itseään.

Toki on molempia jotka tekee paremmin tai huonommin kuin tilastot kertoo.

Kommentit (6)

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Voi olla että järkevät ihmiset sekä hankkivat itselleen korkean koulutuksen että ottavat selvää terveellisten elintapojen merkityksestä ja alkavat noudattaa niitä kun ymmärtävät mistä on kysymys.

Kyseessä on siis synnynnäinen luonteenpiirre, joka ajaa ihmistä tavoittelemaan parempaa elämää eri tavoin. Kaikilla ei sitä ole, tai sitten puuttuu kykyä, eli älyä ja tiedonhalua, toteuttaa näitä haaveita.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Ding Ding
Voi olla että järkevät ihmiset sekä hankkivat itselleen korkean koulutuksen että ottavat selvää terveellisten elintapojen merkityksestä ja alkavat noudattaa niitä kun ymmärtävät mistä on kysymys.

Kyseessä on siis synnynnäinen luonteenpiirre, joka ajaa ihmistä tavoittelemaan parempaa elämää eri tavoin. Kaikilla ei sitä ole, tai sitten puuttuu kykyä, eli älyä ja tiedonhalua, toteuttaa näitä haaveita.

Ei ole synnynäisiä luonteenpiirteitä kaikki opitaan muilta ihmisiltä.

Lapsi ei voi alkuvaiheessa tietää mikä on hyvä tai huonoa.

Psykologialla on ihmiseen suuri vaikutus.
Niin eletään monesti loppuun asti kuin vanhemmat ovat kasvattaneet, todennäköisesti johtuu siittä. lapsi ottaa esimerkkiä vanhemmista, koska siinä tietyssä vaiheessa vanhemmat kuitenkin ovat läsnä eniten.

Sitten jos ei vanhemmat saa uutta tietoa vanhan tilalle, niin vanhat konstit ovat voimassa ja siirtyvät lapselle.

Esimerkin mukana siirtyy, koska lapsi ottaa mallia muista ihmisistä koska muuten se ei edes kehity ihmiseksi.

Sitten tämä kaikki on vain sellainen oravanpyörä mikä jatkuu niin kauan kuin joku keksii muuttaa tottumuksia.

Vierailija

Minä epäilen, että korkeammin koulutetut viihtyvät työssään paremmin ja saavat siitä enemmän tyydytystä. (yleistys) Perusduunari taas saattaa hakea sitä tyydytystä muualta eikä niinkään koe omaa työtään mielenkiintoiseksi, vaan tavaksi saada rahaa.

Yliopistolla on ollut ainakin täällä Helsingissä joissain tiedekunnissa tupakan polttamisen vastaisia kampanjoita. Farmaseutti-toverini kertoi, että heidän laitoksellaan silloin joskus melkein kaikki lopettivat. Lopettamista kummasti helpotti se, kun kukaan ei enää tauolla juossut ulos. Fuksivuotena niin monet läträsivät viinan kanssa ihan olan takaa, ettei se sen jälkeen ole enää niin kiinnostavaa. Lisäksi viikonpäivät lisääntyvät seitsemään asti, kun yhtä päivää/useampia päiviä ei tarvitse viettää sängyn pohjalla tai vessaa halaten.

Itse olen siis hankkinut opiskelujeni vieressä lähinnä huvikseni amis-paperit. Niissä töissä kaikki katsovat kelloa, koska alkaa ruokatunti, koska pääsee pois. Osa viihtyy siellä kuulemma ihmisten takia, kun työkaverit ovat niin mukavia. Pullat, kahvi, lihapiirakat ovat halpoja kahviossa, hedelmiä ei ole saatavilla, lämpimät ateriat suhteettoman kalliita. Aivot taas on kiva nollata vapaapäivinä alkoholilla, jaksaa taas seuraavan viikon.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2643
Liittynyt4.10.2005

Ei sitä perskules vaan jaksa paneutua tällaiseen täydellisyyden tavoitteluun ja elää kaavamaisen pikkutarkkaa elämää. Oon yrittäny kyllä mutta ei se toimi mun kohdalla eikä pahemmin haittaakaan. Kaikkea kohtuullisesti.

Päätin vaihtaa tiede-pohdinnat ja varsinkin psykologiset aiheet laiffiin. Suosittelen!

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13269
Liittynyt23.6.2005

Elämänhallinnastahan asiassa on monesti kysymys. Olen itse korkeakouluopiskelijana huolissani puhetapojen muutoksesta, jauhetaan rahattomuudesta ja pahasta olosta, vaikka opiskelun tulisi olla aikaa, jolloin viljellään siemenet tulevaa rikasta ja mielenkiintoista elämää varten. Sen sijaan asennoituminen on kuin yliopisto olisi jokin, koulu tai mikä pahempaa, porsimo.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Uusimmat

Suosituimmat