"Kaksijalkainen" mustekala

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Aika veijareita jotkut lajit. Nauroin kun näin tämän videon kahdella lonkerolla kipittävästä mustekalasta:

http://www.nature.com/news/2005/050321/multimedia/050321-14-m2.html

Vaaran - tai tutkimusryhmän - uhatessa tämä mustekala vetäisee lonkeronsa tiukasti ympärilleen kahta lukuun ottamatta. Niillä kahdella se sitten hipsii pakoon. Keräksi kääriytynyt nilviäinen muistuttaa kookospähkinää, joita sen kotivesien pohjalta löytyy. Näin pallon muoto naamioi pakenijan kookospähkinäksi.

Tässä toinen mustekalatyyppi, joka kipittelee leväkasvuston muotoon naamioituneena:

http://www.nature.com/news/2005/050321/multimedia/050321-14-m1.html

Kommentit (12)

Vierailija

Kiitos dino, olivatpa epeleitä.

Tänään tulee puoli seitsemän tienoissa TV-ohjelma mustekaloista

AAH

Mummo
Mustekalafani

Vierailija

Olipa mielenkiintoinen ohjelma, mutta aivan liian lyhyt.

Voisin katsoa vaikka kokoillan filmin mustekaloista. Miten ihmeessä tuollaisia voi olla olemassakaan!

Dino, tai joku muu, onko Suomen vesissä pääjalkaisia?

Mummo
joka ei enää raaski syödä Marinarapizzaa

asdf
Seuraa 
Viestejä10404
Liittynyt16.3.2005

Jotenkin tuosta mustekalasta tulee minulle mieleen, että se on luvattomilla asioilla; kävelytyyli on sellainen "hips, hips, ehkäpä kukaan ei huomaa, kun tästä loikin muina miehinä...". Hauska joka tapauksessa!

Vierailija

Voihan kyseessä olla alunperin naamionti, mutta lisäksihän tuossa mustekala saa edun hiippailua ajattelen painosta,

jolloin paino painaa mustekalan nopeammin takaisin meren pohjaan.

Myös painovoimassa voi tapahtua muutoksia.

Ja esim. 110 metrin aitajuoksun maailmanennätys 11,91 kös se juostiin ja ainakin kaksi eri kertaa 11 vuoden välein.

Auringonpilkkumaksimin puolivälissä aitajuoksija hyötyy tehokkaammasta painovoimasta, vaikka juoksija tarvitsee enemmän voimaa aidan ylitykseen, niin samalla juoksija tulee nopeammin alas ja näin tehokkaammasta painovoimasta hyödytään aitajuoksussa.

Muutenhan tuota tehokkaampaa painovoimaa ei voi havaita, koska se vaikuttaa myös mittalaitteiden atomeihin.

heilurikelloilla se on havaittu, mutta ei ole tajuttu jujua.
Muka joitakin häiriöitä. Voi voi.

;):)

IsoJussi
Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005

Nyt JukriS, saatana lopetat tuon häiriköinnin!

Älä ihan oikeasti tule joka paikkaan sotkemaan järkevien ihmisten keskusteluja. Jos tekisit tuota reaalimaailmassa samassa mittakaavassa, saisit kuonoosi luultavasti noin kolme kertaa päivässä.

Tällä hetkellä palstan viesteistä noin neljännes on sinun ja lystikkään sepustuksia, ja vastineita niihin. Se on minusta liikaa. Nytkin olisin vain halunnut seurata mielenkiintoista keskustelua josta olisin voinut oppia jotain, ja eikö sieltä hyppää sama saatanan vieteriukko silmille. Opettele käytöstapoja, helvetin hullu!

Välittömästi tämän jälkeen laitan yksityisviestin ylläpidolle, ja toivon että muutkin niin tekevät.

Ehkäpä Maaseudun Tulevaisuudella on keskustelupalsta jota voit siirtyä terrorisoimaan. Kaikkialta muualta Sinut onkin jo luultavasti pantu pihalle.

Hyvästi!

Same shit, different day...

Vierailija

Oletko sitä mieltä, että ajatukseni siitä, että mustekala hyötyy painosta ajatellen sen hiippailua ei toimi?

Ilman painoa tuo ei onnistu mustekalalta.

Toiosaalta, jos opit enemmän siitä, että tuon sanotaan olevan hauskan näköistä, niin mikäpä siinä.

;):)

Vierailija

Tuo jälkimmäinen pääjalkainen elikkäs leväkasa on varmaankin ottanut matsia sähköankeriaan kanssa, sen verran oli kaverin lonkerot kiharalla.

L
Seuraa 
Viestejä7006
Liittynyt17.3.2005

Mummo

Kirjoitat:

ei enää raaski syödä Marinarapizzaa

Eikös se syötävä "mustekala" olekin itse asiassa kalmarin rumilus. Eli anna mennä vaan.

Edit: Mummo taisi tämän jo tietääkin, ja laajensi vain myötätunnosta koko pääjalkaisten heimolahkoon (mikälie).

Vierailija

Voisin isojussi sanoa ihan samaa sulle. Ihan kivaa oli lukea kunnes sä päätit että pitää ruveta valittamaan jostain turhanpäiväsestä. Kuka muukaan tässä keskustelussa on keskittyny mihinkään tieteelliseen faktaan?? kaikkihan vaan puhuvat huvikseen ja yrittävät pitää hauskaa kun sitten sä tulet tänne huutamaan ihan turhaan.

Anteeks nyt kaikki jotka tätä lukee mutta mua vaan häiritsee isonjussin tarve päästä valittamaan vaikkei se olis edes tarpeellista.

Jos mulla olis mitään valtaa ylläpitoon niin se olis kyllä ennemmin isojussi joka lentäis pellolle. Valitettavan vähän on tullu eteen sellasia keskusteluja missä isojussi puhuis jostain muusta kun siitä miten muut kirjottaa ja kuinka se ei kestä sitä.. kannattais harkita hoitoa.

L
Seuraa 
Viestejä7006
Liittynyt17.3.2005

iLL

Huolehdit:

Anteeks nyt kaikki jotka tätä lukee mutta mua vaan häiritsee isonjussin tarve päästä valittamaan vaikkei se olis edes tarpeellista.

Minua ainakaan ei haittaa pätkän vertaa jos joku JukriSista valittaa. Itse asiassa, tuo sana tarpeelinen kuvaa näkemystäni JukriS -nimimerkistä valittamisesta varsin osuvasti.

Ja ennen kuin rinnastat itsesi tässä tilanteessa Iso-Jussiin, ota huomioon se, että IJ pyrki pitämään tämä keskustelun aisoissa kritisoimalla keskustelua sivuraiteille vevää kirjoittajaa.

Vai oliko sulla lisäksi jotain mustekaloihin tai kalmareihin liittyvää mielessäsi ilmeisen kaunan lisäksi.

Uusimmat

Suosituimmat