Oletko allerginen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ajattelin pistää tällaisen gallupin, jotta nähdään miten yleisiä allergiat ovat. Itse en ole allerginen millekkään, enkä ole koskaan ollutkaan. Jätetään heti kättelyssä pois kaikki viestit tyyliin: Kyllä, olen allerginen esim. monille voimakkaille hapoille.. Älä siis vastaa kyllä, jos olet "allerginen" vain jollekkin sellaiselle, jolle pääsääntöisesti kaikki ovat "allergisia". No eiköhän tämä tulut selväksi..

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Nykyään olen allerginen vain lepälle ja koivulle. Menneisyydessä olin allerginen kaikille muille paitsi mustikalle, perunalle ja kurkulle.. sekä tietenkin kiville....

Vierailija

Noniin, se siitä.. kysymykset menivät päin persettä.. tuosta jäi puuttumaan: Kyllä, olen allerginen viidelle (5) tai useammalle aineelle. mutta vastatkaa tuohon alle viidelle aineelle vaikka olisittekin allerginene useammalle..

Vierailija

Kyllä se tuntuu minun elämä joskus kauhealta, kun on allerginen lepälle, koivulle, pujolle, timoteille, kissalle, persikalle, kiiville ja porkkanalle. Sitten kun vielä on likinäköinenkin, niin joskus surettaa oikein olan takaa. Eikä ne rillit tahdo tuossa kärsän päällä pysyä millään.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Ruoka-aineille en ole allerginen, mutta eräs penisilliini aiheutti minussa lapsena kerran lievän yliherkkyysreaktion.

Muita ei nyt tule mieleen.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13271
Liittynyt23.6.2005

Löytyyhän tuota 17 todettua allergiaa, joista vain muutamalla on ollut aktuaalista merkitystä näin vanhemmiten. Autoimmuunisairaus voi vaikuttaa moiseen allergiasumaan, enpä tiedä tarkemmin...

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Jep, olen allerginen muutamille ruoka-aineille, siitepölyille ja miltei kaikille karvaisille lemmikkieläimille (kissat, koirat, kanit, marsut jne.). Lisäksi nenäni on allergisuudesta johtuen aivan erityisen herkkä voimakkaille hajuille, milloin se ei ole tukossa (limakalvot ja hajureseptorit kuivuneen limakerroksen peitossa); jos esimerkiksi ohi kulkee väkevällä hajuvedellä kyllästetty nainen tai vahvasti tupakalta haiseva tyyppi, seuraa yleensä aivastelua tai vähintäänkin nenä alkaa vuotaa. Kesäisten siitepölyjen imaiseminen keuhkoihin saa kurkun kipeäksi ja lääkkeitä kuluu.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

Juu, yli taitaa mennä tuon viiden.
Melkein kaikki kortikosteroidit, tammi, mänty, pähkinä(puu) ja palisanteri, kananmuna ja maito, metyldibromoglutaronitriili, kromi ja nikkeli.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Missä tuota metylkromikokkeliksia on? Eikos kortikosteroideja ole elimistössä itsessään? Vai onko ne astmalääkkeitä?

Mummo
jonka tietämättömyys on vuoren korkuinen

Vierailija

Aikomus ei ollut kirjoittaa mitään, mutta tuo Ruskon kisukuva sai minut suloisessa huvittavuudessaan nauramaan! Kiitos kuvasta!

Ja niin, en ole allerginen millekään.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005
Mummo
Missä tuota metylkromikokkeliksia on? Eikos kortikosteroideja ole elimistössä itsessään? Vai onko ne astmalääkkeitä?

Metyldipromo..a on monissa nestemäisissä pesuaineissa säilöntäaineena. Näyttäisi siltä, että ovat useat valmistajat siirtymässä siitä pois, kun se on aiheuttanut allergisointia kohtuullisessa määrin.

Kortikosteroideja ovat kortisoni ja sen johdokset. Ja niitähän sitten löytyy vaikka ja mistä.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Olen allerginen vain ydinvoiman vastustajille ja uskovaisille. Pakko laittaa että en tiedä, kun en ole koskaan käynyt testeissä. Siskoni on kaikelle mahdolliselle pölylle aivan mahdottoman allerginen ja vaimo kanssa elukoille. On meillä kuitenkin kissa. Ehkä se antaa siedätyshoitoa.

Urho2112
Seuraa 
Viestejä297
Liittynyt6.4.2005

En ole allerginen tietääkseni millekkään,

muttaa en ole ikinä missään testauttanutkaan moisia fiboja.

Voi olla, että jotkut ruoka-aineet, kuten se laktoosi olisi minulle pahasta, mutten ole 20 vuoteen juonut maitoa, enkä juo!

Vierailija
Urho
Voi olla, että jotkut ruoka-aineet, kuten se laktoosi olisi minulle pahasta, mutten ole 20 vuoteen juonut maitoa, enkä juo!

Ja sen kyllä huomaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat