16.10.2005 Ykkösdokumentti: Kosminen näytelmä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mietin ja mietin, laittaisinko tämän tänne. Tässä olen enkä muuta voi.

Jouni Hiltunen on tehnyt dokumenttielokuvan Kati-ystävästämme ja se esitetään sunnuntaina 16.10.05 TV1 klo 21.15, jos joku haluaa katsoa. Minä ainakin katson.

TV1 Sunnuntaisin klo 21.15

16.10.2005 Ykkösdokumentti: Kosminen näytelmä

Asunnottomien yötä edeltävänä iltana TV1:n Ykkösdokumentti kertoo yhteiskuntaan sopeutumattoman Kati Sinenmaan tarinan. Kosminen näytelmä-dokumentissa seurataan Katin elämää neljän vuoden ajan. Kati haluaa irrottautua yhteiskunnasta, mutta se ei jätä häntä rauhaan. Eikä elämä metsässä ole helppoa.

http://www.yle.fi/ykkosdokumentti/

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

A, mikset laittaisi? Jossain juonteessa oli jo tästä maininta ja itsekin olinaikeissa laittaa ohjelmasta palstalle huomautuksen.

Moni meistä vakiokirjoittajista/lukijoista on varmaan tuumaillut katin persoonaa. Hän on itse suostunut dokkarin tekoon, joten "väärästä" uteliaisuudesta ei mielestäni ole kyse, kun maanantaina telkkarin ääreen tälläydyn.

Hänen kirjoituksestaan yritin ymmärtää, miksi hän on noin erilaisen elämän valinnut. Katsottuani dokumentin ymmärän ehkä vähän paremmin

Vierailija

Muistutus Katin ystäville:
Ohjelma:
TV1 klo 21.15 16.10.2005 Ykkösdokumentti: Kosminen näytelmä,
kertoo kati Sinenmaasta

Vierailija

Todella hyvä dokkis!Jos tuo ei saa ihmisiä ajattelemaan mihin meitä ajetaan meidä huomaamattamme,niin ei sitten mikään.Edellyttäen edes hiukan samaa älyllistä ymmärtämistä ohjelman tekijöiden kanssa ja myös Katin kanssa!Sillä jos emme pysty elämään kuin yhdellä tasolla tässä elämässä,niin olemmeko eläneet "turhan" tai "huonon" elämän?
Kuten aikaisemmalla palstalla totesin,kuka meistä on sanomaan mikä on oikea polku kulkea tämä elämä,sillä jokainen rakentaa ja kertoo aina omanlaisensa tarinan,mutta kuka meistä elää juuri niinkuin haluaa?Ilman että olisi toisten ohjailtavissa ja manipuloitavissa.Tekniikka on hyväksi,mutta mihin asti?Tajusitteko monella tasolla Kati muuten nyt vaikuttaa?Itse laskeskelin että noin 6:lla ainakin....Tällaisella elämän katsomuksella romutetaan monta uskoa ja ismejä,katsotaan saako kati olla rauhassa vai joutuuko nyt yhteiskunnan silmätikuksi enemmän....

Vierailija
garmichel
Todella hyvä dokkis!Jos tuo ei saa ihmisiä ajattelemaan mihin meitä ajetaan meidä huomaamattamme,niin ei sitten mikään.Edellyttäen edes hiukan samaa älyllistä ymmärtämistä ohjelman tekijöiden kanssa ja myös Katin kanssa!Sillä jos emme pysty elämään kuin yhdellä tasolla tässä elämässä,niin olemmeko eläneet "turhan" tai "huonon" elämän?
Kuten aikaisemmalla palstalla totesin,kuka meistä on sanomaan mikä on oikea polku kulkea tämä elämä,sillä jokainen rakentaa ja kertoo aina omanlaisensa tarinan,mutta kuka meistä elää juuri niinkuin haluaa?Ilman että olisi toisten ohjailtavissa ja manipuloitavissa.Tekniikka on hyväksi,mutta mihin asti?Tajusitteko monella tasolla Kati muuten nyt vaikuttaa?Itse laskeskelin että noin 6:lla ainakin....Tällaisella elämän katsomuksella romutetaan monta uskoa ja ismejä,katsotaan saako kati olla rauhassa vai joutuuko nyt yhteiskunnan silmätikuksi enemmän....

Joo, jokaisen polku on omansa. Katin elämäntyyli kyseenalaistaa hyvin tätä niin paljon materiaaliseen elämäntapaan perustuvaa aikakautta.

Vierailija

Oli kyllä hyvä dokumentti.

Se vain jäi mietityttämään, että lukiko siinä välissä tämmönen aforismi: "emme tiedä olemmeko valveilla unessa, vai unessa valveilla"

tuohan on sama kuin sanoisi:

"oletko autossa nukkumassa, vai nukkumassa autossa?"

Vierailija
luffback

Se vain jäi mietityttämään, että lukiko siinä välissä tämmönen aforismi: "emme tiedä olemmeko valveilla unessa, vai unessa valveilla"

Minulla on hämärä mielikuva, että oli. Katihan puhui selkounista myös.

Pyysin Mummolta apua, hänellä dokkari on nauhalla.

Vierailija

"Ihminen on unensa luoja.
Unessa maailmankaikkeus on ääretön.
Emme tiedä, olemmeko unessa valveilla
vai valveilla unessa"

kati sinenmaa

Vierailija

Hei luin täältä ett joku ois nauhottanut sen sinenmaan ohjelman...Äkkiä jakoon kun haluisin vielä enemmän tarkastella ja kuunnella niitä ajatuksia sekä ideoita!!!Tuntuu että jäi niin paljon kysymyksiä ilmaan,että se pitäis kattoa vielä ainakin 2-4 kertaa syventyen.Muuten,nytpä ei enää geocities linkit toimi edes sinenmaan sivuilta....miksiköhän...?Osaako joku vastata?

Vierailija

Minäkin yritin nauhoittaa, mutta ei ole levyllä mitään. Olen hieman uuno vielä tuon nauhoittavan DVD:n kanssa, välillä onnistuu, välillä ei. Saattaa dokkari tietenkin olla koneellani tai digiboxiin nauhoittuneena, en ole kaikkea vielä ennättänyt tutkia.

Voisiko Mummokin olla laiton ja...mmm...taidankin laittaa yv:n :p

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat