Mistä saa hyvän pystyimurin?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minua painaa tällainen asia: PÖLYNIMURIT

Miksi ihmeessä meillä Suomessa - joka on todettu maaksi, jossa perheet
asuvat ahtaasti - ei ole tarjolla kohtuuhintaisia pystyimureita?

Siis niitä hoovereita, joita jenkkileffat ovat väärällään? Sellaisia
näppäriä, jotka mahtuvat vaikka keittiön nurkkaan seisomaan kunnes niitä
taas tarvitsee.

Enkä nyt tarkoita niitä hötöntöttööimureita, laihoja ja olemattomia.
Tarkoitan niitä kunnollisia pystyimureita.

Miksi meille, ahtaitten asuntojen ihmisille, väen vängällä myydään isoja,
tönäköitä ja painavia putkiloita, jotka vievät käsittämättömästi tilaa
sekä imuroidessa että säilytettäessä?

Puhumattakaan siitä helvetin letkusta.

Yhdestä kaupasta olen löytänyt hyvän pystyimurin - ruusuilla kuvioidun -
mutta hinta!!!
378 euroa!!!!
Kuka maksaa imurista niin paljon???

Mistä tällaisen pystyimurin saisi halvalla - tai ainaskin halvemmalla?

Kommentit (15)

Vierailija

Nilfiskillä oli pitkään markkinoilla semmoninen pönttö. maksoi hirmusummia, mutta Nilfisk olikin imureiden Rolls Royce

BTW, olen aivan hulluna siivousvälineisiin. En siis tykkää siivota, mutta ostan kaikki viimeisimmät hullutuksetkin, koska haaveilen vielä joskus löytäväni Täydellisen Sarjan, joka saa siivouksen maistumaan.

Perhe vinoilee, että olemme ainoa perhe, jossa siivouskomerolle on pitänyt rakentaa lisäsiipi

Mummo
joka tietää, että kaikilla on Koukkunsa

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Mihin tarvitsee pölynimuria?

Itse en pidä mattojakaan laminaattilattialla, niin on mahdottoman kätevä huristella mopilla kerran tai pari viikkoon ja tulee yhtä puhdasta tai puhtaampaakin ehkä jopa...

X

Vierailija

Mummo kirjoitti:

Nilfisk olikin imureiden Rolls Royce

Nilfisk on edelleen imureiden Rolls Royce Mikään muu merkki ei käännytä imurikauppiasta ovelta yhtä tehokkaasti.

Älyttömän hyvä kapine. Omani on vuodelta viisi, mutta imutehossa ei edelleenkään valittamista.

Vierailija

Tosi on. Nilfisk on Nilfisk. Minäkin pidän imurin aina näkyvillä, välillä keskellä olohuoneen lattiaa.

Omin hyvin nopeasti jenkkiläisen tavan. Kallis imuri ja pidetään näkyvillä tuttavien kadehdittavana: kyllä meillä pesee :p

Minulla on pieni rikkaimuri, se on näppärämpi käyttää, ilman johtoja, kevyt Black and Decker.

Olen katsellut noita pystyimuireita. En muista mistä lehdyköistä. Olisikohan joskus Stockmannin kanta-asiakastarjouksissa tai vastaavissa. Kyllä sellaisen hankin, koska ei johtojen eikä itse koneen kanssa pujottelua, monta astetta alempi laitteeseen tarttumiskynnys.

Muistaakseni ne, jotka olen lehdyköissä nähnyt, ovat ihan kohtuuhintaisia. Merkkiä en muista. Kokeilin Siemensiä netiltä ja muutamaa nettimyyntifirmaa, mutta ei tullut vastaan sellaista imuria mitä minä pystyimurilla käsitän. En ole varma onko kyse ihan samasta kuin kysyjän, kun en noita mainoksia ole nähnyt.

Imuria ei kovin usein tarvitse. Olinpa kerran siivouskurssillakin, kun se on niin vaikeaa. Sieltä sain vinkin käyttää nivellettyä lastaharjaa. Pölyt eivät lennä ilmaan, kuten tavallisella harjalla ja tiiviisti ottaa pölyt pois sileiltä lattiapinnoilta ja nivellyksen avulla helppo päästä nurkkiinkin.

Matot täytyy välillä imuroida. Isoja, raskaita mattoja ei tule kovin usein ulos vietyä, melkeinpä samalla viekin ne sitten pesulaan tai tilaa kotoahaun-pesun-ja kotiinkuljetuksen, mikä on aivan mainio palvelu ainakin meilläpäin.

Vierailija

MD taitaa olla konekoukussa, mutta tuo siivouskurssi vaikuttaa lupaavalta alulta. Porttiteorian mukaan olet pian uneton ja tuskainen, jos sinulla ei ole täydellistä värisarjaa mikrokuituliinoja..

Muuten, Sini-tuotteella on aivan upea varrellinen lattialasta

Mummo

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Sama minkälainen imuri, pääasia että se pitää perkeleellistä meteliä. Se on silloin tehokas. Kun hiljaisia imurita on yritetty kehittää ne eivät mene kaupaksi. Kun ostopäätöksen tekijä on yleensä nainen ja hänen mielestään ei imuta kunnolla jollei äänikin ole kova. Seuraavaksi tulee linjariita siitä pitääkö pääsuuttimen karvat olla pehmeitä vai kovia.

Haen vielä tähän linkin jos vielä löydän kohtuudella.

Tuoltahan se löytyy. Naurattaa kuinka silloin "ihan uutena", olen kirjoitellut siististi ja varovaisesti, tämä vaatii kolme hymiötä ensimmäisen kerran. Vesi tulee silmiin.

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=656

Lierikki Riikonen

Vierailija
Mummo
MD taitaa olla konekoukussa, mutta tuo siivouskurssi vaikuttaa lupaavalta alulta. Porttitrorian mukaan olet pian uneton ja tuskainen, jos sinulla ei ole täydellistä värisarjaa mikrokuituliinoja..

Öhöm..ei minulla taida ihan vielä koko värisuoraa olla. Kummasti ne liinat häipyvät ennen kuin ehdin edes käyttää.

Muuten, Sini-tuotteella on aivan upea varrellinen lattialasta
Mummo

Juu on. Huomasin aamulla, että minulla on vielä joku uusi Sini-tuote paketissa, joku varsi se on, kun kaksi metalliputkea kurkkivat sieltä. En edes muista mikä se on.

Siivouskurssistakin on jo pari vuotta aikaa, mutta alku aina hankala.

Sellaisen robotti-imurin tarvitsisin. Jokin aika sitten MikroBitissä muistaakseni oli artikkeli älykkäästä pyöreästä pikkurobotti-imurista. Nappia vain tarvitsee painaa ja härveli itse imuroi ja osaa mennä jopa nurkkiin. Luulen, että sellaista moppia ei keksitäkään, jolla olisi ilo siivota, ainakaan minun elinaikana.

Sisareni on täyshullu, tykkää siivoamisesta ja hän vierailee luonani siivoamassa. Mikäs siinä, jos joku on noin pölijät geenit jostain onkinut :p

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Jaaha, eli jos tuosta koittaa ottaa selkoa, niin imuria tarvitsee jos on matot lattialla, ei muuten? Mut mihis niitä mattoja sitten tarvitsee? Nekin ovat minusta hirmu työllistäviä pölypesiä.

Ainakin mitä taloyhtiön meininkiä seuraa (on pakko, jos nukkuu ikkuna auki), niin porukka roudaa omat mattonsa ulos joka aamu ja se maton lätkyttäminen alkaa jo heti siinä seitsemältä...

X

Vierailija

Minulla on perintönä saadut todella isot käsinkudotut räsymatot. Niissä on tunnetta. Ikääkin taitaa niillä olla jo yli 50v, joten antiikkiarvoakin, vaikka ovat kuin upouudet.
Ne ovat kauniit kuin ryijyt seinällä plus miellyttävät töpsytellä paljain jaloin.
Korkokenkien kopinakaan ei varmaan niin hyvin kuulu alakertaan kuin mitä se kaikuisi parketin pinnalta.

Vierailija

MD, voikohan siskoja adoptoida?

Tuota mattojen tamppausta en ole koskaan ymmärtänyt. Mummonjärjenmukaan siinä vaan piesetään kuteet ja loimilangat ennenaikaisesti hengiltä.

Tietty, jos sillä on estetty aviomiesten pahoinpitelyjä, niin ok

Enemmän epäilen, että nämä matonrääkkääjät kisailevat Kunnollisin Emäntä ja Paras Ihminen kisassa, johon valitettavan monet naisihmiset ainakin aiemmin tunsivat käsittämätöntä vetoa.

Meikä tuomittiin hiekkalaatikolla aivan hamppariksi, kun olin ensimmäisten joukossa koko lähiössä hankkinut mikroaaltouunin. Minun epäiltiin jopa silittävän pyykit istualtaan. En kehdannut tunnustaa, että vein salaa lakanoita pesulaan, kun lapset olivat pienia. Olisivat tuikanneet tulee kotini.

Mummo
hunsvonttitar

Vierailija
Mummo
MD, voikohan siskoja adoptoida?

Kyllähän täysi-ikäisen voi adoptoida hänen omalla luvallaan. Kysäisenpä kun seuraavan kerran kyläilee ja hikipäissään siivoilee.
Adoptiosta seuraa perintöoikeus, voisi olla hyvinkin kiinnostunut tai sitten ei :p

Vierailija

Juu, perintonä minulta saa ainakin taipumuksen kovaan jalkahikeen, vahvat kynnet ja kyvyn puhua, laulaa ja tapella unissaan. Systeri on vapaa valitsemaan.

Mummo

Vierailija
Mummo
Juu, perintonä minulta saa ainakin taipumuksen kovaan jalkahikeen, vahvat kynnet ja kyvyn puhua, laulaa ja tapella unissaan. Systeri on vapaa valitsemaan.

Mummo

Oiu Madame, annan hänen valita.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
lierik
Sama minkälainen imuri, pääasia että se pitää perkeleellistä meteliä. Se on silloin tehokas. Kun hiljaisia imurita on yritetty kehittää ne eivät mene kaupaksi. Kun ostopäätöksen tekijä on yleensä nainen ja hänen mielestään ei imuta kunnolla jollei äänikin ole kova. Seuraavaksi tulee linjariita siitä pitääkö pääsuuttimen karvat olla pehmeitä vai kovia.

Haen vielä tähän linkin jos vielä löydän kohtuudella.

Tuoltahan se löytyy. Naurattaa kuinka silloin "ihan uutena", olen kirjoitellut siististi ja varovaisesti, tämä vaatii kolme hymiötä ensimmäisen kerran. Vesi tulee silmiin.

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=656[/quote]

Mua ei haittaa melu, jos ei ole tervydelle vaarallista. Taitaa olla imureissa alle 80 desibeliä.

Uusimmat

Suosituimmat