Tiede.fin historia

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Voisiko joku oikeeaaan kauan tieteen foorumille kirjoittellut kertoa vähän historiaa foorumista. Itsehän olen vasta vuoden päivät(jos sitäkään) kirjoitellut.

- Onko tämä phpbb vasta toinen malli?
- Onko ns. suurempia häiriköitä ollut ennen minun tuloani, jotka ovat jo poistuneet?
- Entä suuria älykköjä, jotka ovat jo poistuneet.
- Ketkä ovat tosiaan ne vanhimmat(siis kauiten kirjoitelleet) käyttäjät?
- Ja jotain yleistä voisi joku kanssa pölpöttää tänne.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija
tupakka

- Onko ns. suurempia häiriköitä ollut ennen minun tuloani, jotka ovat jo poistuneet?

Miten tämä pitäisi käsittää?

Vierailija

Juu, haluaisin myös tietää näiden sivujen historiasta. Vasta noin vuosi sitten löysin sivut. Ensin vaan luin pari kuukautta, mutta sitten päätin sotkeutua muussiin.

Phony ainakin ja ArKos ja A.Ankka on ollunna täällä kauan ja salai ja ja..

Muistelkaa nyt vanhat. Minä jäin koukkuun siihen ihanaan haipukukeskusteluun.

Mummo

Vierailija

Minä olen pyörinyt täällä noin puolitoista vuotta. Silloin kun luin edellisellä palstalla vanhoja keskusteluja niin arvelisin että Kosh ja Arla edustavat palstalla kauimmin kirjoitelleita. Niin ja tietysti Arkos.
Kati Sinenmaa olisi myös yksi ehdokas mutta hänen kirjoittelunsa tänne näyttää olevan kovin kausiluonteista.

Entisellä palstalla oli nimim. Massa jonka tietomäärään ja huumoriin suhtauduin suorastaan kunnioittavasti. Harmi etten voi laittaa erästä säiettä tähän esiin. Siinä Massa ja Arkos kinasivat jostakin ja lopuksi Massa tiivisti viikon ajalta Arkosin suoltamat haukkumiset yhteen (pitkään) viestiin.

Arkosille tuli runsaasti kirjoitusvirheitä ja hänen viestinsä saivat tahattomasti aikaan usein varsin koomisia merkityssisältöjä.

Joka tapauksessa minun ja lähipiirini ilmaisuun sisältyy nykyään sanonta "surullinen vesimerkki."

Tämä tulee siitä kun Arkos sanoi Massan olevan surullinen vesimerkki jostakin jne. Kirjoitusvirhe, tietysti, mutta Massa omassa vastineessaan kirjoitti millaisia mielikuvia se hänessä herätti, kutakuinkin näin:

"Surullinen vesimerkki. Se on jotenkin niin Suomalaista. Harmaana syyspäivänä räntärönsyjen läpsähdellessä vasten veneilijän kasvoja hoitaa Surullinen vesimerkki silti tehtävänsä. Se on ehkä kallellaan, jäiden painamana ja myrskyjen runtelemana mutta silti se hoitaa surullista työtään yksin, unohdettuna"

Jotakin tuonnepäin.

Jos joku nykyisistä palstalaisista tunnistaa tuosta itsensä tai jos joku osaisi kertoa miten pääsisi järjellisellä tavalla selailemaan niitä wanhan palstan keskusteluja olisin kovin kiitollinen.

Vierailija
Balthasar
Minä olen pyörinyt täällä noin puolitoista vuotta. Silloin kun luin edellisellä palstalla vanhoja keskusteluja niin arvelisin että Kosh ja Arla edustavat palstalla kauimmin kirjoitelleita. Niin ja tietysti Arkos.
.

Wanhoja myös MD ja Aweb.

Vierailija

Voi , että missasin tuon vesimerkki-jutun.

samael, toki olen käynyt etsimässä vanhoja juttuja, mutta ovat niin hankalasti löydettävissä, että menee nuttura takkuun. Siksi vanhojen muistelemisesta ei nyt pistetä tikulla silmään.

Massan tyylissä on jotain Törttömäistä runsautta tai Hurskiksen rehevyyttä..

Mummo

Vierailija
SAMAEL
Balthasar
.

Wanhoja myös MD ja Aweb.

Tosiaan. Kauankohan lienevät kirjoitelleet? Jospa huomaisivat tämän säikeen.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Minut manattiin tänne kertomaan, että olen palstalla enemmän tai vähemmän vakiosti vieraillut noin about alkuvuodesta 2001 lähtien. Silloin muinoin palsta oli varsin antiikkinen, joku "itsetehty" cgi-skripti kait vaan joka mahdollisti tekstien liittämisen edellisten perään. Muistaakseni ihan alkuaikoina oli kaksi aihealuetta, olikohan jokin "kysy asiantuntijalta"-tyyppinen ja sitten oli ns. vapaa keskustelu. Voin olla väärässäkin, tältä kohden muistoni ovat hämärtyneet. Myöhemmin systeemi muuttui vain pelkäksi keskusteluksi pienin parannuksin jos oikein muistan. Sitten joskus ehkä pari vuotta sitten keskustelualuetta remontoitiin, muutoksiksi saatiin mm. jonkinlainen hakutoiminto sekä itse säädettävissä oleva keskustelulistauksien pituus, samoin kuin tietysti kovasti sitä ennen kaivattu "lainaa"-toiminto, jottei kaikkea tarvinnut itse kopypastettaa jos halusi näkyviin toisten kirjoituksia omiin viesteihinsä niitä kommentoidessaan. Viime keväänä sitten tuli tämä phpBB.

Ainakin sen muistan että ArKos on tainnut vaikuttaa palstalla koko sen ajan kuin minäkin. Joitakin muitakin hyvin alkuajoista tuttuja nimimerkkejä näkyy yhä silloin tällöin, monia on hävinnytkin. Tosin useampi taitaa olla vaihanut nimimerkkiäänkin. Minäkin olin välillä nimimerkillä "vakio" erinäisistä syistä. Ja aiva alkukuukausina olin jollakin muulla nimimerkillä jota en kuolemaksenikaan nyt muista.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija

Minä taisin ensimmäisen värssyni kirjoittaa 2003 alkupuolella.

Sattumalta luin Tiede-lehdestä nettiversiosta ja tästä keskustelualueesta.

Sukelsin heti suohon. En muista seuranneeni keskusteluja ensin, vaan kirjoitin heti ja joka paikkaan. Sain paljon vihamiehiä, kun auoin päätäni joka ikisessä säikeessä ja säikeen vieressäkin.

Nyt olen hieman rauhoittunut. Yritän panostaa enemmän laatuun kuin määrään ja yllätys yllätys - eipä juurikaan ole mitään kirjoitettavaa :p

Vierailija

Ellen väärässä ole, niin aloin kirjoittamaan -02. Ensimmäinen viesti oli säikeeseen, jossa mietittiin miksi Tanska on vauras. Muistaakseni kirjoitukseni jotenkin teilattiin. Muutamat alkuaikojen viesteistä erääseen sensuelliin säikeeseen olivat luonteeltaan sellaisia, että luulen muutaman palstavanhuksen vieläkin muistavan minut niistä paljastuksista...

Fysiikkaan ja tekniikkaan minulla ei ole mitään sanottavaa, joten kirjoittelu on suhteellisen vähäistä. Nykyisin on vähentynyt huomattavasti alkuajoista, jolloin joka paikkaan oli pakko jotain kommentoida.

Ensimmäisinä jäivät palstalta mieleen nimimerkit Stormy, Phony (joiden ajattelin olevan kaverukset), Aweb, Arla ja Kosh. Ja tietenkin ArKos.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
dinoflagellat
Muutamat alkuaikojen viesteistä erääseen sensuelliin säikeeseen olivat luonteeltaan sellaisia, että luulen muutaman palstavanhuksen vieläkin muistavan minut niistä paljastuksista...

Takuulla muistammat.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija
SAMAEL
tupakka

Miten tämä pitäisi käsittää?

Tarkoitan tälläisiä jukterin ja sinenmaiden kaltaisia sontaapuhuvia ja gideonin kaltaisia pahan ylistäjiä. Niin että tälläisiä onko ollut ja poistunut ennen minun tuloani.

Ja en jaksaisi alkaa vanhoja keskusteluja selailemaan kun hakua ei ole. Onhan se muutenkin mielenkiintoista keskustella ja saada mielipiteitä.

Vierailija

Minua kiinnostaa tiede ja tiedemiehet ja niinpä löysin tieni tänne soneran keskustelupalstalta, kun joku soneralainen oli maininnut tällaisen sivuston. Vaihdoin soneran liittymän kilpailukykyisempään, joten en ole siellä pitkään aikaan kirjoitellutkaan.
Alapäänhuumori on hävinnyt lähes kokonaan tiedepalstalta kirjautumispakon takia, mutta aiemmin sitä ei ollut ja se näkyi palstan kirjoituksissa. Paras muutos vanhaan palstaan nähden on mielestäni se, ettei yksi ihminen voi esiintyä tuhannella nimimerkillä ja haistatella niistä jokaisella valituille uhreilleen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat