Mikä on totuus?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Raamattu on syntynyt
Jumalan Hengen vaikutuksesta

Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
2 Piet 1:20,21

Laitan tähän seuraavaksi muutaman esimerkin, jotka osoittavat selvästi Raamatun kirjoituksien syntyneen Jumalan Hengen vaikutuksesta.
Mannerten jakaantuminen

Ja Eeberille syntyi kaksi poikaa: toisen nimi oli Peleg, sillä hänen aikanansa jakaantuivat maan asukkaat, ja hänen veljensä nimi oli Joktan. 1 Moos 10:25

Jakeessa on pieni käännösvirhe, sillä jae tulisi kääntää hebreasta näin; Toisen nimi oli Peleg, sillä hänen aikanansa jakaantui maa. Raamattu kertoo suuresta tulvasta, joka peitti ja hukutti allensa koko maan. Tämän tulvan jälkeen maa jakaantui moneen osaan, eli syntyi maanosia. Tämän päivän tiede on vahvasti sitä mieltä, että alkujaan maapallolla on ollut vain yksi suuri manner. Mannerlaatat ovat liikkuneet ja sen seurauksena on sitten syntyneet eri maanosat.

Mistä Raamatun kirjoittaja on voinut tietää, että maa on jakaantunut? Mooseksen kirjahan on kirjoitettu tuhansia vuosia sitten. Jumalan Henki on ollut ohjaamassa tämän jakeen syntymistä Raamattuun.

Jos katselet maapallon karttaa ja alat yhdistelemään eri maanosia huomaat niiden sopivan hämmästyttävän hyvin yhteen. Tiedemiehet ovat todistaneet omilla mittauksillaan, että mannerlaatat sopivat täydellisesti toisiinsa ja alussa on ollut yksi manner. Mutta jostain syystä mannerlaatat ovat alkaneet liikkua pois paikoiltansa.

Raamattu kertoo meille, että Israel asuu maan navassa, Hes 36:12. Kun asetellaan mannerlaatat paikoilleen, niin saadaan yksi manner, jonka keskipisteessä on Israelin maa. Mistä profeetta Hesekiel tämän tiesi? Jumalan Henki ohjasi tämänkin tiedon Raamattuun. Maa on pallon muotoinen

Ettekö te tiedä, ettekö kuule, eikö teille ole alusta asti ilmoitettu, ettekö ole maan perustuksista vaaria ottaneet? Hän istuu korkealla maanpiirin päällä, kuin heinäsirkkoja ovat sen asukkaat; hän levittää taivaan niinkuin harson, pingoittaa sen niinkuin teltan asuttavaksi. Jes 40: 21-22

Han är den som tronar över jordens rund, och dess inbyggare äro såsom gräshoppor; han är den som utbreder himmelen såsom ett flor och spänner ut den såsom ett tält att bo inunder. Jes 40:22 (SWE17)

Profeetta Jesaja puhuu Jumalan Hengen innoittamana ja ilmoittaa, että Jumala istuu pyöreän maan päällä. Tässä jakeessa 22 on hebrean kielisessä Raamatussa Chug, joka tarkoittaa ympyrää ja piiriä, eli pyöreän maan yläpuolella istuu Jumala. Ruotsalainen Raamattu vuodelta 1917 on sen ajatuksen myös hyvin Raamattuun tallettanut. Suomalainen käännös vuodelta 33/38 on myös kääntänyt aika hyvin puhuuhan se maanpiiristä. Jumalan Henki on taas ollut mukana tässäkin kohdassa, mistä profeetta muuten tietää maan olevan pyöreä? Eihän siitä ole kovinkaan kauan kuin eräs kuuluisa mies kipuili onko maa pannukakun muotoinen, tai minkä muotoinen se nyt oikein onkaan? Jesaja tiesi maan olevan pyöreä ja hän eli n. 700 v. ennen Jeesuksen syntymää, eli lähes 2700 vuotta sitten.
Vedenpaisumus

Raamattu kertoo myös, että alussa ihmisikä oli hyvin korkealla. Ihminen eli jopa yli 900-vuotiaaksi. Tätä on usein vaikea uskoa, mutta koska Raamattu on Jumalan sanaa ja totta, niin silloin ei tämä korkea ihmisikäkään voi olla pötyä.

Tänä päivänä yhä useammat tiedemiehet epäilevät kehitysteoriaa ja jääkausiteoriaa. Jotkut tiedemiehet uskovat, että ihmiskunnan alussa on täytynyt tapahtua hyvin suuri koko maailman laajuinen katastrofi. On arvailtu, että jospa sittenkin olisi ollut maailman laajuinen tulva ihmiskunnan historian alussa. Fossiililöydöksiä on löydetty, joista on löydetty tuhoutuneiden eläimien ja eläinlajien jäännöksiä mm. dinosauruksia ja mammutteja. Sellaisten eläinten fossiileja on löydetty sellaisilta alueilla, joilla ne eivät normaalisti elä. Tämä todistaisi, että alussa on ollut yksi suuri manner. Suuret liskoeläimet ovat kuolleet sukupuuttoon, monia lajeja on kuollut sukupuuttoon. Fossiili löydökset paljastavat tämän. On myös löydetty korkeilta paikoilta suuria määriä eläinten jäännöksiä. Nämä kaikki todistavat sen puolesta, että suuri vedenpaisumus on kohdannut maata ja eläimet ovat nousseet korkeille paikoille etsimään pelastusta, mutta vesi peitti koko maan, ja näin nämä eläimet hukkuivat suurina laumoina. Korkeilta vuorilta on löydetty myös kalojen fossiileita, jotka myös todistavat vedenpaisumuksen puolesta. Kalathan eivät luonnostaan elä vuorilla.

Etelämantereelta on löydetty hedelmä- ja palmupuita samoin kuin Grönlannista. Tämä kaikki todistaa, että alussa on ollut yksi suuri manner. Alaskasta on löydetty leijonien, antilooppien, kamelien, hevosien ym. jäännöksiä. Tämäkin viittaa siihen, että alussa on ollut yksi suuri manner.

Kaikki nämä löydökset ovat olleet jäätyneinä. Moni ajattelee, että tämä nyt puoltaa jääkausiteoriaa eikä tulvateoriaa.

Nyt on myös alettu ymmärtää, että alussa maapalloa peitti vesikerros. Tämä vesivaippa esti ettei haitallinen avaruussäteily päässyt vaikuttamaan maahan. Maapallomme oli kuin kasvihuone, jossa oli trooppinen ilmasto, joka ulottui koko yhden ison mantereen. Tämän vesivaipan ansiosta myös ihmisen ikä oli niin korkea, koska haitallinen avaruussäteily ei päässyt tuhoamaan ihmisen soluja. Tämänkin syyn tähden myös astronauteilla on suoja-puvut yllään. Haitallisen avaruussäteilyn lasketaan ulottuvan 14 metriin veden pinnan alle. Tällöin tämän säteilyn haittatekijät vähenevät. Pitkä ikäinen syvällä meressä elävä laji on kilpikonna, jotkut jopa elävät muutamia satoja vuosia. Vastaava laji maan päällä ei elä kuin ehkä korkeintaan 40 v. Tämä vesivaippa todella mahdollisti ihmisen iäksi yli 900 vuotta. Raamattu myös opettaa, että Jumala laski juuri ennen vedenpaisumusta ihmisen ikää.

Raamatussa on opetus, jonka mukaan ihmisen pahuuden tähden Jumala avasi taivaan ikkunat ja vettä satoi neljäkymmentä päivää. Tämä maata suojaava vesivaippa tippui nyt alas ja aiheutti suuren katastrofin, jossa suurin osa ihmiskunnasta ja eläimistä hukkui. Vedenpaisumuksen jälkeen Jumala puhui ensimmäisen kerran ettei ihmisen elämästä tästedes lakkaa vilu eikä helle. Kun maata ympäröimä vesivaippa aloitti syöksynsä kohti maata, josta syntyi niin suuri alipaine, että se jäädytti pohjois- ja etelänavan. Tämän seurauksena mannerlaatat liikkuivat ja muodostivat monta pienempää mannerta. Tämän napojen jäätymisen takia myös meille on jäänyt pakastuneet todistukset, siitä että maa on ollut yksi suuri tropiikkinen manner ennen vedenpaisumusta.

Monet muinaiset kulttuurit vahvistavat vedenpaisumuksen tapahtuneeksi tosiasiaksi.

Titicaca järvi Perussa on maailman korkeimmalla sijaitseva järvi. Järven olemassaolo on suuri arvoitus, joka on askarruttanut monia tutkijoita. Järveen ei tule mistään suunnasta vettä. Ainoa järkevä selitys tämän järven syntymiselle on vedenpaisumus. Titicaca on alkuaan ollut syvä laakso, joka täyttyi vedellä vedenpaisumuksessa.
Israel

Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin. Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä. Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne. Hes 36: 22-24

Raamattuun on myös talletettu Israelin kansan vaiheita, jossa näkyy myös heidän suhteensa Jumalaan. Jumalan siunaus lepäsi Israelin kansan yllä silloin kun he toimivat Jumalan tahdon mukaisesti. Kun taas Israelin kansa ylen katsoi Jumalan käskyt silloin he joutuivat aina suuriin vaikeuksiin.

Profeetta Hesekiel niin kuin monet muutkin Raamattuun kirjoittaneet kirjoittavat, että Israelin kansa palaa siihen maahan, jonka Jumala on luvannut heille. Kautta historian on juutalaisia sorrettu ja yritetty hävittää, viimeisin tällainen likvidoimis-yritys oli Hitlerin toimesta, joka muistetaan toisen maailmansodan aikaisista juutalaisten tuhoamisleireistä. Kuitenkin vuonna 1948 juutalaiset saivat osan Israelin maasta haltuunsa itsenäisyyden muodossa ja näin syntyi virallisesti Israelin valtio. 1940-luvulla monet maamme lut. kirkon papit olivat sitä mieltä ettei Israelin valtioita koskaan enää synny tämän maan päälle. Niin vain Raamatun sana kävi toteen ja tänä päivänä on Israelin maassa jo n.5000-7000 messiaanista juutalaista, jotka uskovat Jeesuksen olevan Israelin kansan ja koko maailman Messias.

Raamattu ennustaa, että Israelin kansakunta kääntyy päivien lopulla uskomaan Herraan Jeesukseen juuri vähää ennen Jeesuksen toista tulemusta. Nyt on siis jo olemassa pieni alku Jeesukseen uskovia ja koko tuo luku on kasvussa. Ensimmäinen osa profetiaa on jo toteutunut. Israel on omassa maassaan ja toinen osa eli Israelin hengellinen herääminenkin on jo alkanut. Kiitos Jumalalle Israelista sekä sen lupauksen toteutumisesta, jonka Herra Jumala on antanut Israelin kansalle. Jumala siunatkoon Israelia!!!

Jeesuksen hallitusvalta

Raamattu myös ennustaa, että lopun ajan ihmiskunta johtaa yksikkö, jolla on vallassaan maailman talous. Uskonnot tulevat myös muodostamaan jonkinasteisen yhteenliittymän. Käy samoin kuin ihmiskunnan historian alussa, jolloin ihmiskunta yritti ilman Jumalaa rakentaa yhden maailman hallituksen ja yhden pääuskonnon. Ihmiskunta rakensi baabelin tornin, jonka tarkoituksena oli valjastaa ihmiskunta yhden vallan alaisuuteen, jossa pääuskontona oli babylonian pakanallinen uskonto. Jumala sekoitti baabelissa kansojen kielet ja hajoitti heidät erilleen toisistansa, jottei tämä kapina hanke Jumalaa vastaan toteutunut.

Tämän päivän avainsana on maailman yhdentyminen. Tänä päivänä puhutaan yhdestä maailmanhallituksesta. Näistä hankkeista on jätetty Jumala ulkopuolelle. Jumala sallii asioiden menevän aika pitkälle ennen kuin puuttuu pelin kulkuun. Lopulta Jumala hajottaa myös lopun ajan baabelin tornin ja asettaa oman valtakuntansa tuhanneksi vuodeksi maan päälle, jota hallitsee todellinen rauhan ruhtinas Jeesus Kristus.

Raamattu on Jumalan sanaa vielä tänäkin päivänä, se on sitä myös tuleville polville. Se on aina tuore ja elävä Jumalan sanan ilmoitus, jota ei tarvitse päivittää ajan tasalle, koska se on alfa (alku) ja Omega (loppu). Voimme turvallisin mielin luottaa Raamattuun ja sen sanomaan, jonka kirkkain viesti on pelastus Jumalan pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala kutsuu vielä tänään evankeliumilla ihmisiä sisäpuolelle Jumalan valtakuntaan, vielä sinulla on aikaa tehdä parannus ja vastaanottaa rakastavan Jumalan ilmainen lahja, joka on pelastus Jeesuksessa Kristuksessa.

http://koti.phnet.fi/petripaavola/Raama ... anilmoitus

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija
PetriFB

Titicaca järvi Perussa on maailman korkeimmalla sijaitseva järvi. Järven olemassaolo on suuri arvoitus, joka on askarruttanut monia tutkijoita. Järveen ei tule mistään suunnasta vettä.

Niin miten ihmeessä se vesi sinne mäelle ylämäkeen pääsee, kun meret ovat niin paljon alempana, kuka on vienyt lumen Himalajalle? Nyt ahtautui pyhähenki aorttaan, hallelujaa!

Ai niin...sade

Hätäisesti Googlettamalla vaikuttaisi siltä, että Titicacan vedensaanti on mysteeri ainoastaan joillekin kristityille.

Trolli?

Edit: Olisihan minun pitänyt muistaa...PetriFB

Vierailija
Espi000
PetriFB

Titicaca järvi Perussa on maailman korkeimmalla sijaitseva järvi. Järven olemassaolo on suuri arvoitus, joka on askarruttanut monia tutkijoita. Järveen ei tule mistään suunnasta vettä.

Niin miten ihmeessä se vesi sinne mäelle ylämäkeen pääsee, kun meret ovat niin paljon alempana, kuka on vienyt lumen Himalajalle? Nyt ahtautui pyhähenki aorttaan, hallelujaa!

Ai niin...sade

Tulva sen sinne vei .........

Vierailija

[quote="PetriFB"] Voimme turvallisin mielin luottaa Raamattuun ja sen sanomaan, jonka kirkkain viesti on pelastus Jumalan pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala kutsuu vielä tänään evankeliumilla ihmisiä sisäpuolelle Jumalan valtakuntaan, vielä sinulla on aikaa tehdä parannus ja vastaanottaa rakastavan Jumalan ilmainen lahja, joka on pelastus Jeesuksessa Kristuksessa.

Pystyt siis olemaan kahta mieltä eli sanot ikään kuin yhtäaikaa kyllä ja ei, tuolla tarkoitan, että jos Jumala on rakkaus (1 Kor 13) on tuossa rakkaudessa täysi turva ... ilman että tarvitsee tehdä mitään tekoja siis parannusta (?) eli ainoastaan kyllä tai ei ovat mahdollisia Jumalan/Jeesuksen/rakkauden olemassaolon tarkastelutapoja ... muutoin ajattelu on ns. skitsoa.

Ps. mielenkiintoisia asioita esitit ja toivottavasti kanssasi alkaa joku sellainen käymään keskustelua, joka tuntee raamatun tekstejä ja omaa tieteeseen perustuvaa tietoa, sellaista olisi erittäin mielenkiintoista seurata.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1462
Liittynyt16.3.2005
PetriFB
Nyt on myös alettu ymmärtää, että alussa maapalloa peitti vesikerros. ....

Jospa maapallon läheisyyteen ajautuikin jumalattoman tai Jumalaisen suuri jäinen pyrstötähti?
Tämä alkoi sulaa armaan auringon ansiosta ja ryöpytti vetensä meidän mahdollisten esi-isiemme päälle hukuttaen kaikki nämä syntiset. Nyt olemmekin me kaikki tämän hurskaan Nooan sukua???

Raamattu sisältää paljon ihmiselle soveltuvia elämän ohjeita sekä viisauksia joita me kunnioitamme ja joskus jopa pyrimme niitä noudattamaan.
Kuitenkin kaikkeen mitä siinä sanotaan ei voida pitää totena onhan sen kirjoittaneet aikansa kynäniekat. Kuten kaikki tietävät myös tämän päivän “julesvernet” ym. palturinkirjoittajat keksivät mitä viisaampia aiheita tarinoihinsa ja me hullut ihmiset teemme niistä totta.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vierailija

Jos vedenpaisumusmyytillä voidaan todistaa Raamatun pyhyys ja totuudenmukaisuus, se todistaisi kai sitten myös esim. Gilgameš-eepoksen jumalallisen alkuperän?
Hulvatonta on, että Gilgameš-eepoksessa tulvan aiheutti sade, joka kesti 7 päivää, raamatussa sade kesti 40 päivää ja yötä.
Oli pakko pistää paremmaksi!

"Never let the truth get in the way of a good yarn!"

Vierailija

PetriFB on mestari ahtamaan linkkejään joka keskustelupalstalle, osansa on saanut jopa Wikipedia "Jos vielä jatkat linkkien lisäämistä ilman selitystä, voidaan toimintasi tulkita vandalismiksi, kaikki muokkauksesi kumota ja muokkausoikeutesi viedä. Ole hyvä ja selitä välittömästi. --Hasdrubal 1. elokuuta 2005 kello 15:28:52 (UTC)" Raamatunlauseilla floodaaminen on myös hallussa.

Ei millään pahalla Petri, mutta rajansa kaikella.

Vierailija
Espi000
PetriFB on mestari ahtamaan linkkejään joka keskustelupalstalle, osansa on saanut jopa Wikipedia "Jos vielä jatkat linkkien lisäämistä ilman selitystä, voidaan toimintasi tulkita vandalismiksi, kaikki muokkauksesi kumota ja muokkausoikeutesi viedä. Ole hyvä ja selitä välittömästi. --Hasdrubal 1. elokuuta 2005 kello 15:28:52 (UTC)" Raamatunlauseilla floodaaminen on myös hallussa.

Ei millään pahalla Petri, mutta rajansa kaikella.

Raamattukritiikki linkki on Jari Iivanaisen sivulle ei minun.

Wikipediasta lisää tässä:

Tavallaan olen osittain samaa mieltä PetriFB:n kanssa. Puuttumatta linkkien asiallisuuteen sanoisin käyttäjän kirjoittaneen aiheista ilmeisen hyvässä tarkoituksessa, eikä artikkelin Ilmestysmaja ensimmäinen versio minusta ollut mitenkään selvästi "hihhuloiva": siinä käsittääkseni lähinnä referoitiin Raamatun kuvausta tapahtumista. Minusta pieni muokkaus asiallisempaan suuntaan olisi riittänyt. Uskonnollisista aiheista kirjoitettaessa on muistettava, että "Jumala on satukirjan henkilö" -sävy on neutraalin näkökulman kannalta yhtä väärä kuin ns. hihhulointi. -Aslak 2. elokuuta 2005 kello 16:14:12 (UTC)

Yhdistin nyt Ilmestysmaja-artikkeliin PetriFB:n alkuperäisen tekstin mielestäni riittävän neutraalisti ilmaistuna. Ja olen sitä mieltä, että käyttäjän muokkauksien poistossa samoin kuin (erityisesti) asiasta käydyssä keskustelussa ei toimittu ihmisten erilaisia mielipiteitä kunnioittavalla ja neutraaliuteen pyrkivällä tavalla. -Aslak 2. elokuuta 2005 kello 16:33:09 (UTC)

Vierailija
PetriFB
qaz
PetriFB



Aloitustekstisi olikin (kai) houkutus ...



Näitä foorumin aloitustekstejä tai ylipäätänsä mitään ei ole pakko lukea.

Se lukee, jota kiinnostaa ..............

Se jota ei kiinnosta ei lue .............. [/quote]

Saatan lukeakin, silti olisin toivonut keskustelua juuri tälle palstalle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat