Kemia, fysiikka ja matematiikka: Mistä saa rikkiä ?

Mistä saa rikkiä ?

Mistäköhän mahtaa saada rikkiä oon kuullu et sitä on loissakin lannoitteissa ja sitä saisi apteekista. Jos sitä kerran on joissain lannoitteissa niin missä icon_confused.gif Ja jos rikkiä saa apteekista niin tarvitaanko siihen luvat icon_question.gif

[quote author="jerppis" time="20.08.2008 klo 20:55"]

Mistäköhän mahtaa saada rikkiä oon kuullu et sitä on loissakin lannoitteissa ja sitä saisi apteekista. Jos sitä kerran on joissain lannoitteissa niin missä icon_confused.gif Ja jos rikkiä saa apteekista niin tarvitaanko siihen luvat icon_question.gif

[/quote]

Re: Mistä saa rikkiä ?

Ilmeisesti haluat tehdä ruutia, tai muuta räjähdysainetta. Rikkiä todella saa liiankin kanssa mistä vaan. Mutta paljon happea sisältävät yhdisteet ovat apteekissakin kiven takana. Pitää olla nimismiehen lupa, luokitellaan räjähdysaineiksi. Osta Kemiran typpi-apulantaa, vaikka 50kg säkki aluksi. Silläkin saa pahaa jälkeä aikaan.

Toivottavasti modet poistavat tämän ketjun, kuten aiemmatkin vastaavat.

[quote author="lierik" time="20.08.2008 klo 21:31"]

[quote author="jerppis"]Mistäköhän mahtaa saada rikkiä oon kuullu et sitä on loissakin lannoitteissa ja sitä saisi apteekista. Jos sitä kerran on joissain lannoitteissa niin missä icon_confused.gif Ja jos rikkiä saa apteekista niin tarvitaanko siihen luvat icon_question.gif[/quote]
Ilmeisesti haluat tehdä ruutia, tai muuta räjähdysainetta. Rikkiä todella saa liiankin kanssa mistä vaan. Mutta paljon happea sisältävät yhdisteet ovat apteekissakin kiven takana. Pitää olla nimismiehen lupa, luokitellaan räjähdysaineiksi. Osta Kemiran typpi-apulantaa, vaikka 50kg säkki aluksi. Silläkin saa pahaa jälkeä aikaan.

Toivottavasti modet poistavat tämän ketjun, kuten aiemmatkin vastaavat.

[/quote]

Lierikki Riikonen

Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

Ei tämä vielä mitään mutta kun Fosforia saa kusestaan ja Nitraattia hevosen lannasta.

[quote author="tietää" time="20.08.2008 klo 21:40"]

Ei tämä vielä mitään mutta kun Fosforia saa kusestaan ja Nitraattia hevosen lannasta.

[/quote]

Rikkiä saa hyvin monesta paikasta. Esimerkiksi tulitikuista ja fosforia saa tulitikku rasioista.

Mutta luonnosta rikkiä saa pierusta ja erityisesti haisunäädästä.

[quote author="TERÄS NALLEPUH" time="20.08.2008 klo 22:28"]

Rikkiä saa hyvin monesta paikasta. Esimerkiksi tulitikuista ja fosforia saa tulitikku rasioista.

Mutta luonnosta rikkiä saa pierusta ja erityisesti haisunäädästä.

[/quote]

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

http://www.cheminent.fi/

Tuolta löytyy. Myös minä tulen myymään rikkiä ja kaikkia muita peruskemikaaleja jahka(ja jos kun) saan paperisodan suoritettua. Luonnollisesti molemmat kaupat edellytämme käyttötarkoitusselvityksen ja ehtojen hyväksymisen ettei aineita käytetä laittomuuksiin&kauppias ei vastaa mistään.

Apteekista rikkiä saa myös. Apteekkiliiton kemikaaliohje kannattaa tulostaa jos eivät myy. Kiellettyä se ei ole. NH4NO3 on käytännössä ainoa kemikaali jota eivät yksityisille myy vaikka maailmanloppu uhkaisi.

Mustaruuti on sen verran tehotonta ettei sillä saa mitään radikaalia aikaan paitsi niin suurissa määrissä että se varmasti huomataan hyvissä ajoin. Rikkiä tarvitaan myös moniin muihin sovelluksiin, pyrotekniikassa esim. kreikkalaisen tulen valmistamiseen.

[quote author="Bushmaster" time="20.08.2008 klo 22:38"]

http://www.cheminent.fi/

Tuolta löytyy. Myös minä tulen myymään rikkiä ja kaikkia muita peruskemikaaleja jahka(ja jos kun) saan paperisodan suoritettua. Luonnollisesti molemmat kaupat edellytämme käyttötarkoitusselvityksen ja ehtojen hyväksymisen ettei aineita käytetä laittomuuksiin&kauppias ei vastaa mistään.

Apteekista rikkiä saa myös. Apteekkiliiton kemikaaliohje kannattaa tulostaa jos eivät myy. Kiellettyä se ei ole. NH4NO3 on käytännössä ainoa kemikaali jota eivät yksityisille myy vaikka maailmanloppu uhkaisi.

Mustaruuti on sen verran tehotonta ettei sillä saa mitään radikaalia aikaan paitsi niin suurissa määrissä että se varmasti huomataan hyvissä ajoin. Rikkiä tarvitaan myös moniin muihin sovelluksiin, pyrotekniikassa esim. kreikkalaisen tulen valmistamiseen.

[/quote]

Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä, se johtuu siitä, että joku muu on antanut minulle väärää tietoa.

Paitsi sillä saa tappavan aseen helposti. Pienilläkin määrillä.

[quote author="TERÄS NALLEPUH" time="20.08.2008 klo 22:43"]

[quote author="Bushmaster"]
Mustaruuti on sen verran tehotonta ettei sillä saa mitään radikaalia aikaan paitsi niin suurissa määrissä että se varmasti huomataan hyvissä ajoin. Rikkiä tarvitaan myös moniin muihin sovelluksiin, pyrotekniikassa esim. kreikkalaisen tulen valmistamiseen.[/quote]
Paitsi sillä saa tappavan aseen helposti. Pienilläkin määrillä.

[/quote]

"Miksi nähdä kaikki tuo vaiva?"
Kun voi ostaa lapion ja kolauttaa sillä. Helppoa vai mitä? Uhrin viimmeiset sanat: "Mitä ihmettä sinä lapiolla teet?"

[quote author="tietää" time="20.08.2008 klo 22:50"]

"Miksi nähdä kaikki tuo vaiva?"
Kun voi ostaa lapion ja kolauttaa sillä. Helppoa vai mitä? Uhrin viimmeiset sanat: "Mitä ihmettä sinä lapiolla teet?"

[/quote]

Mustaanruutiin käytettäviä aineita on järjetöntä kieltää siksi, että joku saaaattttaaaaa käyttää sitä projektiililingon propellanttina. Mustaruutiaseita, aivan erityisesti itsetehtyjä yhdistää liki poikkeuksetta se, että niillä voi ampua nopeimmillaankin vain muutamia laukauksia minuutissa. Huolta siitä, että joku lähtisi torille niittämään sakkia "kuularuiskulla" on pienempi kuin että maailma loppuu vuonna 2012 niinkuin tuossa vieressä lukee.

Ja tällä lähtökohdalla "sillä saattaa saada jonkun hengiltä" täytyisi kieltää KAIKKI. IHAN KAIKKI. Myös ne pikkukivet rannoilta ja vesi merestä. Maa-aineellakin voi tappaa. Myös aika, koska se tappaa eniten ihmisiä kaikilla mittareilla.

Itse en näkisi vaivaa tehdä mustaaruutia jos on hinku saada spontaania meteliä aikaiseksi.

[quote author="Bushmaster" time="20.08.2008 klo 22:54"]

Mustaanruutiin käytettäviä aineita on järjetöntä kieltää siksi, että joku saaaattttaaaaa käyttää sitä projektiililingon propellanttina. Mustaruutiaseita, aivan erityisesti itsetehtyjä yhdistää liki poikkeuksetta se, että niillä voi ampua nopeimmillaankin vain muutamia laukauksia minuutissa. Huolta siitä, että joku lähtisi torille niittämään sakkia "kuularuiskulla" on pienempi kuin että maailma loppuu vuonna 2012 niinkuin tuossa vieressä lukee.

Ja tällä lähtökohdalla "sillä saattaa saada jonkun hengiltä" täytyisi kieltää KAIKKI. IHAN KAIKKI. Myös ne pikkukivet rannoilta ja vesi merestä. Maa-aineellakin voi tappaa. Myös aika, koska se tappaa eniten ihmisiä kaikilla mittareilla.

Itse en näkisi vaivaa tehdä mustaaruutia jos on hinku saada spontaania meteliä aikaiseksi.

[/quote]

Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä, se johtuu siitä, että joku muu on antanut minulle väärää tietoa.

No joo, en itsekkään kanna mustaruudin kieltoa. icon_smile.gif

Ja ihmisten niittämiseen kyllä todellakin on helpompia keinoja, kuten vain ostaa ase kaupasta. Tai naulapyssy.

[quote author="TERÄS NALLEPUH" time="20.08.2008 klo 23:07"]

[quote author="Bushmaster"]Mustaanruutiin käytettäviä aineita on järjetöntä kieltää siksi, että joku saaaattttaaaaa käyttää sitä projektiililingon propellanttina. Mustaruutiaseita, aivan erityisesti itsetehtyjä yhdistää liki poikkeuksetta se, että niillä voi ampua nopeimmillaankin vain muutamia laukauksia minuutissa. Huolta siitä, että joku lähtisi torille niittämään sakkia "kuularuiskulla" on pienempi kuin että maailma loppuu vuonna 2012 niinkuin tuossa vieressä lukee.[/quote]
No joo, en itsekkään kanna mustaruudin kieltoa. icon_smile.gif

Ja ihmisten niittämiseen kyllä todellakin on helpompia keinoja, kuten vain ostaa ase kaupasta. Tai naulapyssy.

[/quote]

Keskusteluun osallistuminen vaatii kirjautumista.
Me Naiset