Karate potku

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Täällä oli aihe siitä, että mistä syntyy ruoskan ääni, ja vastaushan oli että se rikkoo äänivallin. Haluaisin tietää että mistä ääni johtuu kun joku ammattilainen karate sälli potkaisee? Olen kuullut että se johtuisi siitä, että ne jännittäisi palleata ja siitä tulisi se ääni.

Kommentit (10)

Vierailija

Millaista ääntä mahdat tarkoittaa?

Yleensähän potkua/lyöntiä, kuten mitä tahansa ponnistusta, pyritään tehostamaan nopean uloshengityksen avulla. Suljettujen hampaiden välistä siis kuuluu sihahdus.

Toisaalta jopa minäkin pystyn heilauttamaan kättä niin nopeasti, että kuuluu humahdus. Ei tuolla kuitenkaan äänivallin rikkomisen kanssa ole mitään tekemistä.

Vierailija

Se potkaistessa kuuluva napsahdus kuuluu karatepuvun lahkeesta, jonka menoa eivät turhat lihakset, luut ja jänteet hidasta. Äänivalli tuskin rikkoutuu, jalat pääsevät harvemmin muodostamaan samanlaista silmukkaa kuin ruoska.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13271
Liittynyt23.6.2005

Lyönneistä saa paremmin ääniä, kokemukseni mukaan. Tutkiin potkiminen ei useinkaan anna hyvää kuvaa potkun nopeudesta, kokemusta on.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
Ar.Ko
Täällä oli aihe siitä, että mistä syntyy ruoskan ääni, ja vastaushan oli että se rikkoo äänivallin. Haluaisin tietää että mistä ääni johtuu kun joku ammattilainen karate sälli potkaisee? Olen kuullut että se johtuisi siitä, että ne jännittäisi palleata ja siitä tulisi se ääni.

Ääni johtuu elokuvaan tuotannossa lisättävistä tehosteista.

Vierailija
luffback
Ar.Ko

Kaverin isällä on mustavyö jujutsussa ja se kerto, että napshadus kuuluu palleasta, tiedä sitten onko oikeassa, mutta haluaisin tietää mikä sen äänen siellä aiheuttaa.

Vierailija

Paljonkoha on huippunopeus keskimäärin näissä potkuissa ja lyönneissä kun joku mustavyöläinen näyttää taitonsa?

Entäs nopeudet verrattuna ihan "tavallisiin ihmisiin"?

Vierailija
Ar.Ko
luffback
Ar.Ko

Kaverin isällä on mustavyö jujutsussa ja se kerto, että napshadus kuuluu palleasta, tiedä sitten onko oikeassa, mutta haluaisin tietää mikä sen äänen siellä aiheuttaa.

Vastustajan palleastako..??

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13271
Liittynyt23.6.2005

Muistaakseni 60 mailia tunnissa taisi olla nopeus, jolla "Superfoot" Bill Wallace sai monon heilahtamaan.

http://www.fightingmaster.com/legends/wallace/

Itse olen saanut tutkaan lukemat 129 km/h, mutta epäilen sitä hyvin vahvasti. Omaan taekwondotaustan.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Uusimmat

Suosituimmat