Sorsan vaakkuminen ei kaiu?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen kuullut useastakin lähteestä, että sorsan vaakkuminen ei kuulema kaiu missään olosuhteissa. Pitääkö paikkaansa?

Jos pitää, niin mistä tämä voisi johtua. Vaikka lähteissäni on yleensä myös kerrottu asian olevan selvittämätön, niin kaipa sitä täällä voisi miettiä, jos vaikka selviäsi.

Sivut

Kommentit (36)

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Varsin väittäisin että se kyllä saadaan heijastumaan takaisin esimerkiksi kaakeliseinästä... eri asia on, kuuleeko ihminen tuota kaikua.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Herra Tohtori
Varsin väittäisin että se kyllä saadaan heijastumaan takaisin esimerkiksi kaakeliseinästä... eri asia on, kuuleeko ihminen tuota kaikua.

Se verran kuuroja moni metsästäjä että ei ne välttämättä kuule jos se ääni tulee sellaisella taajudella joka on ehkä metsästäjältä ammunnan takia tuhoutunut.

Normaali tai vähän parempi kuuloinen varmasti sorsien kaijut kuulee.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Hyvä tieremiäs, sait tahtomattasi minut huvittuneeksi, kun ensin luulin että ammunta on vaurioittanut sorsien kuuloa. . Minullakin on paha kuulovaurio vasemmassa korvassa. Itse olen sitä mieltä että se alkoi armeijassa, kun eräs kusipää ampui räkäpään korvan juuressa tahallaan ja sitten on myöhemmin pahentunut. Sysäyksenvahvistajasta lesi kaikki paska ja paine suoraan korvaan. Tuska oli valtava, tipahdin heti polvilleni. Olisin ampunut sitä jätkää, jos olisi ollut kovia, ainakin jalkaan.

Lierikki Riikonen

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Nyt kuulkaa väittäisin, että kaikuu,

sillä kauan sitten, kun väijyimme sorsia erämaassa, erään kallion juurella, jossa soinen järvi oleili sorsineen, niin niitä ammuttuamme (ohi) ne lentelivät poies (kauas) kailottaen kuuluvan peljästyneesti ja kaiku sorsana vastaili jyrkän kallion seinämistä (jossa kotkat asuivat).

Eikö näin ollut Hurskapöllö, sillä olithan siellä sinäkin!

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
lierik
Hyvä tieremiäs, sait tahtomattasi minut huvittuneeksi, kun ensin luulin että ammunta on vaurioittanut sorsien kuuloa. . Minullakin on paha kuulovaurio vasemmassa korvassa. Itse olen sitä mieltä että se alkoi armeijassa, kun eräs kusipää ampui räkäpään korvan juuressa tahallaan ja sitten on myöhemmin pahentunut. Sysäyksenvahvistajasta lesi kaikki paska ja paine suoraan korvaan. Tuska oli valtava, tipahdin heti polvilleni. Olisin ampunut sitä jätkää, jos olisi ollut kovia, ainakin jalkaan.

metsästyksessäkin voi tulla tollasia jos ei käytä suojaimia. Aika paljon kuitenkin ihmiset ammuskelee ilman suojaimia. Kuulemma kuulee paremmin eläinten äänet.

Vierailija
Wolf
Nyt kuulkaa väittäisin, että kaikuu,

sillä kauan sitten, kun väijyimme sorsia erämaassa, erään kallion juurella, jossa soinen järvi oleili sorsineen, niin niitä ammuttuamme (ohi) ne lentelivät poies (kauas) kailottaen kuuluvan peljästyneesti ja kaiku sorsana vastaili jyrkän kallion seinämistä (jossa kotkat asuivat).

Eikö näin ollut Hurskapöllö, sillä olithan siellä sinäkin!

Tuota kaikua en muista, joten paha sanoa. Ja ota sinä Jolkottaja nuo ohiampumiset vain omalle kontollesi.

Minulle merkittäviä ohiampumisia tapahtui Kannaksella jatkosodassa, josta Ukkopöllö selvisi hengissä.

Vierailija

Ei taida olla urbaanilegenda,muistan itekin lukeneeni,tais olla tieteen kuvalehti,että se ei tosiaan kaiu missään olosuhteissa ja syytä ei tiedetä.Älkääkä väittäkö,että se lehti on paska,ei ne nyt noin kukkua sinne kirjoita.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Ville1SuuriI
Ei taida olla urbaanilegenda,muistan itekin lukeneeni,tais olla tieteen kuvalehti,että se ei tosiaan kaiu missään olosuhteissa ja syytä ei tiedetä.Älkääkä väittäkö,että se lehti on paska,ei ne nyt noin kukkua sinne kirjoita.

se on niin matala sen ääni että se kerkee kimpoon takasi, vaan vähenee matkalla ja katoaa.

Vierailija

Heksulle:on asiavirheitä,mutta ne korjataan aina heti seuraavan numeron alkusivuilla.Saa lukijatkin antaa palautetta.Ja mites helkutissa järvi liittyy kaikumiseen?Tarpeeksi iso basso,ni varmaan kaikuu takas vaikka suomenlahden toiselta puolelta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat