ok jesse

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

hyvä on.

jumala on olemassa. jumala loi maailman noin 4000 vuotta sitten. jumala laittoi dinosurusen fossiilit maahan koetellakseen meidän uskoa. (joo, ainakin minun uskoa tuollainen koettelee)

kun me sitten kuollaan, me joudutaan, tai päästään, halusit tai et ikuisuuden ajaksi johonkin kummaan paratiisiin. ok, hienoa, vituttaa vaan, kun minulta ei kysytä. entä jos haluan vaan olla rauhassa?

mutta ei

tämä helvetin jumala on päättänyt, että se on parasta minulle.

onko se jotenkin häiriintynyt?

onko sillä kaikki kotona?

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Kaikista parasta on se, kun siinä ISOSSA kirjassa sanotaan, että "älä rakenna minulle temppeliä, minä en asu siellä"

ja kumminkin rakennetaan.

hoo. jotenkin älyvapaata.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Niin, ikuisuus on pitkä aika ja se on vasta alkua.

Mitä siellä taivaassa muka tehtäisiin ikuisuus? Tylsää siellä tulisi, helvata vieköön. Ei täydellisyys kiehdo oikeasti ketään. Michelangelokin joutui jättämään Daavid-patsaan keskeneräiseksi, vai tekikö jopa tahallansa "virheitä" ja karkeuksia patsaaseen, että katsoja ei kokisi patsasta tylsäksi.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija
Herra Tohtori

Mitä siellä taivaassa muka tehtäisiin ikuisuus? Tylsää siellä tulisi, helvata vieköön. Ei täydellisyys kiehdo oikeasti ketään. Michelangelokin joutui jättämään Daavid-patsaan keskeneräiseksi, vai tekikö jopa tahallansa "virheitä" ja karkeuksia patsaaseen, että katsoja ei kokisi patsasta tylsäksi.

hoo. kiinnostaako minun olla missään tekemisissä sellaisen mulkun kanssa. ok

mutta minulta ei kysytä.

Vierailija

ja uskovaiset ei näköjään tajua sanaa "ikuisuus"

se on aika helvetin pitkä aika se..

helvetti on toistoa, eli niiden paratiisi on se helvetti.

Vierailija

”Tiede voi tuhota uskonnon myös olemalla välittämättä siitä aivan yhtä hyvin kuin todistamalla vääräksi sen opit. Tietääkseni kukaan ei ole koskaan todistanut Zeun eikä Thorin olemattomuutta, mutta heillä ei nykyisin enää juuri ole palvojia.”
Arthur C. Clarke, Lapsuuden loppu

jollakin on tällä palstalla tuo. en pysty muistamaan kenellä.

nyt alan katsomaan a history of violencea

saas nähdä miten viggo pärjää

pitää itsekkin hommata pressikortti, että ei tarvitsisi enää warettaa

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Lettu Haimakainen voi ihan hyvin säästyä Paratiisilta, kun ei sinne halua. Voi joutua ikuiseen kadotukseen, Helvetin tuleen ja hammasten kiristykseen. Kun ei usko, vaan pilkaa totuutta.

Luojan Suura:

Seisoin paratiisin portilla, ja näin, että enemmistö sisään tulijoista oli köyhiä, kun taas rikkaat pysäytettiin portilla (tilintekoa varten). Mutta Tulen seuralaiset määrättiin vietäväksi Tuleen. Sitten seisoin Tulen portilla ja näin, että enemmistö sinne menijöistä oli naisia.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Kokeiles vetää pari paukkuja,taidat muutenkin vetää,kun heräät krapulassa,vedä levyllinen diapamia,jos tuntuu siltä ni vähän jotain muuta vielä sekaan.Aika autuas on olo,ei tajua,mitä kello on.Vedäs Levozin 100mg,oot 3pvää ihan pökkyrässä,eli käytännössä tajuton.Ei sulla silloin ole mitään hajua,mikä päivä tai mitä kello on.Eli silloin voit kuvitella ikuisuuden,ei tunnu pahalta.Toinen,missä sen tuntee on sairaalan nukutusleikkaukset.Pistävät sulta niin syvästi tajun pois,ettet herätessä tiedä yhteen miten kauan oot nukkunut.Ite oon pari kertaa unohtanut oman olemassaolonikin.Että silleen....

Vierailija
Ville1SuuriI
Kokeiles vetää pari paukkuja,taidat muutenkin vetää,kun heräät krapulassa,vedä levyllinen diapamia,jos tuntuu siltä ni vähän jotain muuta vielä sekaan.Aika autuas on olo,ei tajua,mitä kello on.Vedäs Levozin 100mg,oot 3pvää ihan pökkyrässä,eli käytännössä tajuton.Ei sulla silloin ole mitään hajua,mikä päivä tai mitä kello on.Eli silloin voit kuvitella ikuisuuden,ei tunnu pahalta.Toinen,missä sen tuntee on sairaalan nukutusleikkaukset.Pistävät sulta niin syvästi tajun pois,ettet herätessä tiedä yhteen miten kauan oot nukkunut.Ite oon pari kertaa unohtanut oman olemassaolonikin.Että silleen....

tunnenko sinut?

Vierailija

Kivaa, taas puhutaan uskonnosta! Keskustelun idea ja tarkoitus jäi hieman epäselväksi, mutta ehkä sillä ei ole niin väliäkään. Tällaisissa tapauksissa meissä uskovaisissa heräävät äidilliset hoivaamisvietit, samalla kuin taistelumielikin. Se kai tässä onkin ideana...

(Minusta on vielä jotenkin ymmärrettävää että uskovaiset ottavat henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku ei usko Jumalaan. Mutta miksi ihmeessä ATEISTIT ottavat henkilökohtaisena loukkauksena jos joku uskoo??)

Keskustelun aloittajan vakaumus ja mielipiteet eivät täysin selvinneet, mutta ilmeisesti häntä ärsyttää ikuisuudesta ja taivaasta puhuminen. Käsitykset taivaasta ovat ihmisten haavekuvia, todellisuus on yhä arvoitus.
Ihmisen aivot eivät kuulemma kestä epävarmuutta, siitä ärtymys. Joka tapauksessa minun ainakin on vaikeampi ymmärtää sitä että ihminen lakkaisi joskus olemasta olemassa kuin että elämä jatkuisi ikuisesti. Millaista se sitten on, search me.

(Haluan muuten korjata aiempaa kommenttiani siitä miten suhtaudun Raamattuun. On selvää, että käsitykset Jumalasta, maailmasta ja ihmisestä ovat muuttuneet. Muinaisille juutalaisille oli esim. itsestään selvää, että Jumala on ihmisen näköinen ja mies.
Tieto lisääntyy (Jumalan kiitos!) ja tiedon mukana joudumme karsimaan pois vanhoja käsityksiä maailman historiasta, universumista, itsestämme ja Jumalasta. Mutta tieto ei tee meistä viisaampia. Monissa tieteellisesti vanhanaikaisissa ajatuksissa voi olla paljonkin viisautta, joka on loppupelissä hyödyllisempää. Siksi Raamatusta välittyvää maailmankuvaa ei pidä halveksia sen vanhanaikaisuuden vuoksi.)

Takaisin sielun ja ruumiin suhteeseen... Pidän ruumista hidasteena, ts. viisi aistiamme rajoittavat käsitystämme todellisuudesta. Kun pääsemme eroon ruumiista, näemme lopulta selvästi. Tämän ajan, jolloin olemme olemassa fyysisen materian kautta, olemme suhteessa todellisuuteen sokeita, kuuroja ja ymmärrykseltäme rajoittuneita. Uskon, että joitakin ymmärryksen rajoja on tieteen kehittyessä jo saavutettu, mutta niiden yli ei edelleenkään päästä. Siksi pitää jatkaa tutkimuksia siellä missä vielä voidaan edistyä.

Sitten joskus, kun pääsemme eroon ruumiistamme, jotkut meistä tuntevat itsensä todella typeriksi kun ovat tässä elämässä esittäneet älykkäitä totuuden tuntijoita. (Tämä koskee siis sekä tiedemiehiä että teologeja.) Aika maukas ajatus!

Voi että minä rakastan tätä aihetta! Samantekevää halutaanko tästä keskustella tosissaan vai onko tämä pelkkä vitsi. (Luultavasti se on vitsi.)

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005
Verity
Sitten joskus, kun pääsemme eroon ruumiistamme, jotkut meistä tuntevat itsensä todella typeriksi kun ovat tässä elämässä esittäneet älykkäitä totuuden tuntijoita. (Tämä koskee siis sekä tiedemiehiä että teologeja.) Aika maukas ajatus!

Mitenkähän typeräksi kuollut tuntee itsensä, kun ei kuoleman jälkeen tunnekaan mitään. Ei vaikka miten nipistelisi kuolematonta sieluaan tai neuloilla pistelisi. Maukas ajatus todellakin.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
Verity
Kivaa, taas puhutaan uskonnosta!

(Minusta on vielä jotenkin ymmärrettävää että uskovaiset ottavat henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku ei usko Jumalaan. Mutta miksi ihmeessä ATEISTIT ottavat henkilökohtaisena loukkauksena jos joku uskoo??)

Voi että minä rakastan tätä aihetta! Samantekevää halutaanko tästä keskustella tosissaan vai onko tämä pelkkä vitsi. (Luultavasti se on vitsi.)

Minustakin on outoa, että nimenomaan jotkut ateistit nousevat takajaloilleen todistaessaan Jumalan olemassaolemattomuutta. Kun ovat päässeet tieteellisessä todistuksessaan vaiheseen, jossa todistus on aukoton, niin tuntevat äärimmäistä turhautuneisuutta, kun uskovainen kylmäverisesti ilmoittaa, ettei ole tullut ollenkaan vakuuttuneeksi asiasta.

Eri asia on erilaiset fundamentalistit, jotka ovat sotkeneet uskon asiat yhteiskunnan olemukseen ja voivat aiheuttaa suurta vahinkoa toimillaan. Käsityksenä on että, muutkin pitää, ainakin ulkoisesti, pakottaa kuulemaan Jumalan totuutta, koska eivät ymmärrä muuten asiaa. Hyi. Tällainen ajatusmalli johtaa eriasteisiin noitavainoihin.

Kukaan tavallinen uskova ei ole ainakaan minulle aiheuttanut uskontoimillaan vahinkoa, mielenkiintoisia keskusteluja enimmäkseen. Auttavat jopa maallisessa mielessä monesti, jos helllä siihen on mahdollisuutta ja apua tarvitsee. Piittaamatta siitä uskonko minä vai en. Vielä sekin, että uskovat naiset ovat usein sängyssä aika mukavia, jos kokevat rakkauselämän olevan Jumalan antama lahja ihmisille. Minulla ei ole ollut tätä lahjaa vastaan mitään sanomista.

Edit: Tuo maallisessa mielessä auttaminen nyt oli liioittelua, asia riippuu täysin ihmisen muista ominaisuuksista. Kerran vippasin akuuttiin rahapulaan uskonjohtajalta muutaman satasen, antoi kun luotti takaisin maksuun. Siinä se, ei varmaankaan johtunut mistään uskonnosta.

Lierikki Riikonen

Vierailija
Herra Tohtori

Tätä samaa minäkin olen ihmetellyt ja kysellyt mutta saanut vain vaivautunutta vittuilua uskovaisilta. Joku yrittää selittää ettei taivas ole paikka ja se on sitä ja tätä, mutta mistäs ne sen tietävät? Eiköhän Raamatun sana pidä paikkaansa?

Minusta koko taivas on satua, mutta ehhei, eihän se nyt ole oikein. Minä en saa esittää teorioita mutta uskovaiset saavat.

Vierailija
salai
Verity

Mitenkähän typeräksi kuollut tuntee itsensä, kun ei kuoleman jälkeen tunnekaan mitään. Ei vaikka miten nipistelisi kuolematonta sieluaan tai neuloilla pistelisi. Maukas ajatus todellakin.

Itseasiassa uskovat taitavat olla tässä asiassa kerrankin oikeassa. Lienee vahinko.

Vaihtoehto:

a) Taivas ja H ovat olemassa ja minun tuurilla sinne alakertaanhan tässä ollaan matkalla. Tässä vaiheessa voisi tosiaan miettiä omaa typeryyttään.

b) Kuoleman jälkeen ei olekaan mitään ja typeryyttäkään ei siis enää tunne.

Eli typeryyttä voi tuntea vain vaihtoehdossa a).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat