Huumeet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi huumeita käytetään???

Onko se sitte keino helpottaa jännittyneisyyttä ja unohtaa turhautuminen

Kommentit (7)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
Moonbuggy69
Miksi huumeita käytetään???

Onko se sitte keino helpottaa jännittyneisyyttä ja unohtaa turhautuminen

Miksi huumeita aletaan käyttää ja miksi niitä käytetään eivät välttämättä ole aina sama asia... Kaikki eivät jää ekakerrasta koukkuun, lienee olemassa kohtuukäyttäjiäkin; jotkut jäävät koukkuun vaikka sokeriin ja yrittävät räpistellä irti...

Syyt aloittamiseen ovat moninaiset, mutta jatkamisessa tulee aivokemia usein kuvioon.

Ja kyllä minä pystyn lopettamaan karkinsyönnin milloin haluan, ihan oikeesti...

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
SAMAEL
Huumeita käytetään koska ihminen ei pysty rakentamaan yhteiskuntaa jossa hän voisi olla onnellinen.

Se lienee geneeriselle ihmiselle sitten iso voivoi.

Miksi kaiken pitäisi aina olla hauskaa ja ihanaa ja naminami? Eikö onnensa tajua parhaiten silloin, kun onni on syystä tai toisesta katkolla?

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Pikku Gen
Miksi kaiken pitäisi aina olla hauskaa ja ihanaa ja naminami? Eikö onnensa tajua parhaiten silloin, kun onni on syystä tai toisesta katkolla?

Ihminen yrittää aina liikkua poispäin kivusta, nautinnon/hyvänolon suuntaan. Myötäsyntyistä ja loogista. Johtaa joskus inhottaviin riippuvuuksiin ja sellaisiin lopputuloksiin joita ei alunperin haettu.

Vierailija

Syy on yksinkertaisesti mielihyvä.

"-Ei niitä nappeja pidä turhanpäiten syödä!
-Enhän minä nyt turhanpäiten, vaan päihtyäkseni!"

Jokainen saa sitten henkilökohtaisesti harkita onko se sen väärti. Minusta ei.

Vierailija

En minäkään päihteitä suosi, ja olenpa yrittänyt jättää alkoholinkin käytön aika minimiin. Mutta syyt päihteiden käytölle ovat osin perinnöllisiä, osin yhteiskunnan aiheuttamia. Mietoja päihteitä pitäisi ainakin saada käyttää ja valmistaakin itse.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Olen kokeillut monia huumeita uteliaisuudesta. Nähdäkseni miten nämä kielletyt aineet vaikuttavat minuun. Mitään en ole käyttänyt pidempään, paitsi tupakkaa, josta en pääse irti.

Myös vaikuttaa rännääkö niitä, vai popsii, ihan eri lailla. Monesti kokemus on ollut niin negatiivinen ettei toista kertaa halua. Ihmettelenkin vaikka heroiinin käyttäjiä. pöntön saa sekisin helpommallakin ja laillisesti.

Viinahuume kuittaa useimmat vaikutukset. Paitsi LSD:n. sitä en suosittele kenellekkään kokeitavaksi, jos haluaa elää turvallisesti tiilitalossa. Maailmankuva saattaa muuttua vuosiksi muutaman mikrogramman ansiosta. Voi tajuta todellisuuden liian kongreettisesti Riippuu tietenkin tripistä. Kaikki eivät koe sellaista koskaan, eikä se kaikkiin vaikuta ollenkaan. Johtuu jostain. Se kemikkaali pitäisikin erottaa perinteisistä huumeista kokonaan. Uskalikko kokeilee, vaikkei voi mistään tietää miten itselle käy. Tunnen aineen suosijoita, eivätkä lopulta vaikuta onnellisilta meidän maailmasamme.

Amfetamiini ja ekstaasi vaikuttavat samalla lailla kuin viina nousuhumalassa. On virtaa, krapulaa ei tule. Varmaan voi jäädä koukkuun, koska tuntuu että haluaa tämän jatkuvan. Toleranssi kuitenkin kasvaa koko ajan, niinkuin useimmiilla kemikaaleilla, pitää saada isompia annoksia aina vaan. Lopulta kuolee yliannostukseen.

Pilvenpoltto passivoi ja on tyytyväinen eämäänsä koko ajan. Ajattelee syvällisiä ja kuuntelee musiikkia. Kaikki aistit ovat herkistyneet. Pakko saada karkkeja ja ruokaa, koska ne maistuu niin hyvältä. Sotilaille voisi antaa kannabista aamupuurossa niin jäisi tappaminen vähemmälle. Minkäänlainen opiskelu ei onnistu, koska se tuntuu toisarvoiselta. Ylipäätään on tyytyväinen kaikkeen.

En ole huumeiden suosija, enkä kannata niiden käyttöä kenellekkään. Uteliaisuudesta olen minä kokeillut aikoinaan. Ja saanut selville sen minkä halusinkin.

Eivät ole mielestäni sen väärti, että kannattaisi isompaa polemiikkia nostaa. Alkoholi aiheuttaa eniten ongelmia ja kuolemia. Se tahtoo huumekeskusteluissa unohtua. On pahin huume minkä tiedän.

Edit: Yli 70 kymmippinen muumu sai tuomien huumerikokseta Suomessa, koska oli kasvattanut hamppua ja leiponut kukintoja ja lehtiä pikkuleippiin. "Ettei niin kolottaisi."

Lierikki Riikonen

Uusimmat

Suosituimmat