Historia, kulttuurit ja yhteiskunta: Valtaoja syyttää Linkolaa

Valtaoja syyttää Linkolaa

Siirrytään tästä keskustelusta

viewtopic.php?f=13&t=33790&st=0&sk=t&sd=a

tänne.

Ala-arvoinen kritiikkikirjoitus Awebilta. Olisit edes yrittänyt kritisoida sitä, mitä Valtaoja kirjoitti. Sen sijaan asetit lauseita hänen suuhunsa ja kritisoit niitä.

Vai mitä mieltä muut ovat:

Hyviä asioita [Valtaojan mielestä] ovat varmaankin Mars-mönkijä, Cernin hiukkaskiihdytin, alati kehittyvä ymmärrys meitä ympäröivästä todellisuudesta, uudet modernit ydinvoimalat jne.

Jotta voisi olla onnellinen, täytyy pystyä tuntemaan itsensä tärkeäksi ja hyväksi ihmiseksi, ja maailma tärkeäksi ja hyväksi paikaksi. Lisäksi on vielä uskottava siihen, että kykenee omalta osaltaan tekemään maailmaa paremmaksi.

Valtaojan tapa korottaa ihmiskunnan tekniset saavutukset ihmisen luomakunnalle aiheuttaman tuhon yläpuolelle on vastenmielistä. Tämän hän tekee asiaa mitenkään perustelematta, auktoriteetin pöhöttämällä, ylimielisellä, julkkiksen itserakkaalla äänellä.

[Valtaoja ei maininnut kirjoituksessaan mitään tekniikasta, teknologiasta tai tieteestä ylipäätään.]

Ja kenetpä Valtaoja kaivaa pahuuteen uskomisen syypääksi nro UNO? Linkolan tietenkin.

Koulusurmissa on tietysti kyse ennen kaikkea hulluudesta. Ei kukaan normaali ihminen suunnittele vuosikausia koulutovereittensa murhaamista, vaikka hänen ajatusmaailmansa ja ihanteensa olisivat kuinka äärilaidalta, eikä kukaan muu kuin tappaja itse ole syyllinen tekoon.

Täytyy uskoa Valtaojan missioon avaruuden valloituksesta sen jälkeen kun oma planeetta on tuhottu. Maapallo on Valtaojan puheissa olemassa pelkästään sitä varten, että sen luonnonvarat voidaan pumpata tyhjiksi avaruuteen siirtymistä odotellessa ja valmistellessa.

Varsinkin erilaisten tragedioiden jälkeen on välttämätöntä muistuttaa, että maailmassa on keskimäärin yhä vähemmän väkivaltaa ja sotaa, yhä vähemmän sairautta, nälkää ja köyhyyttä. Kertoa nuorille, että vaikka ongelmia riittää, emme ole menossa tuomiopäivän profeettojen julistamaa väistämätöntä tuhoa kohti. Opettaa, että maailma on paikka jota kannattaa rakastaa, ja ihminen ainutlaatuinen elämänmuoto, sekin rakastamisen arvoinen. Pelastaa nuoret tylsyyden ja tietämättömyyden aikaansaamalta toivottomuudelta, joka pahimmillaan johtaa tuhoon.

Joten koetapa uusiksi, ei tuota henkilökohtaisten patoutumien purkua voi edes ottaa tosissaan.

Olbe. Valtaoja kirjoittaa, että ihmisten ei pitäisi aina ajatella maailman pahuutta, vaan etenkin tällaisen tragedian tullen kaikkea sitä hyvää, mitä on tapahtunut. Minä nyt vain mietin, mikä sitä hyvää voisi Valtaojan mielestä olla. Arvelin, että edistynyt tiede ja teknologia, joiden varaan hän minun käsittääkseni ihmisen selviytymisen laskee.

Koulusurmien kohdalla Valtaoja kyllä toteaa, että murhaaja on syyllinen tekoon, mutta selittää syyllisen teon synkeällä maailmankuvalla, ja tässä Valtaoja jostain käsittämättömästä syystä katsoo aiheelliseksi nimeltä mainiten kaivaa esille pohjimmaisen syyllisen; ilmeisestikin Valtaojan maailmankuvan mukaan todellisen pirulaisen, Linkolan. Murhaaja on siis Valtaojan mielestä hulluparka, joka on kuunnellut liikaa Linkolan kaltaisia apokalyptikkoja.

Valtaojan kirjoituksen suora viesti on sama kuin Vanhasen; älkää ajatelko negatiivisesti, ajatelkaa positiivisesti. Älkää huomioiko maailman ongelmia, huomioikaa hyvät asiat ja puhukaa niistä.

Lisäksi Valtaoja kertoo, että maailmassa on nykyään vähemmän väkivaltaa ja sotia kuin ennen jne., mutta ei perustele tätä millään. Jos hän väittää, että tietämättömien ihmisten käsitys maailmasta on tuo, niin miksi hän suurena tietäjänä ei kerro miten se sitten oikeasti on PERUSTEITTEN kera. Ei kai pelkkä väite siitä, että köyhien ja nälkäisten määrä on vähentynyt merkitse mitään sellaisten tietämättömien silmissä, joiden käsitys asiasta on päinvastainen.

Lisäksi syytän Valtaojaa siitä, että hän ei koskaan kirjoituksissaan huomioi (ainakaan minä en sellaisia ole nähnyt) maailman nykyistä tilaa ja nykyisiä ongelmia, jotka enteilevät todellista romahdusta kaiken sen suhteen, mitä hän tässä kirjoituksessaan hehkuttaa. Väestöräjähdys pahenee, luonnonvaroja kulutetaan enemmän kuin koskaan ennen (ja nyt jo 40 prosenttia enemmän kuin luonto voi tuottaa), ilmastonmuutos on riistäytymässä käsistä hetkenä minä hyvänsä ellei ole tehnyt sitä jo, pankkikriisit uhkaavat lamauttaa maailman...

Jos Valtaojan kolumniin haluaa luottaa, kaikelta tuolta pitäisi ummistaa silmänsä ja uskoa johonkin, minkä hän on puolihuolimattomasti suupielestään lipsauttanut, ja vielä siihen, että jos noin olisikin, ko. tilanne olisi pysyvä eikä vain ylikuormituksen mahdollistama hetkellinen houre.

Kritiikissäni minä en käsitellyt Valtaojan kyseistä kirjoitusta yksityiskohtaisesti, ainoastaan sen herättämiä mielikuvia. Haluatko vastata tähän?

[quote author="Aweb" time="30.09.2008 klo 18:13"]

Siirrytään tästä keskustelusta

viewtopic.php?f=13&t=33790&st=0&sk=t&sd=a

tänne.

[quote author="Olbe"]Ala-arvoinen kritiikkikirjoitus Awebilta. Olisit edes yrittänyt kritisoida sitä, mitä Valtaoja kirjoitti. Sen sijaan asetit lauseita hänen suuhunsa ja kritisoit niitä.

Vai mitä mieltä muut ovat:

[quote author="Aweb"]Hyviä asioita [Valtaojan mielestä] ovat varmaankin Mars-mönkijä, Cernin hiukkaskiihdytin, alati kehittyvä ymmärrys meitä ympäröivästä todellisuudesta, uudet modernit ydinvoimalat jne.[/quote]
[quote author="Valtaoja"]Jotta voisi olla onnellinen, täytyy pystyä tuntemaan itsensä tärkeäksi ja hyväksi ihmiseksi, ja maailma tärkeäksi ja hyväksi paikaksi. Lisäksi on vielä uskottava siihen, että kykenee omalta osaltaan tekemään maailmaa paremmaksi.[/quote]
[quote author="Aweb"] Valtaojan tapa korottaa ihmiskunnan tekniset saavutukset ihmisen luomakunnalle aiheuttaman tuhon yläpuolelle on vastenmielistä. Tämän hän tekee asiaa mitenkään perustelematta, auktoriteetin pöhöttämällä, ylimielisellä, julkkiksen itserakkaalla äänellä. [/quote]
[quote author="Valtaoja"][Valtaoja ei maininnut kirjoituksessaan mitään tekniikasta, teknologiasta tai tieteestä ylipäätään.][/quote]
[quote author="Aweb"] Ja kenetpä Valtaoja kaivaa pahuuteen uskomisen syypääksi nro UNO? Linkolan tietenkin. [/quote]
[quote author="Valtaoja"]Koulusurmissa on tietysti kyse ennen kaikkea hulluudesta. Ei kukaan normaali ihminen suunnittele vuosikausia koulutovereittensa murhaamista, vaikka hänen ajatusmaailmansa ja ihanteensa olisivat kuinka äärilaidalta, eikä kukaan muu kuin tappaja itse ole syyllinen tekoon.[/quote]
[quote author="Aweb"]Täytyy uskoa Valtaojan missioon avaruuden valloituksesta sen jälkeen kun oma planeetta on tuhottu. Maapallo on Valtaojan puheissa olemassa pelkästään sitä varten, että sen luonnonvarat voidaan pumpata tyhjiksi avaruuteen siirtymistä odotellessa ja valmistellessa.[/quote]
[quote author="Valtaoja"] Varsinkin erilaisten tragedioiden jälkeen on välttämätöntä muistuttaa, että maailmassa on keskimäärin yhä vähemmän väkivaltaa ja sotaa, yhä vähemmän sairautta, nälkää ja köyhyyttä. Kertoa nuorille, että vaikka ongelmia riittää, emme ole menossa tuomiopäivän profeettojen julistamaa väistämätöntä tuhoa kohti. Opettaa, että maailma on paikka jota kannattaa rakastaa, ja ihminen ainutlaatuinen elämänmuoto, sekin rakastamisen arvoinen. Pelastaa nuoret tylsyyden ja tietämättömyyden aikaansaamalta toivottomuudelta, joka pahimmillaan johtaa tuhoon.[/quote]
Joten koetapa uusiksi, ei tuota henkilökohtaisten patoutumien purkua voi edes ottaa tosissaan.[/quote]
Olbe. Valtaoja kirjoittaa, että ihmisten ei pitäisi aina ajatella maailman pahuutta, vaan etenkin tällaisen tragedian tullen kaikkea sitä hyvää, mitä on tapahtunut. Minä nyt vain mietin, mikä sitä hyvää voisi Valtaojan mielestä olla. Arvelin, että edistynyt tiede ja teknologia, joiden varaan hän minun käsittääkseni ihmisen selviytymisen laskee.

Koulusurmien kohdalla Valtaoja kyllä toteaa, että murhaaja on syyllinen tekoon, mutta selittää syyllisen teon synkeällä maailmankuvalla, ja tässä Valtaoja jostain käsittämättömästä syystä katsoo aiheelliseksi nimeltä mainiten kaivaa esille pohjimmaisen syyllisen; ilmeisestikin Valtaojan maailmankuvan mukaan todellisen pirulaisen, Linkolan. Murhaaja on siis Valtaojan mielestä hulluparka, joka on kuunnellut liikaa Linkolan kaltaisia apokalyptikkoja.

Valtaojan kirjoituksen suora viesti on sama kuin Vanhasen; älkää ajatelko negatiivisesti, ajatelkaa positiivisesti. Älkää huomioiko maailman ongelmia, huomioikaa hyvät asiat ja puhukaa niistä.

Lisäksi Valtaoja kertoo, että maailmassa on nykyään vähemmän väkivaltaa ja sotia kuin ennen jne., mutta ei perustele tätä millään. Jos hän väittää, että tietämättömien ihmisten käsitys maailmasta on tuo, niin miksi hän suurena tietäjänä ei kerro miten se sitten oikeasti on PERUSTEITTEN kera. Ei kai pelkkä väite siitä, että köyhien ja nälkäisten määrä on vähentynyt merkitse mitään sellaisten tietämättömien silmissä, joiden käsitys asiasta on päinvastainen.

Lisäksi syytän Valtaojaa siitä, että hän ei koskaan kirjoituksissaan huomioi (ainakaan minä en sellaisia ole nähnyt) maailman nykyistä tilaa ja nykyisiä ongelmia, jotka enteilevät todellista romahdusta kaiken sen suhteen, mitä hän tässä kirjoituksessaan hehkuttaa. Väestöräjähdys pahenee, luonnonvaroja kulutetaan enemmän kuin koskaan ennen (ja nyt jo 40 prosenttia enemmän kuin luonto voi tuottaa), ilmastonmuutos on riistäytymässä käsistä hetkenä minä hyvänsä ellei ole tehnyt sitä jo, pankkikriisit uhkaavat lamauttaa maailman...

Jos Valtaojan kolumniin haluaa luottaa, kaikelta tuolta pitäisi ummistaa silmänsä ja uskoa johonkin, minkä hän on puolihuolimattomasti suupielestään lipsauttanut, ja vielä siihen, että jos noin olisikin, ko. tilanne olisi pysyvä eikä vain ylikuormituksen mahdollistama hetkellinen houre.

Kritiikissäni minä en käsitellyt Valtaojan kyseistä kirjoitusta yksityiskohtaisesti, ainoastaan sen herättämiä mielikuvia. Haluatko vastata tähän?

[/quote]

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Re: Valtaoja syyttää Linkolaa

Mukava huomata, että en ole ainoa jota Valtaojan ylimielisyys ärsyttää.

Epäkohtiin ei kannata kiinnittää huomiota niin kauan kun meillä on avaruusteknologiaa?

[quote author="ronko7eus" time="30.09.2008 klo 18:36"]

Mukava huomata, että en ole ainoa jota Valtaojan ylimielisyys ärsyttää.

Epäkohtiin ei kannata kiinnittää huomiota niin kauan kun meillä on avaruusteknologiaa?

[/quote]
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

Valtaojan kirjoitus:

http://www.turunsanomat.fi/mielipiteet/ ... :0:0:0:0:0

Valtaojan kirjoitus oli aivan asiallinen, kuten tavallistakin. Se vain edustaa optimismia ja myönteisyyttä. Ja nämä ajattelutavat ovat tämän maailman awebeille kauhistus.

Awebeja alkaa näköjään huolestuttaa kun heidän kannattamansa maailmankuva saa yhä enemmän seuraajia ja tämän maailmankuvan sisäistämisen loogiset seuraukset alkavat näkyä. On aika käydä puolustustaisteluun keinoista piittaamatta.

Mikä ihme siinä on että kun koko länsimaisen kulttuurin tänä päivänä läpäisee ihmisen syyllistäminen omasta olemassaolostaan (hegityskin tuottaa kasvihuonekaasuja ja saunan lämmitys pienhiukkasia jotka tuhoavat luonnon. Kaikki ovat pahoja ja maailmaloppu tulee; sitä ennen ihmiset tappavat toisiaan miljardeittain) niin heikkopäiset tosiaankin sisäistävät tämän sanoman ja alkavat toimia ainoalla loogisella tavalla jolla tähän "planeetan syöpään" tulee suhtautua: poistamalla se.

Toivottomuutta, syyllisyyttä ja vääjäämättömyyttä ovat kaiken maailman linkolat, awebit ja kumppanit lietsoneet jo vuosikymmeniä. Totta kai ihmiset alkavat pikku hiljaa uskoa. Eipä tuon toteamiseksi tarvitse kun lukea tätäkin palstaa muutaman päivän.

Mistähän sinä tämänkin keksit? Luitko ollenkaan tuota Valtaojan kirjoitusta vai vain awebin omia tulkintoja siitä?

[quote author="Pseudohippi" time="30.09.2008 klo 18:51"]

[quote author="Aweb"]Valtaojan kirjoitus:

http://www.turunsanomat.fi/mielipiteet/ ... :0:0:0:0:0[/quote]
Valtaojan kirjoitus oli aivan asiallinen, kuten tavallistakin. Se vain edustaa optimismia ja myönteisyyttä. Ja nämä ajattelutavat ovat tämän maailman awebeille kauhistus.

Awebeja alkaa näköjään huolestuttaa kun heidän kannattamansa maailmankuva saa yhä enemmän seuraajia ja tämän maailmankuvan sisäistämisen loogiset seuraukset alkavat näkyä. On aika käydä puolustustaisteluun keinoista piittaamatta.

Mikä ihme siinä on että kun koko länsimaisen kulttuurin tänä päivänä läpäisee ihmisen syyllistäminen omasta olemassaolostaan (hegityskin tuottaa kasvihuonekaasuja ja saunan lämmitys pienhiukkasia jotka tuhoavat luonnon. Kaikki ovat pahoja ja maailmaloppu tulee; sitä ennen ihmiset tappavat toisiaan miljardeittain) niin heikkopäiset tosiaankin sisäistävät tämän sanoman ja alkavat toimia ainoalla loogisella tavalla jolla tähän "planeetan syöpään" tulee suhtautua: poistamalla se.

Toivottomuutta, syyllisyyttä ja vääjäämättömyyttä ovat kaiken maailman linkolat, awebit ja kumppanit lietsoneet jo vuosikymmeniä. Totta kai ihmiset alkavat pikku hiljaa uskoa. Eipä tuon toteamiseksi tarvitse kun lukea tätäkin palstaa muutaman päivän.

[quote author="ronko7eus"]Epäkohtiin ei kannata kiinnittää huomiota niin kauan kun meillä on avaruusteknologiaa?[/quote]
Mistähän sinä tämänkin keksit? Luitko ollenkaan tuota Valtaojan kirjoitusta vai vain awebin omia tulkintoja siitä?

[/quote]

Offmind: "Eli vaikka tarinassa todettaisiin, että Maa kiertää Aurinkoa, niin sitä ei pidä erehtyä pitämään tosiasiana."
CE-hyväksytty: "En koskaan tule tekemään töitä."

Anteeksi, tätä en huomannutkaan. Et siis käsitellytkään sitä mitä kritisoit. Selvä.

Sinun mielikuvasi ovat niin tympeitä ja ennalta-arvattavia että en jaksa kommentoida niitä lainkaan.

[quote author="Pseudohippi" time="30.09.2008 klo 18:54"]

[quote author="Aweb"]
Kritiikissäni minä en käsitellyt Valtaojan kyseistä kirjoitusta yksityiskohtaisesti, ainoastaan sen herättämiä mielikuvia. Haluatko vastata tähän?[/quote]
Anteeksi, tätä en huomannutkaan. Et siis käsitellytkään sitä mitä kritisoit. Selvä.

Sinun mielikuvasi ovat niin tympeitä ja ennalta-arvattavia että en jaksa kommentoida niitä lainkaan.

[/quote]

Offmind: "Eli vaikka tarinassa todettaisiin, että Maa kiertää Aurinkoa, niin sitä ei pidä erehtyä pitämään tosiasiana."
CE-hyväksytty: "En koskaan tule tekemään töitä."

Valtaoja kirjoittaa, että ihmisten ei pitäisi aina ajatella maailman pahuutta, vaan etenkin tällaisen tragedian tullen kaikkea sitä hyvää, mitä on tapahtunut. Minä nyt vain mietin, mikä sitä hyvää voisi Valtaojan mielestä olla.

Oletkos koskaan miettinyt itse, mikä maailmassa voisi olla hyvää? Ilmeisesti se on sinulle tabu, koska niin suunnattomasti tymistyt siitä, että joku muu moista rohkenee tehdä. Ääripessimismiin ja kyynisiin tuomionpäivänskenaarioihin rakentuva maailmankuvasihan ei moista kestä romahtamatta syväperustuksistaan lähtien.

Kehotan kuitenkin ihan harjoitusmielessä joskus kokeilemaan, miltä tuntuisi etsiä negatiivisten asioiden sijaan positiivisiakin. Se saattaa avartaa.

[quote author="Kosh" time="30.09.2008 klo 18:56"]

[quote author="Aweb"] Valtaoja kirjoittaa, että ihmisten ei pitäisi aina ajatella maailman pahuutta, vaan etenkin tällaisen tragedian tullen kaikkea sitä hyvää, mitä on tapahtunut. Minä nyt vain mietin, mikä sitä hyvää voisi Valtaojan mielestä olla. [/quote]
Oletkos koskaan miettinyt itse, mikä maailmassa voisi olla hyvää? Ilmeisesti se on sinulle tabu, koska niin suunnattomasti tymistyt siitä, että joku muu moista rohkenee tehdä. Ääripessimismiin ja kyynisiin tuomionpäivänskenaarioihin rakentuva maailmankuvasihan ei moista kestä romahtamatta syväperustuksistaan lähtien.

Kehotan kuitenkin ihan harjoitusmielessä joskus kokeilemaan, miltä tuntuisi etsiä negatiivisten asioiden sijaan positiivisiakin. Se saattaa avartaa.

[/quote]

Aatteensa puolesta taisteleva sotii ihmisiä vastaan.

Olkinukkeja yleensäkään ei kannata. Toisin sanoen lähestulkoonkaan mitään Awebin kirjoittamaa.

[quote author="Kosh" time="30.09.2008 klo 18:57"]

[quote author="Pseudohippi"][quote author="Aweb"]
Kritiikissäni minä en käsitellyt Valtaojan kyseistä kirjoitusta yksityiskohtaisesti, ainoastaan sen herättämiä mielikuvia. Haluatko vastata tähän?[/quote]

Sinun mielikuvasi ovat niin tympeitä ja ennalta-arvattavia että en jaksa kommentoida niitä lainkaan.[/quote]
Olkinukkeja yleensäkään ei kannata. Toisin sanoen lähestulkoonkaan mitään Awebin kirjoittamaa.

[/quote]

Aatteensa puolesta taisteleva sotii ihmisiä vastaan.

"Epäkohtiin ei kannata kiinnittää huomiota niin kauan kun meillä on avaruusteknologiaa?"

Ei Valtaoja varmaankaan tätä tarkoittanut. Paitsi tiedemies, hän on myös filosofi. Ihmiskunta on saanut aikaan paljon hyvääkin; paha korostuu tehokkaan ja toimivan median avulla.
Lasi on joko puoliksi täynnä tai puoliksi tyhjillään riippuen arvioitsijan näkemyksestä.

Itse arvostelin ankarasti Linkolan roolia Jokelan tapauksessa, joten en enää jaksa ryhtyä siihen vääntämiseen, mutta toistan vain yhden asian:
Linkolan teesien mukaan itsemurha on oiva keino maapallon ylikansoittumisen välttämiseksi; jostain syystä hän itse ei ole sitä tehnyt, vaan suosittelee sitä pelkästään "opetuslapsilleen".

[quote author="Tarkkailija" time="30.09.2008 klo 18:58"]

"Epäkohtiin ei kannata kiinnittää huomiota niin kauan kun meillä on avaruusteknologiaa?"

Ei Valtaoja varmaankaan tätä tarkoittanut. Paitsi tiedemies, hän on myös filosofi. Ihmiskunta on saanut aikaan paljon hyvääkin; paha korostuu tehokkaan ja toimivan median avulla.
Lasi on joko puoliksi täynnä tai puoliksi tyhjillään riippuen arvioitsijan näkemyksestä.

Itse arvostelin ankarasti Linkolan roolia Jokelan tapauksessa, joten en enää jaksa ryhtyä siihen vääntämiseen, mutta toistan vain yhden asian:
Linkolan teesien mukaan itsemurha on oiva keino maapallon ylikansoittumisen välttämiseksi; jostain syystä hän itse ei ole sitä tehnyt, vaan suosittelee sitä pelkästään "opetuslapsilleen".

[/quote]

Valtaoja kirjoittaa, että ihmisten ei pitäisi aina ajatella maailman pahuutta, vaan etenkin tällaisen tragedian tullen kaikkea sitä hyvää, mitä on tapahtunut.

Miksi nuorille pitäisi antaa negatiivinen kuva maailmasta ja tulevaisuudesta, edistääkö se mielestäsi jotenkin asioita.

[quote author="fenomenologi" time="30.09.2008 klo 19:06"]

[quote author="Aweb"]
Valtaoja kirjoittaa, että ihmisten ei pitäisi aina ajatella maailman pahuutta, vaan etenkin tällaisen tragedian tullen kaikkea sitä hyvää, mitä on tapahtunut. [/quote]
Miksi nuorille pitäisi antaa negatiivinen kuva maailmasta ja tulevaisuudesta, edistääkö se mielestäsi jotenkin asioita.

[/quote]

Kyllä, perusteeton, perustelematon ja tosiasiat ohittava optimismi ottaa minua päähän. Valtaojassa se välillä tiivistyy kuin riehakas riemu hurmoksessa säväreitä saaviin uskovaisiin...

Ilmeisesti kirjoituksen kärki meni sinulta ohi. Minä ennenkaikkea kritisoin ajattelua, jossa puhujia ja puheita ryhdytään peittelemään, kieltämään ja sensuroimaan, että optimistien ilosanoma pääsisi paremmin esiin.

Mutta mitenkähän se on. Valtaoja kertoo pääkirjoitussivulla, miten **tun hienosti kaikki oikeasti on, sitten seuraa pari sivua ilmastonmuutoksesta ja sitä pakenevien köyhien ihmisten hädästä, muutama sivu afganistania, irakkia ja lamaa, sivullinen monimuotoisuuden katoamista ja luonnonvarojen yltyvää kulutusta, merirosvojen toimintaa rutiköyhän Somalian rannikolla jne...

Vähän se Valtaojan veisuu siinä kalpenee.

Ihanko oikeasti kaikki ne uutiset julkaistaan siksi, ettei kukaan niitä huomaisi? Ihanko oikeasti Linkolan puheet kaiken sen todellisuuden rinnalla ovat niin karmeita, että NE lietsovat päälle sen murhaajahullujen ihmisvihan, eikä kaikki se, mitä bushien ja putinien ja vanhasten johdolla tehdään.

Mielestäni Esko Valtaoja on hyvin lapsellinen mies.

[quote author="Aweb" time="30.09.2008 klo 19:08"]

[quote author="Pseudohippi"]
Valtaojan kirjoitus oli aivan asiallinen, kuten tavallistakin. Se vain edustaa optimismia ja myönteisyyttä. Ja nämä ajattelutavat ovat tämän maailman awebeille kauhistus.[/quote]
Kyllä, perusteeton, perustelematon ja tosiasiat ohittava optimismi ottaa minua päähän. Valtaojassa se välillä tiivistyy kuin riehakas riemu hurmoksessa säväreitä saaviin uskovaisiin...

Ilmeisesti kirjoituksen kärki meni sinulta ohi. Minä ennenkaikkea kritisoin ajattelua, jossa puhujia ja puheita ryhdytään peittelemään, kieltämään ja sensuroimaan, että optimistien ilosanoma pääsisi paremmin esiin.

Mutta mitenkähän se on. Valtaoja kertoo pääkirjoitussivulla, miten **tun hienosti kaikki oikeasti on, sitten seuraa pari sivua ilmastonmuutoksesta ja sitä pakenevien köyhien ihmisten hädästä, muutama sivu afganistania, irakkia ja lamaa, sivullinen monimuotoisuuden katoamista ja luonnonvarojen yltyvää kulutusta, merirosvojen toimintaa rutiköyhän Somalian rannikolla jne...

Vähän se Valtaojan veisuu siinä kalpenee.

Ihanko oikeasti kaikki ne uutiset julkaistaan siksi, ettei kukaan niitä huomaisi? Ihanko oikeasti Linkolan puheet kaiken sen todellisuuden rinnalla ovat niin karmeita, että NE lietsovat päälle sen murhaajahullujen ihmisvihan, eikä kaikki se, mitä bushien ja putinien ja vanhasten johdolla tehdään.

Mielestäni Esko Valtaoja on hyvin lapsellinen mies.

[/quote]

Ei yllätä, että kun minä avaan keskustelun Valtaojasta, niin Kosh ryntää tänne puhumaan Awebista.

[quote author="Aweb" time="30.09.2008 klo 19:09"]

[quote author="Kosh"][quote author="Pseudohippi"][quote author="Aweb"]

Sinun mielikuvasi ovat niin tympeitä ja ennalta-arvattavia että en jaksa kommentoida niitä lainkaan.[/quote]
Olkinukkeja yleensäkään ei kannata. Toisin sanoen lähestulkoonkaan mitään Awebin kirjoittamaa.[/quote]
Ei yllätä, että kun minä avaan keskustelun Valtaojasta, niin Kosh ryntää tänne puhumaan Awebista.

[/quote]