Naisen orgasmi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Naisen orgasmista olikin geenipuolella keskustelua, mutta päätin aloittaa tänne uuden keskustelun enemmän fysiologian kannalta.

Osaisiko joku selittää, mistä johtuu, että orgasmin jälkeen toisen orgasmin saaminen on vaikeampaa? Itse olen huomannut, että orgasmin saamisen helppous on melkein suoraan verrannollinen edellisestä orgasmista kuluneen ajan suhteen. Orgasmin saa helpommin ja nopeammin, jos edellisestä kerrasta on kulunut viikko kuin, jos se olisi tapahtunut edellisenä päivänä puhumattakaan siitä, että sen olisi saanut minuutti sitten. Miehillähän tähän on selkeä selitys - heidän täytyy välillä saada pussit tyhjiksi Mutta mikä selittää tämän ilmiön naisen kohdalla?

Sivut

Kommentit (318)

Vierailija

No jos lonkalta ammutaan niin kai kiima varastoituu naisellekin. Keho on valmiimpi erittämään tiettyjä hormoneja paljon ja helpolla jos ei ole saanut pitkään aikaan. Luonnollisestihan tarkoituksena on lisääntymisen varmistaminen, ihmisellä ei ole ulospäin näkyvää kiimaa vaan naaras voi paritella melkein koko kiertonsa ajan.

Kiimaton ovulaatio kehittyi todennäköisesti estämään lauman johtajaa hedelmöittämästä lauman kaikkia naaraita. Se ei olisi kertakaikkiaan pystynyt vahtimaan lauman kaikkia naaraita koko ajan, mutta esim. apinalaumoista pystytään havaitsemaan että näkyvällä kiimalla varustetuilla lajeilla johtajat ovat melkein kaikkien pentujen siittäjiä.

Orgasmin laukeaminen ja varsinkin sen hankkiminen puolestaan on erittäin paljon energiaa vaativaa touhua. Jos unohdetaan kaikki energia mitä uros tuhlaa pelkästään osoittaakseen että sillä on energiaa tuhlattavaksi, parittelu fyysisenä tapahtumana vastaa urheilusuoritusta. Sitä ei kertakaikkiaan kannata toistaa 10 kertaa putkeen jos yksikin takaa hedelmöitymisen kun olosuhteet ovat muuten otollisia.

Ja orgasmi yleensäkin on sitä varten että touhua harrastettaisiin. Miesten orgasmi varmistaa että sitä tulee tehtyä. Naisethan taitavat saada parhaiten orgasmeja tilanteissa jossa mies on joko tuttu ja luotettava, siis pitäisi pennuista huolta, tai alfauros joka takaisi hyvät geenit. Naaraan halukkuus vieraisiin uroksiin olisi suuri riski jopa naaraan omalle turvallisuudelle mutta se takaisi parhaat mahdollisuudet geenien sekoittumiseen, tutut urokset kun ovat aika usein myös lähisukulaisia.

Taisi tulla höpötettyä asian vierestä aikapaljon mutta eiköhän näillä keskustelu avata!

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

Olen havainnut tyystin päinvastaisia kokemuksia kuin Saphire noin naisnäkökulmasta aiheeseen. Nälkä kasvaa syödessä.

Luultavasti saattaisi tulla tuollaisessa Saphiren mainitsemassa tapauksessa kyseeseen, ettei partnerin kyky "herätellä" (en puhu nyt siitä varsinaisesta esileikistä, vaan siitä mentaalileikistä ennen sitä) naisosapuolen haluja ole riittävän vahva.

Tai suhteen "lataukset" ovat purkautuneet. Kyllä sitä kaurapuuroonkin kyllästyy, jos sitä joka päivä syö. Kun suhde on vakiintunut omiin uomiinsa, niin herkästi ihmisen mieli tekee tepposet ja luo tunteen turvallisuudesta ja varmuudesta. Ja kuitenkin aktiivisen "pariutumisen" kannalta pieni vaara ja muut nimeltä mainitsemattomat kurjuustekijät ovat erinomaisia pontimia.

Joskus olen pohtinut, onko ihmisen sisään rakennettu jokin lisääntymisen varmistusmekanismi, joka saa ihmisen toimimaan hillittömästi vaaran uhatessa - vrt. sotalapset.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Oivoi, "kaurapuuroa" voi laittaa niin monella tavalla. herkullisesti valmistettuna tekee usein mieli toistakin annosta..

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005
Mummo
Oivoi, "kaurapuuroa" voi laittaa niin monella tavalla. herkullisesti valmistettuna tekee usein mieli toistakin annosta..

Aivan

DM
ihan vaan sitten varmuudeksi sanon, että tässä ja nyt puhutaan "kaurapuurosta" ei Eloveenasta.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Kyllä tässäkin syy on pääosin puhtaan fysiologinen.

Jokainen lihas tarvitsee refraktaarioajan/palautumisajan. Jos lantionpohjan lihakset ovat orgasmissa kunnolla rentoutuneet, uuden jännitteen syntyminen on hitaampaa. Lihassoluilla on tietty latenssi ennen kuin uusi aktiopotentiaali/sähköjännite voi syntyä ja edetä. Hermon jännitepotentiaalin syntyminen viivästyy ja hidastuu, samoin hidastuu uusi lihasrelaksaatio/orgasmi.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

No, jonkin verran sileälihaspreparaateilla puljanneena sanoisin kyllä, ettei asia aivan noin yksiselitteinen ole.

Tahdonalaisen toiminnan kohdalla ehkä, mutta kun kaikenmaailman luonnollisia "stimulantteja" on myös liikkeellä noina aikoina ja niillä nurkilla.

Josko kyseessä olisi kuitenkin elimistön tuottamien "stimulanttien" ja reseptorien määrä.

Vierailija
DedMoroz
No, jonkin verran sileälihaspreparaateilla puljanneena sanoisin kyllä, ettei asia aivan noin yksiselitteinen ole.
Vierailija

Keskustellaanko tässä kyvystä saavuttaa moninkertainen orgasmi vai pohditaanko selibaatin - lyhytaikaisenkin - vaikutusta orgasmin saamiseen?

Moninkertainen orgasmi tulee useille naisille helposti, mikäli he ovat vastaanottavaisia ja tahtovat jatkaa, joka yhdynnällä tai jälkileikillä yhden orgasmin jälkeen. Harvinaisia ovat todella alttiit naiset, jotka miesten tavoin kuuluvat ehdottomasti kerrasta poikki- kategoriaan. Jotkut naiset taaasen saavat yhden jatkuvan orgasmin ilman selvästi erottuvaa huippua. Naiset eroavat seksuaalisissa tavoissaan, tottumuksissaan ja herkkyyksissään huomattavasti enemmän toisistaan kuin miehet.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

Minä ainakin käsitin, että aloittaja esittää sekä miesten että naisten orgasmin tulon hidastuvan selkeästi aktia toistettaessa suht nopealla aikavälillä. Tai toiste päin mitä harvemmin rakastelee sitä nopeammin saavuttaa kliimaksin.

edit: kuulostaa iltasadulta, jota kerrotaan tyttärille lohduksi pikalaukeamisia harrastavien miesten varalle. Kyllä se siitä, kun monta kertaa...
tai iltasadulta pojille lohdutukseksi pihtailevien naisten varalle. Mitä harvemmin niin sitä varmemmin...

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Eikös mieskin pysty pienellä harjoittelulla hankkimaan useampia orgasmeja peräkkäin? Okei, ei samalla tavalla putkeen kuin jotkut naiset pystyvät, mutta silti.

Ja omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä niitä joskus tulee naisella oikeasti putkeen, hyvä että ehtii välillä hengittää.

Onnellista.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

On miehiä, jotka kykenevät saamaan muutaman tunnin kuluessa yli kuusikin täydellistä orgasmia. Toisaalta miehelle ei useinkaan ole orgasmien lukumäärä niin tärkeä, kuin kyky pidätellä orgasmia niin pitkään kuin tahtoo. Viimeinen psykologiselta näkökannalta.

Vierailija
s&s&s
Keskustellaanko tässä kyvystä saavuttaa moninkertainen orgasmi vai pohditaanko selibaatin - lyhytaikaisenkin - vaikutusta orgasmin saamiseen?

Moninkertainen orgasmi tulee useille naisille helposti, mikäli he ovat vastaanottavaisia ja tahtovat jatkaa, joka yhdynnällä tai jälkileikillä yhden orgasmin jälkeen. Harvinaisia ovat todella alttiit naiset, jotka miesten tavoin kuuluvat ehdottomasti kerrasta poikki- kategoriaan. Jotkut naiset taaasen saavat yhden jatkuvan orgasmin ilman selvästi erottuvaa huippua. Naiset eroavat seksuaalisissa tavoissaan, tottumuksissaan ja herkkyyksissään huomattavasti enemmän toisistaan kuin miehet.

Voisitko perustella väitteesi, että moninkertainen orgasmi olisi yleistäkin. Onko sinulla esittää asiasta tilastoja? Itse olen aina luullut, että se on jotain urbaanilegendaa. Orgasmin jälkeen klitoris on niin herkkänä, että se suorastaan puutuu. Silloin on täysin mahdotonta saada orgasmia heti perään. Olen ollut jo pitkään sinkkuna, joten kokemukseni eivät liity parisuhteeseen vaan omaan "kivaan". Irtosuhteita en voisi kuvitellakaan, koska niistä ei saa mitään tyydytystä, jos ei hellyyttä lasketa mukaan.

Milloin naisten potenssilääke tulee apteekkeihin?!

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005
Saphire
Voisitko perustella väitteesi, että moninkertainen orgasmi olisi yleistäkin. Onko sinulla esittää asiasta tilastoja? Itse olen aina luullut, että se on jotain urbaanilegendaa. ..

Ihan tässä päässä laskien saisi tulokseksi n. 3-1, joten ei se nyt ihan legendalta kuulosta.

Mikä muuten mättää, kun herrashenkilöt eivät sano painavaa sanaansa aiheeseen - hihittelettekös siellä jossakin, että voi noita likkoja

Eikös e-pillerit kävis potenssilääkkeestä?
Muistaisin, että niillä on kummia sivuvaikutuksia - ainakin toisinaan

Vierailija

Niitä e-pilsuja olen syönyt parin vuoden ajan, eikä ole orkut tulleet yhtään sen helpommin. Pikemminkin olen kuullut, että ne aiheuttaisivat joillekin seksuaalista haluttomuutta. Itse olen kyllä seksuaalisesti halukas; tuli harrastettua parin vuoden parisuhteessa lähes päivittäin seksiä. Mutta orgasmia vaan ei tullut koskaan. Ja luulenpa, että orgasmittomuus on todella yleistä naisilla. Itse en ole koskaan teeskennellyt, mutta yllättävän monet harrastavat sitäkin. Tämä tuntuu olevan todella arkaluontoinen asia monelle naiselle ja heidän miehilleen. Minusta tästä aiheesta pitäisi puhua avoimemmin, sillä maton alle lakaistuna asioita ei voida selvittää koskaan.

Vierailija

Valitettavasti ehkäisypillerit aiheuttavat myös haluttomuutta.

Miksi Saphire kaipaat lääkettä halukkuuteen?

Mitä klitoriksen suoraan kosketusherkkyytteen tulee, sehän on omaa luokkaansa, vertailtaessa nyt ihan mihin vain. Enemmän hermoja kuin missään ihmisen kehossa niin pienellä alueella. Nainen on etuoikeutetussa asemassa tässä asiassa kun vertaa miehen kehoon.

Suora kosketus siis voi ihan oikeasti jopa sattua. Miehellä tämä sama asia saattaa ilmetä myös, jolloin orgasmin jälkeen ei kosketus tunnu hyvältä. Yksilöllistä kovin.

Täytyy käyttää oikopolun sijaan kiertoteitä.

Mitä tulee tuohon orgasmin yleisyyteen, lienee niin, että kovin yleistä on sekin, ettei sitä saa laisinkaan. Orgasmia ei voi teeskennellä, sille täytyy antautua. Kontrollin katoaminen ei kaikkia miellytä ja tyydytään teeskentelemään.

Se taas on mielestäni sitä omiin muroihin pissaamista.

Masturbointi onkin oiva ja suositeltava keino tutustua omaan kehoonsa ja siihen mikä tuntuu hyvältä. Miten sitä muuten edes voi tietää. Orgasmi kokemuksena voi olla myös pelottava, itsensä kanssa on siis hyvä harjoitella. Turvallisesti.
Ei yksin tai parisuhteessa eläminen tarkoita sitä, että orgasmia täytyisi odottaa kuin joulua.

Tosin rakastellessa orgasmi ei ole pääasia, se on nautinnollinen piste iille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat