Vedenpaisumusta ei tule

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vedenpaisumusta ei tule. Napajäätiköt eivät sula ainakaan kokonaan niin että ne aiheuttaisivat suuren tulvan maan päälle. Tässä todistus siitä:

1. Moos. 9:11,14,15

11. "Minä teen liiton ja annan teille lupaukseni: koskaan enää ei vedenpaisumus tuhoa kaikkea elävää, se ei koskaan enää hävitä maata."

14. "Kun annan pilvien nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä,
15. muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaiken elollisen kanssa: vedet eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää."

Eli lopetetaan spekulaatiot napajäätikköjen sulamisesta.

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija
JRepo
kiitos ja aamen

siirrettäisiinköhän tämä "keskustelu" tiede-vitseihin...

Kyllä tämä mielestäni kuuluu tänne "Geologia, maa, meri ja ilma"- alueeseen, koska tässähän on puhe ilmaston muutoksesta.

Vierailija

En minä sitä epäilekään etteikö mielestäsi kuuluisi. Nyt kuitenkin joudun paljastamaan sinulle, että tämä on tiede-palsta. Tiede-palstoilla käsitellään tiede-juttuja tai sitten tieteen filosofiaa ehkä jopa uskontojen moraalioppia yms. - mutta missään tapauksessa ei tiede-palstalla kuulu keskustella todellisista tiede-aiheista uskonnon näkökannalta ja vielä vedota pari tuhatta vuotta vanhaan kirjakokoelmaan.

Ei minulle ole mitään kristinuskon (tai mitään muutakaan uskontoa) kohtaan, mutta en minä uskovaisten palstoilla kirjoittele sitä kuinka he ovat väärässä...

Vierailija

mutta raamatun asiat ovat kaikki todella tapahtuneet, ja vielä tapahtumattomat tulevat tapahtumaan. joten miksei niitä voisi käsitellä tiede-palstalla? se on ihan historiallinen tosiasia, että vedenpaisumus oli, ja että sen jälkeen Jumala teki liiton Nooan ja kaikkien hänen jälkeläisiensä ja kaikkien elävien olentojen kanssa, ettei enää tuhoa maata ja eläviä olentoja vedenpaisumuksella.

Vierailija
aleksialeksi
mutta raamatun asiat ovat kaikki todella tapahtuneet. joten miksei niitä voisi käsitellä tiede-palstalla? se on ihan historiallinen tosiasia, että vedenpaisumus oli, ja että sen jälkeen Jumala teki liiton Nooan ja kaikkien hänen jälkeläisiensä ja kaikkien elävien olentojen kanssa, ettei enää tuhoa maata ja eläviä olentoja vedenpaisumuksella.

Kansa haluaa todisteita!

Vierailija
WinglessFlier
TROLLI!

ELKÄÄ SYÖTTÄKÖ

Millä perusteilla? Ja jos et halua syöttää niin perustele yksityisviestillä.

Vierailija
Reptile
aleksialeksi
mutta raamatun asiat ovat kaikki todella tapahtuneet. joten miksei niitä voisi käsitellä tiede-palstalla? se on ihan historiallinen tosiasia, että vedenpaisumus oli, ja että sen jälkeen Jumala teki liiton Nooan ja kaikkien hänen jälkeläisiensä ja kaikkien elävien olentojen kanssa, ettei enää tuhoa maata ja eläviä olentoja vedenpaisumuksella.

Kansa haluaa todisteita!

No ainakin yksi todiste on raamattu, joka on Jumalan sana.

Vierailija

Tässä nähdään osan uskovista moraali. Kyllä tätä luontoa saa raiskata niin paljon kun ehtii, koska seurakunta tempaistaan kuitenkin maan päältä ennen kuin se joutuu vastaamaan seurauksistaan. Mites aleksi se viljelemisen ja varjelemisen puoli? Ja uutta vedenpaisumustakaan ei Raamatun mukaan tule. Entä jos tuleekin "vain" sellainen Euroopan peittävä tulva.. eihän sillä ole mitään väliä?

Aleksin tapaiset idiootit on yksi syy, minkätakia en ikinä äänestäisi kristillisdemokraatteja, vaikka heidän kanssa samoilla jäljillä olisinkin.

Vierailija
aleksialeksi

Ja sitten hieman perusteluita tälle väitteelle?

Vierailija
Bomt Kneder
aleksialeksi

En minä sitä voi perustella. Jumala perustelee sen itse.

Vierailija
aleksialeksi

Argumentointivirhe: kehäpäätelmä.

Vedenpaisumusta ei ole koskaan ollut. Kysymys on vatvottu selväksi jo lukuisia kertoja pitkin nettiä.

Vierailija
aleksialeksi
Bomt Kneder
aleksialeksi

En minä sitä voi perustella. Jumala perustelee sen itse.

Olisiko esittää tämän mainitsemasi Jumalan allekirjoittama todistus tai jotain muuta konkreettista? Voit myös pyytää kaveria pistäytymään niin juttelen mielelläni hänen kanssaan. Toistaiseksi minulla ei ole hänen olemassaolostaankaan muuta tietoa kuin sinun aika epämääräinen väitteesi, joten argumenttisi ovat aika ohuella pohjalla.

Vierailija
aleksialeksi
mutta raamatun asiat ovat kaikki todella tapahtuneet, ja vielä tapahtumattomat tulevat tapahtumaan. joten miksei niitä voisi käsitellä tiede-palstalla? se on ihan historiallinen tosiasia, että vedenpaisumus oli, ja että sen jälkeen Jumala teki liiton Nooan ja kaikkien hänen jälkeläisiensä ja kaikkien elävien olentojen kanssa, ettei enää tuhoa maata ja eläviä olentoja vedenpaisumuksella.

Eivät tapahtuneet.

Tapahtumaan tulemisesta ja sen tapahtumisen tarkemmasta luonteesta ja laadusta ei ole tässä vaiheessa mitään varmaa tietoa kenelläkään.

Ei ollut minkäänlainen historiallinen tosiasia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat