Mitä musiikkia haluaisit soitettavan hautajaisissasi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minkä artistin musiikkia haluaisit soitettavan omissa hautajaisissa? Kerro myös mitä musiikkityyliä se on ja miten luulet että muut reagoisivat toiveeseesi?

Itselläni tulee mieleen esim. Vangelis feat. Caroline Lavelle - Come To Me

Kappale on rauhallista ja kaunista syntikkamusaa Vangeliksen tyyliin.

Sivut

Kommentit (68)

Vierailija

Vaikka minulle ei hautajaisia tulla pitämään perinteisessä mielessä, niin tahtoisin minulle läheisten kokoontuvan hetkeksi yhteen muistelemaan elämää, jota elimme yhdessä ja silloin toivoisin soitettavan vain tämän yhden kappaleen: W.A.Mozartin Requiem-sielunmessusta Lacrimosa.

En tiedä maailmassa kauniimpaa klassikkoa. Sen upeus on riipinyt selkärankaani jo yli kaksikymmentä vuotta joka kuuntelukerralla ja sen ytimiä värisyttävä kauneus on aina yhtä tenhoava.

Se on ehdoton lempparini klassisen musiikin saralla. Ja sen kokemuksen tahdon antaa rakkailleni silloin, kun he minua haluavat muistella.

Vierailija

Mozartin Requiemin Lacrimosa on kyllä hyvä. Omiin hautajaisiini haluaisin kuitenkin Albinonin Adagion. Se on yksi klassisen musiikin helmiä.

Jos sitä ei löydy, niin toinen vaihtoehto olisi Brahmsin 3. sinfonian osa "poco allegretto".

Ei muuten ole hajuakaan, mitä tuo sanapari tarkoittaa.

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005

Itse ottaisin mielelläni Christopher Franken sävelmän "Sleeping in Light" ja jos ei alkuperäisversiota saa niin vaikka sitten hienovarainen jousikvartetti paikalle hoitamaan homma. Albinonin Adagio on niin tavallisen tylsä, ettei moisella banaaliudella raaskisi hautajaisvieraita kiduttaa.

Nervus rerum

Vierailija

Euphemos kirjoitti:

Albinonin Adagio on niin tavallisen tylsä, ettei moisella banaaliudella raaskisi hautajaisvieraita kiduttaa.

Se on oikeastaan ainut kunnollinen kappale, jonka voi soittaa pelkillä uruilla. Harvalla on varaa palkata jousikvartettia. Urkuri tulee yleensä seurakunnan puolesta. Äitini hautajaisiin toivoin juuri tuota kappaletta uruilla soitettuna, jonka toiveen esitin suullisesti siunaavalle pastorille.
Se toive ei koskaan täyttynyt, joten se oli yksi syy erota kirkosta.

Vierailija

Miliza Korjus ; Warum!!!

Kylmiä väreitä kaikille hautajaisvieraille!
Muistattehan nuo karmivat kuvat Estonian pelastuslautoista, taustalla koosteissa soi tuolloin käsittääkseni tämä biisi?
Nyt kun siitä kuulee edes pienen pätkän näen heti silmissäni nuo kuvat...
Mahtava kappale!

Saiskohan sitä imuroitua mistään netistä??

Vierailija

Nobuo Uematsun "Aeris' Theme" tai "To Zanarkand" (joka soitettiin erään edesmenneen ystäväni hautajaisissa) olisi sellaista, jota haluaisin soitettavan. Toivottavasti eivät kuitenkaan ihan äkkiä joudu soittamaan.

Joku akustinen versio Sinergyn "Laid to Restista" voisi olla myös paikallaan. Todennäköisesti sen jälkeen kuitenkin jammailisin samaisen bändin "Wake up in Hell" biisin tahdissa...

Vierailija
Miliza Korjus ; Warum!!!

Hyvä Kunkku...anteeksi, Teidän Korkeutenne.

Ei kaiken musiikin tarvitse todellakaan olla englanninkielistä eikä välttämättä laulettua.
Tuo englannin kieli näyttää olevan jotain uushienoa, kun kaikki haluavat vain sillä kielellä laulettua musiikkia.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

Miksi pitäis jotain musiikkielämyksiä tarjoilla.
Uuniin vaan.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005
Ertsu
Se on oikeastaan ainut kunnollinen kappale, jonka voi soittaa pelkillä uruilla.
Tarkoitat varmaankin hautajaiskappaleita... kyllä uruille muuten löytyy mainioita sävelmiä, kuten kaikille tuttu Bachin Toccata ja fuuga d-molli.

Nervus rerum

Vierailija

Olin keväällä hautajaisissa, jossa kuulin uskomattoman kauniin, luutulla tms. soitetun "jäähyväispoloneesin". Suomalainen säveltäjä, mutta siinä tunnekuohussa jäi nimi panematta muistiin.

Mahtaako kukaan tietää kappaleesta enemmän? Melko nuori teos, sanomattoman kaunis ja surullinen. Jotain irlantilaistakin tuli siitä mieleen.

Mummo
jonka oma suosikki on Pekka Strengin "Sisältäni portin löysin". Nuorena syöpään kuollut säveltäjä-sanoittaja

Vierailija

DedMoroz kirjoitti:

Miksi pitäis jotain musiikkielämyksiä tarjoilla.
Uuniin vaan.

Siis...musiikkielämyksiä tarjotaan lähinnä vainajan omaisille ja muille hautajaisvieraille, ei vainajalle.

Uunia tarjotaan sitten itse vainajalle. Ei omaisille eikä vieraille.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

niin... mutta miksi sitä musiikkia pitäisi tarjoilla niille vieraille?

Muuttaako se jotakin käsityksiä vainajasta vai onko kyseessä vain jokin muinaistapa jota vietetään muodon vuoksi?

Eikös ne, jotka ovat eläissään vainajan tunteneet, tiedä millainen hän oli ilman noita hautajaisseremonioitakin. Ja muistot sen mukaan.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Kyllä hyvä musiikkivalinta on parempi, kuin niiden sukulaissuhteen kautta paikalle saapuneiden itkijänaisten kuoro, joka kilvan nyyhkii menetettyjä mahdollisuuksia päästä perinnöstä osingolle...!

Meidän Kunkun mielestä musiikkia käytetään juhlissa ylipäätään liian vähän.
Oli sitten kyseessä ilon tai surun juhlat...

Vierailija

Kaikissa kulttuureissa on todella muinaistapoja, joita noudatetaan jonkun kuoltua. Hautajaisriittien tehtävä on lohdutaa jälkeenjääneitä ja saattaa heitä yhteen tukemaan toisiaan surussa.

Etenkin suomalaisissa hautajaisissa on sellainen ihme sääntö, että surua ei saisi purkaa. Silloin koskettava musiikki voi murtaa näitä esteitä ja saada surulle purkautumistapa.

Vainaja ei minun näkemykseni mukaan näitä menoja tarvitse, mutta surevia voi siten auttaa.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

No miten olis Iitin Tiitu ja Eldankka järven jää, ja lisäksi muutama muuki kunnon rillumarei meininki. Ainaki mie olen luvannu tulla kummittelemhan, jos
itkethän ja volishan minun peijjaisissa.
Son viini virrattava ja laulu raiuttava, ku Aslakkia juhlithan saapunheksi
taivhallisille erotusaijoille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat