Genographic Project

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mietin tuossa, että pitäiskö osallistua tuohon [size=109:109zgqd9]Genographic Project:iin[/size:109zgqd9]. Mahtaakos täällä olla joku jo osallistunut tuohon tai osaisi muuten kertoa onko tuo hintansä väärti?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Olen osallistunut ja olen näytteeni raaputellut ja lähettänyt noin viikko sitten. Vielä ei näy PCR:t pyörineen.

Vierailija

Olen sen verran utelias, että aion uhrata 100€ saadakseni selville omaa polveutumishistoriani.
Aion tilata testipakkauksen ja lähettää poskisoluni näytteeksi ja tutkittavaksi.

Testipakkauksen voi tilata:

https://www5.nationalgeographic.com/genographic/

Analysointitulokset saa noin 2 kk kuluttua ja tuloksia voi katsoa hankkeen kotisivuilta henkilökohtaisella salasanalla, joka toimitetaan pakkauksen mukana plus DVD, jolla näytetään kuinka näytteet otetaan posken limakalvolta.

Kerron sitten olenko risteytynyt neandertalilaisten kanssa. Toistaiseksi neandertalilaisen Dna:ta nykyihmisestä ei ole löytynyt.

Vierailija

Rupean säästämään hetijustiinsa! Kertokaa sitten kokemuksistanne, jotta uskaltaako sijoittaa moisen summan.

Sukututkimusta on harrastettu sekä äitini että varsinkin isäni suvussa kiihkeästi. Tuo olisi jotain, minne ei kirkonkirjoilla löydä!

Vierailija

Tulokset tuli ja tietty haploryhmä, joka piti yhtä alkuhypoteesin kanssa. Mikäli oma geneettinen tausta on hyvin selvillä, melkein päättelemälläkin voi siis saada tuloksen selville. Mikäli pelivaraa on, voi sitten tulla ylläreitä. Tuloksen voi siirtää myös tuohon Family Tree hankkeeseen, joten sen perusteella voi sitten hakea sukulaisia ympäri maailmaa.

Vierailija

Mites "MD", onko sieltä tullut tuloksia? Kannatiko sijoitus? Miten tarkka demografisesti vastaus voi olla (suomalaiset heimot)?

Mummohan on enkeliryhmää, joten sitä ei voi edes testata kuolevaisten spesifikaatioilla. Tarkoituksella "SE", kun alistaa itsensä aivan eri stratosfäärien puoskaroinneille.

Vierailija
Biohazard
Tulokset tuli ja tietty haploryhmä, joka piti yhtä alkuhypoteesin kanssa. Mikäli oma geneettinen tausta on hyvin selvillä, melkein päättelemälläkin voi siis saada tuloksen selville. Mikäli pelivaraa on, voi sitten tulla ylläreitä. Tuloksen voi siirtää myös tuohon Family Tree hankkeeseen, joten sen perusteella voi sitten hakea sukulaisia ympäri maailmaa.

En ymmärrä miten oman haploryhmän voi päätellä. Ne tulevat niin kaukaa historiasta ettei niitä ymmärtääkseni voi millään päätellä. Toki voi arvata sen perusteella mikä on tavallinen haploryhmä. Suomessa se on N.

Oma tulos tuli. Genographic Projectin kuvaukset eivät olleet kovin mielenkiintoisia, koska ne lähtevät liikkeelle afrikkalaisesta aatamista kymmeniätuhansia vuosia sitten.

Mutta latasin tulokset pariin muuhun saittiin: http://www.ysearch.org ja http://www.familytreedna.com.

Niistä pääsi katsomaan ketkä ovat geneettisesti lähellä ja se oli mielenkiintoista. Toiselta saitilta löytyi noin 5 henkilöä, joilla on samat 12 markeria. Se kertoo että n. tuhannen vuoden sisällä 90%:n todennäköisyydellä on yhteinen esi-isä. (50% n. 200 vuoden sisällä).

Vierailija
Símma
Mites "MD", onko sieltä tullut tuloksia? Kannatiko sijoitus?

Oops, olen unohtanut kokonaan lähettää näytteen. Tuosta testikitin tilauksestakin on näköjään jo kaksi kuukautta. Kaipa se vielä on käyttökelpoinen.
Eipä minulla ole kiirettä vastauksen kanssa, hösistä vaan muuten.
On kai laskukin jo maksettu.
Ehtisiköhän ja muistaisikohan nyt viikonloppuna rapsutella poskensa limakalvoa. Sitten onkin lomapätkä ja matka edessä, joten taas jää hamaan tulevaisuuteen jos unohtuu.

Odotan tietenkin omalla kohdallani jotain sensaatiota. En olekaan ihmisen sukua!

Vierailija

Sen voi päätellä siten että nimenomaan katsoo todennäköisimmät haploryhmät populaatiolle. Itse en kuulu N haploryhmään.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Lähetin geeninäytteeni Family Tree DNA:han analysoitavaksi runsas kuukausi sitten. Nyt tuli ensimmäinen satsi tuloksia. Tässä siis analysoitiin isälinjaani.

"New Y-DNA1-12 results have been posted for your Family Tree DNA Kit."

Sain listan 36 henkilöstä, joilla on samat markkerit: "An exact 12 marker match has been found between you and another person in the Family Tree DNA database."

Kiinnostava lista, täytyy sanoa. Heti yksi listalla ollut oli ehtinyt lähettää viestin minulle ja ihmettelee miten Suomesta on löytynyt sukulainen. Paljon kiinnostavaa tietoa tuon palvelun kautta saa, etenkin jos oma haplotyyppi on aika erikoinen.

Vierailija
valtiokonttorin elatti
Ei olis kellään simpanssin DNA:ta jemmassa. Olis kiva testata, mikä on tulos.

testattu, takas tuli
"Olette läheistä sukua George W Bushille"

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
valtiokonttorin elatti

FTDNA:sta lähetetään kohtelias kirje: "Your DNA sample was contaminated. We have therefore sent you a new test kit. This time please remember to wait at least one hour after having oral sex, before you scrape the inside of your cheek for the sample."

Vierailija
Ding Ding
valtiokonttorin elatti

FTDNA:sta lähetetään kohtelias kirje: "Your DNA sample was contaminated. We have therefore sent you a new test kit. This time please remember to wait at least one hour after having oral sex, before you scrape the inside of your cheek for the sample."

Minä ja simpanssini käytetään mansikanmakuisia kumisuojia, että erehtyisivät.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
rantapanda
valtiokonttorin elatti

testattu, takas tuli
"Olette läheistä sukua George W Bushille"

Sympatiani...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat