Paavi Johannes Paavali II

Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Kello 23 uutiset televisiossa. Paavi taistelee elämänsä puolesta. Miljardi ihmistä odottaa, rukoilee, Mitä tämä merkitsee sinulle? Minä en ymmärrä mistä on kyse.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Paavi on siirtymässä ajan rajan tuolle puolen. Siellä ei enää ole mahdollisuuksia omille valinnoille elämän suunnaksi ja päämääräksi. Valinnat on tehtävä tässä ajassa.

Vierailija
kar1
Paavi on siirtymässä ajan rajan tuolle puolen. Siellä ei enää ole mahdollisuuksia omille valinnoille elämän suunnaksi ja päämääräksi. Valinnat on tehtävä tässä ajassa.

Saisinko kysyä mistä tämä: "Siellä ei enää ole mahdollisuuksia omille valinnoille elämän suunnaksi ja päämääräksi. Valinnat on tehtävä tässä ajassa."

IsoJussi
Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005

Eipä se juuri minulle mitään merkitse. Tunnen Paavia kohtaan sympatiaa, koska meillä on synttärit samana päivänä. Kuten myös Jari Kurrilla ja "Veltto" Virtasella. Eipä vaan taida Voitsiek päästä juhlimaan seuraavia synttäreitään noin puolentoista kuukauden kuluttua. Elämä on...

Same shit, different day...

Vierailija
Vaari
Kello 23 uutiset televisiossa. Paavi taistelee elämänsä puolesta. Miljardi ihmistä odottaa, rukoilee, Mitä tämä merkitsee sinulle? Minä en ymmärrä mistä on kyse.

Paavi on sanonut olevansa itsensä Kristuksen maanpäällinen sijainen. Odotan innolla hänen väistämättömän kuoleman jälkeistä ylösnousemista. Ettei vaan olisi wannabe-Ihsous Xpistos (tai niinku Vatikaanissa sanotaan Iesvs Nasarenvs), tosin maallista omaisuutta paljon on enemmän kuin Ihsous:lla ja "kuninkuuskin" tuli aikanaan eri maailmasta.

EDIT: Ιησους Χριστός

Vierailija

"Matti E Simonaho" kirjoitti:
"kar1" kirjoitti:

Saisinko kysyä mistä tämä: "Siellä ei enää ole mahdollisuuksia omille valinnoille elämän suunnaksi ja päämääräksi. Valinnat on tehtävä tässä ajassa."

Mieti sitä Matti E Simonaho. Mieti hyvin tarkkaan. Se pohdinta on niin sinulle kuin minullekkin monta kultaharkkoa tärkeämpi teema. Sivistyksen tärkeimmät kultalangat ovat monelta vielä kutomatta viisauden villapaidaksi ja totuuden panssariksi kuolemaa vastaan.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Minä ainakin jään kiinni siitä etten ymmärrä mitään katolisen kirkon mahdista ja merkityksestä muualla maailmassa.

Ensin järkytyn, sitten olen ihan että maailma onkin isompi kuin luulin. Silti ihmetyttää häly yhden jo vuosia raatona eläneen paavon kuolemasta. Ei ole montaa päivää kun Indonesiassa kuoli kenties 2000 ihmisen maanpäällistä edustajaa, saaressa vaikka asuivatkin, tai juuri siksi.

Maa järisee, taivas jyrisee. Välissä on kymmenen kilometriä ja yksi kirjain. — Markku Envall (noin suurin piirtein)

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

Tuolla Sikstuksen kappelissa kardinaalit parinkymmenen päivän kuluttua kuolemasta valitsevat uuden paavin. Taitaa olla jo pitemmän aikaa ollut kova valtataistelu käynnissä.

kar1

Noista kar1:n sanoista "tässä ajassa" tuli mieleen, että kun aika valon nopeudessa pysähtyy, niin lujaa saa sielu liihottaa päästääkseen toiseen aikaan valonnopeuden taakse. On siinä oltava tosi vikkelä. :)

asdf
Seuraa 
Viestejä10404
Liittynyt16.3.2005

Päästäänköhän Paavin lusikan heittäminen nurkkaan näkemään tv:stä livenä?

Massive News Coverage for Pope's Death Watch

American television networks have been renting rooftops, hotel rooms, and apartments near St. Peter's Basilica for years in anticipation of the imminent death of Pope John Paul II, according to a February report by the Chicago Tribune that was being widely reprinted on Thursday, as the pope's health deteriorated further. According to the report, ABC long ago even placed robotic, remote-controlled cameras around the Vatican for instant live shots. CBS News exec Marcy McGinnis told the Tribune that she first went to Rome in 1996 to negotiate a ten-year-deal for roof rights and that now, "every broadcaster in the world has a rooftop or balcony lined up."

Lähde: http://www.imdb.com/news/sb/2005-04-01/#10

Edit: korjasin linkkiä

Vierailija

Minulla on kaikesta huolimatta kaikki sympatiani katolisen kirkon päämiehen Paavi Johannes Paavali-II:n, eli Karol Wojtylan puolella. Muistan edelleenkin elävästi kun radikaali puolalainen kardinaali Wojtyla korotettin paaviksi syvemmästä neuvostoimperiumista vuonna 1978.

Toki, Moskova silloin hieman yski, mutta pikapuolin nimityksen jälkeen puolalainen Paavi sai tavata Moskovassa Neuvostoliiton silloisen pääministerin Andrei Gromykon ja melko nopeasti sen jälkeen tuli Paavia Vatikaaniin tapaamaan tuleva maailmanliennyttäjä Neuvostoliiton tiuleva johtaja Mikhail Gorbachev.

Vierailija

Taidan olla omituinen, siis tiedän olevani omituinen.
Paavin kuollessa päättyy taas yksi ajanjakso.. Sitten kun tieto paavin kuolemasta tulee, sytytän kynttilän hänen muistokseen. En ole room.kat vaan ennemminkin jonkinasteinen ateisti, mutta silti...

Uskon että paavin kuolema koskettaa jollain tasolla monia ihmisiä, vaikka ei välttämäti juuri suuresti uskonnollisessa mielessä. Ja joka saakutin joulu olen katsonut telkusta sen paavin joulumessun, en kokonaan, mutta katsonut. Paavi edustaa kuitenkin ainakin minulle sitä jotain "hyvää" mitä tällä planeetalla on vielä jäljellä. Toisaalta on paavi mielestäni tehnyt paljon idioottimaisia päätöksiä sekä käskyjä enkä hyväksy sitä että paavi rinnastaa itsensä jumalaan.

Näin ajattelen minä!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat