Onko ajattelu vastenmielistä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi ihminen yrittää välttää asioiden syvällisempää pohtimista? Miksi asiat halutaan latistaa mustavalkoisiksi ja maailmankuvat halutaan mahdollisimman valmiiksi pureskeltuina. Onko ajattelu jotenkin vastenmielistä?

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

Laiskuus voi olla se avainsana.
Ajattelu elikkäs pohdiskelu on tietoista toimintaa, omien aivojensa rasittamista. Nyky-yhteiskunta korostaa että ajattelu hoidetaan töissä ja sillä sipuli, se siitä sitten. Aivot "nollille" kun on vapaa-aikaa!

Itse nautin suuresti kun saa pohdiskella jotain ihan omituista asiaa, tuntuu että se on omien aivojen testausta! Ja kun opiskelee, joutuu välillä "väkisinkin" pohtimaan ja kuluttamaan aivojaan tajutakseen !
Ajattelu on IHANAA!

(välillä kyllä ei järki juokse sitten yhtään, mutta se on eri tarina se! )

Vierailija

"Neiti" kirjoitti:
Laiskuus voi olla se avainsana.
Ajattelu elikkäs pohdiskelu on tietoista toimintaa, omien aivojensa rasittamista. Nyky-yhteiskunta korostaa että ajattelu hoidetaan töissä ja sillä sipuli, se siitä sitten. Aivot "nollille" kun on vapaa-aikaa!

Itse nautin suuresti kun saa pohdiskella jotain ihan omituista asiaa, tuntuu että se on omien aivojen testausta! Ja kun opiskelee, joutuu välillä "väkisinkin" pohtimaan ja kuluttamaan aivojaan tajutakseen !
Ajattelu on IHANAA!

(välillä kyllä ei järki juokse sitten yhtään, mutta se on eri tarina se! )

Ajatellessasi sinun ajatuksesi liikkuvat aivoissa, jolloin syntyy kitkaa ja siitä lämpöä. Lämmennyt tila pakkautuu tiheämpään ja näin emme voi olla koko aikaa valveilla ja ajatella aina vain.

Nukkuessamme aivojen tila pääsee avautumaan eli virtaamaan vapaasti ja näin tasapaino löytyy taas.

;):)

Vierailija

Jukris, painu jo helvettiin. Jos sinulla ei ole mitään asiaan littyvää sanottavaa niin älä sano mitään. Alkaa olla mittari täynnä tota sun sontaas. Eiköhän kaikki ole kuullut sun upeista teorioista.

Jos sulla ei ole ystäviä ja sen takia kalastat huomiota täältä, niin mene vaikka vierailulle lähimpään psykiatriseen laitokseen. Siellä ajatuksenlento on korkealentoista kuin sinulla.

Tämä on ensimmäinen ja viimeinen viesti minkä sinulle laitan.
"Trollia on turha ruokkia."

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005
Neiti

Ajattelu on IHANAA!

Totta.

Amerikkalainen sanonta mukailtuna: "Se on semmoinen takapajula, ettei siellä saa edes ostaa valmiiksi viipaloituja ajatuksia".

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

"Neiti" kirjoitti:
Jukris, painu jo helvettiin. Jos sinulla ei ole mitään asiaan littyvää sanottavaa niin älä sano mitään. Alkaa olla mittari täynnä tota sun sontaas. Eiköhän kaikki ole kuullut sun upeista teorioista.

Jos sulla ei ole ystäviä ja sen takia kalastat huomiota täältä, niin mene vaikka vierailulle lähimpään psykogeriatriseen laitokseen. Siellä ajatuksenlento on korkealentoista kuin sinulla.

Tämä on ensimmäinen ja viimeinen viesti minkä sinulle laitan.
"Trollia on turha ruokkia."

Onko sinulla paha mieli, kun pitää yrittää pahoittaa toisen mieli?

Älä hättäile, äiti tulee ihan kohta.

Anna tilaisi eli energiasi virrata iloisesti.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
JukriS

Onko sinulla paha mieli, kun pitää yrittää pahoittaa toisen mieli?

Kuka niin on väittänyt tekevänsä? Kysehän oli TOISTUVAN PASKANJAUHANTASI eli harrastamasi häiriköinnin lopettamisesta, ei kenenkään mielen pahoittamisesta.

Ei tarvita pahaa mieltä jotta voi saada tarpeekseen typeryyksistäsi, eikä niistä huomauttamisen tarkoituksena ole tuottaa SINULLE pahaa mieltä. Vain ja ainoastaan saada vandalismisi loppumaan. Piste.

Oma on ongelmasi, jos saat vielä pahan mielen siitä mitä ensin itse väen väkisin haluat tehdä, aiheutaen ehkä samalla toisillekin pahaa mieltä. Jos pitäisit pienen pääsi kiinni, tai edes vähän rajoittaisit ja miettisit tekemisiäsi, ei kenenkään mieli pahoittuisi. SINÄ floodailuinesi olet tässä se pahanmielisyyden kierrettä ylläpitävä generaattori. Etkö pässi tajua, että tee toisille sitä mitä haluat tehtävän itsellesi. Jos kiusaat toisia keskustelijoita häiriköimällä omine asiaankuulumattomine sekoiluinesi kaikissa ketjuissa, on sinun turha alkaa enää vinkumaan ja vikisemään mielen pahoittamisestasi kun yksi jos toinenkin polttaa päreensä ja ärähtää takaisin jotakin. Kaikki mitä teet toisille, palautuu sinulle takaisin. Muodossa tai toisessa. Kaikki. Myös nettihäiriköintisi. Muista tämä. Kaikki palautuu takaisin. Ihan kaikki.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija

Ihmiset ovat erilaisia ja se on rikkautemme.

Itse hakeuduin tänne, koska haluan kehittää ajatuksen kaikkeudesta, jonka ihminen voi ymmärtää.

Kuka sanoo, että joku viesti tänne, jossa ei loukata ketään, on liikaa.

Kuka tietää, milloin jonkun viestin lukee joku, joka saa tuosta viestistä ajatuksen, joka kantaa kauaksi ja milloin ei?

Käsittääkseni täällä saattaa joku käydä vain yhden kerran ja lukea vain yhden viestin.

Kuinka helppoa on jättää lukematta joku aihe tai joku viesti?

Minulle se on äärimmäisen helppoa.

Olen kylläkin huomannut sen olevan joillekin ilmeisesti äärimmäisen vaikeaa.

Pyydän anteeksi niiltä, joille se on vaikeaa, mutta en koe olevani häirikkö, enkä ainakaan yritä aiheuttaa kenellekkään pahaa mieltä.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
JukriS
Ihmiset ovat erilaisia ja se on rikkautemme.

Paitsi silloin kun tuo erilaisuus on järjen köyhyyttä. Tai muutoin liioiteltua.

Käsittääkseni täällä saattaa joku käydä vain yhden kerran ja lukea vain yhden viestin.

Mitä sitten?

Kuinka helppoa on jättää lukematta joku aihe tai joku viesti?

Huomattavasti helpompaa todellakin olisi jättää lukematta yksi viesti, jos se olisi vain yhdessä aiheessa. Sen sijaan sen lukematta jättäminen on mahdotonta jos se on JOKA HELVETIN AIHEESSA, ja monissa vielä moneen kertaankin. Pysyisit nyt idootti niisäs omissa aiheissasi edes, jos et voi kerran avstustaa pakkomiellettäsi mölistä joutaviasi julkisesti. Lopeta jokaisen kesustelun saastuttaminen tyhjäpäisellä jauhannallasi.

Pyydän anteeksi niiltä, joille se on vaikeaa, mutta en koe olevani häirikkö, enkä ainakaan yritä aiheuttaa kenellekkään pahaa mieltä.

Se miten itse koet asian on yhdentekevää, jos muut kokevat asian toisin. Ja pelkkä anteeksipyytökään ei ole kuin tyhjää pulinaa, jos et myös TOIMI sen mukaisesti eli muuta pahoja tapojasi ja lopeta häiriköintiä.

Vierailija

Itse en oikein edes ymmärrä mitä trollilla tarkoitetaan, mutta arvaan sen johtuvan siitä, että minulle on äärimmäisen helppoa olla lukematta joitakin viestejä.

Jos puhutaan häiriköimisestä, niin viestit, joissa toisia haukutaan trolleiksi, voidaan mielestäni nimetä isoimmaksi häiriköinniksi.

Miten paljon paskan jauhantaa olisikaan vähemmän, jos kukaan ei koskaan kirjoittaisi viestiä, jossa haukkuu toista trolliksi.

Vaan ehkäpä näilläkin viesteillä on joku tarkoitus, joten antaa niidenkin vaan virrata ja toivottavasti vähän iloisemmin kuitenkin.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
JukriS
Itse en oikein edes ymmärrä mitä trollilla tarkoitetaan, mutta arvaan sen johtuvan siitä, että minulle on äärimmäisen helppoa olla lukematta joitakin viestejä.

Todennäköisimmin kyse on siitä, että ymmärryksesi on yleisestikin vajavainen, TAI että olet aito trolli itsekin.

Painu johonkin.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005
JukriS

Täytyy sanoa, että on kyllä huomattu. Eikä välttämättä mitenkään positiivisessa mielessä.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija
Herra Tohtori
Täytyy sanoa, että on kyllä huomattu. Eikä välttämättä mitenkään positiivisessa mielessä.

Allekirjoitan.

Mutta jos nimim. Neiti jättää aivot narikkaan vapaa-aikanaan niin minä ja kollegani tehdään se töissä.

Onneksi Herra Lecter suostui tekemään tiettyjä leikkauksia meille kohtuuhintaan. Nyt ei tartte muuta kuin avata kallonsa saranan varassa (jonka herra Lecter asenti ystävällisesti kohtuuhintaan meille kaikille) ja lompsia töihin.

Vierailija

[quote="Balthasar"

Mutta jos nimim. Neiti jättää aivot narikkaan vapaa-aikanaan niin minä ja kollegani tehdään se töissä.

[/quote]

Jos jätän aivoni narikkaan töissä tulee Monosen pojille hivenen liikaa duunia... Aikaisemmassa ammatissani kyllä harrastin suuresti sitä että mitä vähemmän ajattelin sitä helpommin duuni sujui!

Vierailija
Neiti
Jukris, painu jo helvettiin. Jos sinulla ei ole mitään asiaan littyvää sanottavaa niin älä sano mitään. Alkaa olla mittari täynnä tota sun sontaas. Eiköhän kaikki ole kuullut sun upeista teorioista. Jos sulla ei ole ystäviä ja sen takia kalastat huomiota täältä, niin mene vaikka vierailulle lähimpään psykogeriatriseen laitokseen. Siellä ajatuksenlento on korkealentoista kuin sinulla. Tämä on ensimmäinen ja viimeinen viesti minkä sinulle laitan. "Trollia on turha ruokkia."

> Hyi helvetti mikä viesti! ... sinäkö olet terveydenhoitoalalla ... mitä siis meillä on edessä tulevaisuudessa ... kaltaistesi hoitoalan ammattilaisten h o i d o s s a !?

Vierailija
lystikäs

> Hyi helvetti mikä viesti! ... sinäkö olet terveydenhoitoalalla ... mitä siis meillä on edessä tulevaisuudessa ... kaltaistesi hoitoalan ammattilaisten h o i d o s s a !?

Luuletko sinä tosissasi että kaikki jotka ovat töissä Sos ja terv. alalla eivät siviilissään saa olla omia itsejään? Toivon todella että osaat erottaa sekä siviilissä olevan ihmisen kuin töissä olevan ammattilaisen?
Tällä palstalla ollessani olen S I V I I L I- MINÄ, edustan vain ja ainoastaan OMIA AJATUKSIANI, en ammattiani.

Vai pitääkö jokaisen armeija kapiaisenkin huudella käskyjä vapaa ajallaan ja jokaisen gynegologin tutkia pimppoja analysoiden seksin aikana ? Tällä periaatteella psykologeilla ei ole ystäviä eikä elämää.

Uskon nyt kyllä että Hyvä lystikäs yrität provosoida minua. En ole
k e r t a a k a a n ilmoittanut tälle nimimerkille jolle viestissäni raivosin mielipidettäni. Minulle riitti hänen spämmintyyliset floodausviestit.

Suosittelen lämpimästi että Sinä arvon lystikäs nyt mietit hieman. Ja onneksi olkoon, sait minut hieman suuttumaan, niinkuin tahdoitkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat