Ihmisen elinten parillisuus/parittomuus...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En viitsi kauheasti perustella... kaikkihan minut tunnette. (Apinan tuntee kaikki, apina ei ketään. Ja on todella upeata kirjoitella palstalle, jossa sarkasmi ja ironiakin jossain vaiheessa tunnistetaan.)

Joten...

Frank Zappa oli/on suosikkini. Parta/viikset eivät hänelläkään olleet täydelliseet (musiiki on - edelleen).

Ihminen ei ole symmetrinen. Esimerkkinä juuri tuo parta. Minulla itselläni on viikset, ja leukaparta, mutta tuohon alahuulen keskikohtaan ei kasva mitään. Viikset leviävät nenän alta molempiin suuntiin, mutta alahuulen keskikohta on jotenkin pyhitetty alue.

Ja, lävistykset -pois ne minusta- ovat kaikki aina epäsymmetrisiä!

Ihminen on epätäydellinen, mutta...

Tiedä häntä!

Kommentit (12)

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1462
Liittynyt16.3.2005

Ihmisen kasvot eivät ainakaan ole kovin symmetriset, kasvopuoliskot eivät ole toisensa peilikuvia. Mistähän mahtaneen johtua moinen epätäydellisyys?
Lieneekö kukaan koskaan mitannut vauvan kasvojen symmetrian, onko vastasyntyneen kasvopuoliskot peilikuvia toisistaan? Onko mahdollista että ne kenties kohdussa ovat symmetriset mutta synnytyksessä rutistuisivat vähän eriparisiksi, tai kenties iän myötä? Toisaalta juuri tämä pieni eriparisuus antaa kasvoille juuri sen ilmeen joka tekee ne “kasvot”, liika symmetria antaa konemaisen kuvan.

Itselläni on kyllä eräs hankala epäsymmetria josta on aika paljon vaivaa, nimittäin jalat. Vasen jalkaterä on liki ½ senttiä pidempi kuin oikea ja oikea taas vastaavasti rintavampi kuin vasen. Voitte uskoa että sopivien kenkien hankkimine on todella työlästä, kenkä sopii yleensä vain toiseen jalkaan.

Mitä tuohon Teäremiähen ongelmaan tulee niin siitä en ole ollenkaan huolissani tai katkera, se yksi ja ainoa on riittänyt ihan hyvin. Toisaalta kun ihminen on kaksikätinen niin miksipä ei myös …

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vierailija

No joo, minulle ei kyllä auennut ollenkaan mitä tässä threadissä oikein haetaan.

En voi olla kommentoimatta. Kun luin alustuksen, ensimmäiseksi tuli mieleen lehmä, onko se täydellisempi kuin ihminen?

Lehmällä on neljä tissiä plus pötsi, verkkomaha, satakerta ( ei Satakunta, mikä on Porin lähellä ) eli lehtimaha ja juoksutusmaha. :p

Vierailija
MD
Lehmällä on neljä tissiä plus pötsi, verkkomaha, satakerta ( ei Satakunta, mikä on Porin lähellä ) eli lehtimaha ja juoksutusmaha. :p

Ohoo. Helsinkiläistynyt MD on palannut maalaisille juurilleen. Tätäkö se Tampere teettää?

Vierailija
Noor

Ohoo. Helsinkiläistynyt MD on palannut maalaisille juurilleen. Tätäkö se Tampere teettää?

Juu, siä Tampereel hävii viimenenki järje hiven ja etenkin kuv välil käväsee Kangasal.

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Phony kirjoitti

"Frank Zappa oli/on suosikkini. Parta/viikset eivät hänelläkään olleet täydelliset (musiikki on - edelleen)."

FZ:n patsas muuten on Vilnassa, sellainen ”kasvot tolpan päässä patsas”. Lähes piiloitettuna erään parkkipaikan reunalla. Siellä vanhan kaupungin reunamilla! Etsiskelin sitä kerran puolisen päivää, kun siellä asustelin, ja löysinkin. Vilnan opaskirja väitti sen siellä olevan ja siellä se on ja oli.

Muuten en ota alustukseesi kummempaa kantaa, en taida edes ymmärtää sitä, susi kun olen!

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Vierailija
Wolf
Muuten en ota alustukseesi kummempaa kantaa, en taida edes ymmärtää sitä, susi kun olen!

Älä yritä! Tiedän varsin hyvin, että suden tassut eivät sovi ihmisnäpeille tehtyyn näppäimistöön!

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005
BittiKumiAnkka

Älä yritä! Tiedän varsin hyvin, että suden tassut eivät sovi ihmisnäpeille tehtyyn näppäimistöön!

Olet oikeassa, mutta koska minulla on Future-PC joka tottelee ääntä (siis ulvontaani) en edes tarvitse näppäimistöä. Jokunen korjaus pitää välillä tassuilla tehdä, mutta kun minulla on uusi Gatesin tehtailema huippuhieno näppäimistö, jota kömpelömpikin sarvikuono (ei ruokalistallani) saattaisi osata käyttää!

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Vierailija
Phony
Ihminen ei ole symmetrinen. Esimerkkinä juuri tuo parta. Minulla itselläni on viikset, ja leukaparta, mutta tuohon alahuulen keskikohtaan ei kasva mitään. Viikset leviävät nenän alta molempiin suuntiin, mutta alahuulen keskikohta on jotenkin pyhitetty alue.

Ja, lävistykset -pois ne minusta- ovat kaikki aina epäsymmetrisiä!

Ihminen on epätäydellinen, mutta...

Tiedä häntä!

En kyllä löytänyt mitään pihviä tästä jutusta mutta heitetään nyt sekaan että maine kasvaa. Minullakin on viikset ja parta. on muuten aina ollut oikea puoli parempi kuin vasen. Oikealla on paljon tuuheampi parta kuin vasemmalla. Olen oikeakätinen ja -jalkainen. Vasen silmä on huonompi näkökyvyltään verrattuna oikeaan.

Lävistys voi olla symmetrinen, korvakorut molemissa korvissa. Näin tässä sellaisen jopa miehellä yksi päivä. Ei kyllälkään ollut homo kun oli vaimo, tai enhän minä tiedä. Nenässäkin voi olla rengas.

Miksi muuten pitää olla symmetristä? Minusta on kivaa kun joku rikkoo symmetrian. Symmetria on minusta tylsää vaikka ihminen kokee sen kauniina. Ehkä juuri siksi pieni kapinointi on paikallaan. Kauniit kasvot ovat symmetrisiä ja virheettömiä.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8558
Liittynyt16.3.2005
MD
No joo, minulle ei kyllä auennut ollenkaan mitä tässä threadissä oikein haetaan.

En voi olla kommentoimatta. Kun luin alustuksen, ensimmäiseksi tuli mieleen lehmä, onko se täydellisempi kuin ihminen?

Sinun pitäisi lääkärikunnan edustajana tietää, että on myös ihmisiä, joilla on koko sarja nisiä kuin koiralla, jotain 8 kpl. No parillisesti kuitenkin.

Ja tiedemies. Kuule on siinä lemmen julmassa valtikassa kaksi paisuvaista. Eikö se mekanismi ole enempi se paisuvaissysteemi kuin nahkaviritelmä, jossa ne ovat. Mitä? Eli paisuvaiset on varmuuden vuoksi kahdentuneet.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Tottakai ihminen on epäsymmetrinen, soluja jakautumalla kasvava olento ei kovin symmetriseksi voi päätyä niissä kun ei ole mahdollista olla jakaudutaanpas nyt TASAN 271 kertaa komentoa.

Uusimmat

Suosituimmat