Aina ei ole hyvä kertoa TOTUUTTA - kun totuus satuttaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos haluan tuoda julki karun totuuden tiede.fiissä,
kannattaa ottaa muutama seikka huomioon.

Älä tee kuten minä,
että pää punaisena huutaen roiskit tekstisi seinille silmät päästä pullistellen.

Kun aloitat viestiketjun, muista ensin:

1. Rauhoittua.

2. Moderaattori tekee työnsä mahdollisimman näkymättömästi.
(näissä varteenotettavissa, oikeissa forumeissa)

3. Totuuden kertominen ei ole aina hyväasia
-varsinkin jos otat käsitteen sananvapaus liian kirjaimellisesti.

4. Tallenna viestisi ensin vaikka tekstitiedostoon ja nuku yön yli.
Aamulla ennen kahviasi lue tekstisi ja vasta sitten päätä, julkaisetko sen.

Kommentit (9)

Vierailija

Mietin tässä että mitenköhän pitkään tuo Lierikin kansallissosialismi-ketju on vielä voimassa kun Liittynyt: 05 Nov 2005:n ja minun ketjut poistettiin vailla selityksiä. Jos minulta kysytään keskustelen rasismista uusnatsien kanssa mieluummin vapaasti tällä foorumilla kuin baarissa lauantai-iltana. Voin kuunnella raskaitakin loukkauksia täällä, sanat eivät satuta toisin kuin nyrkit. Olisin halunnut kuulla tällä foorumilla vaikuttavien kansallissosialistien mielipiteen väkivallan käytöstä kun itse vetoavat somaleiden aggressiivisuuteen ja eläimelliseen käyttäytymiseen mielipiteidensä tueksi. Turhaan kirjoitan varmaan tätä koska tämäkin ketju menee suoraan roskikseen moderaattoreiden toimesta.

Vierailija

Echi kirjoitti:
Jos minulta kysytään keskustelen rasismista uusnatsien kanssa mieluummin vapaasti tällä foorumilla kuin baarissa lauantai-iltana.

Ajattelen, että rauhallisen keskustelun kautta, jossa paneudutaan asioiden syntymekanismeihin voi muuttaa asenteita.
Sanohan minulle, olenko nähnyt unta, että täällä kirjoitti nimimerkki AryanJustice ja näinkö myös unta, että palstalla oli keskusteluketju, mikä käsitteli rasismia.
Yritin löytää myös Neonomiden kirjoitusta Lähetetty: Maa Nov 14, 2005 2:08 am, jossa hän sanoi mm. AryanJusticella on painavaa asiaa siinä, että on katsottava tarkkaan mitä sakkia tänne otetaan.
Hän ainakin vastaa kaipaamalleni nimimerkille. Onko jossakin luettelo, mistä voi löytää bannatut nimimerkit?

Vierailija
kaksoispilari
Echi kirjoitti:
Jos minulta kysytään keskustelen rasismista uusnatsien kanssa mieluummin vapaasti tällä foorumilla kuin baarissa lauantai-iltana.

Ajattelen, että rauhallisen keskustelun kautta, jossa paneudutaan asioiden syntymekanismeihin voi muuttaa asenteita.
Sanohan minulle, olenko nähnyt unta, että täällä kirjoitti nimimerkki AryanJustice ja näinkö myös unta, että palstalla oli keskusteluketju, mikä käsitteli rasismia.
Yritin löytää myös Neonomiden kirjoitusta Lähetetty: Maa Nov 14, 2005 2:08 am, jossa hän sanoi mm. AryanJusticella on painavaa asiaa siinä, että on katsottava tarkkaan mitä sakkia tänne otetaan.
Hän ainakin vastaa kaipaamalleni nimimerkille. Onko jossakin luettelo, mistä voi löytää bannatut nimimerkit?

Itse en ole kyseistä keskusteluketjua nähnyt. Eli ei minulla sinällään ole sen suhteen mitään kommentoitavaakaan mutta hain tuossa joutoajan laiskasta kiinnostuksesta johtuen esiin mitä ko. nikki on kirjoittanut.
Tulos on tuossa:

http://www.tiede.fi/keskustelut/profile ... ile&u=2129

Eli keskustelu on poistettu ellet sitten unta nähnyt...

Vierailija

Balthasar kirjoitti:
>Eli keskustelu on poistettu ellet sitten unta nähnyt...

Kiitos osoitteesta. Siinä sanottiin kirjoituksia 0 kpl. Minulla on yksi hänen kirjoituksistaan kopioituna, mutta en taida uskaltaa liittää sitä tähän ketjuun kommentoitunakaan, jotta en kokisi samaa kohtelua. Paljon rajumpaakin tekstiä palstalle tuntuu mahtuvan kuin mitä se oli. Rasismista ja kansallissosialismista pitäisi voida keskustella.

BittiKumiAnkka kirjoitti:
Echi kantaa kaunaa moderaattoreita kohtaan. Voisi sitä katsoa peiliinkin, senkin pentu.

Minuako kutsut pennuksi? Miksi?

Vierailija
BittiKumiAnkka
Echi kantaa kaunaa moderaattoreita kohtaan. Voisi sitä katsoa peiliinkin, senkin pentu.
En kanna kaunaa, olisin vain halunnut tietää miksi rasismista ei saa keskutella tällä foorumilla kun heti ollaan ketjut sulkemassa. Oletko tietoinen edes tilanteesta vai halusitko vain päästä pennuksi haukkumaan? Muuten ei ole moderaattoreista pahaa sanottavaa. Kummallinen suunnanvaihdos tuntuu olevan kun vähän aikaa sitten sai pedofiilejä kehua mutta nyt poistellaan viestejä vailla perusteluja.

Vierailija
Echi
En kanna kaunaa, olisin vain halunnut tietää miksi rasismista ei saa keskutella tällä foorumilla kun heti ollaan ketjut sulkemassa. Oletko tietoinen edes tilanteesta

Jos nyt olen käsittänyt oikein, tarkoitit "tapan kaikki natsit"-ketjua? Yleensä tällaisilla nimillä ei ketjuja ihan normaalin maalaisjärjen mukaan kannattaisi varustaa.

halusitko vain päästä pennuksi haukkumaan?

Jos olen siis em. käsittänyt oikein, on käytöksesi aika pentumaista, vaikka voinkin sympatisoida tuskasi kanssa.

Vierailija

Näkyi koko viestiketju hävinneen. Se taitaa olla vähän joka puolella niin, että foorumien valvojat poistavat viestejä missä keskustellaan rasismista tai kansallissosoalismista. Melkein joka puolella on sama asia, ulkomaillakin.

Voisi olla niin, että kun ketjuun tulee rasismia ja älytöntä suunsoittoa mustista ihmisistä, niin moderaattorit katsoo aiheelliseksi poistaa koko ketjun. Voisihan he poistaa pois vain rasistiset kirjoitukset.

Vai onko asia niin, että rasismista ei saisi puhua, eikä kansallissosialismistakaan? Minusta ne on mielenkiintoisia aiheita jutella. Joskus olen harkinnut mennä palstoille missä niistä saa puhua, mutta ei minua niissä kyllä kauakaan hyväksyttäisi, antaivat nenulle ja kunnolla.

EDIT:

Vierailija
BittiKumiAnkka
Echi
En kanna kaunaa, olisin vain halunnut tietää miksi rasismista ei saa keskutella tällä foorumilla kun heti ollaan ketjut sulkemassa. Oletko tietoinen edes tilanteesta

Jos nyt olen käsittänyt oikein, tarkoitit "tapan kaikki natsit"-ketjua? Yleensä tällaisilla nimillä ei ketjuja ihan normaalin maalaisjärjen mukaan kannattaisi varustaa.

halusitko vain päästä pennuksi haukkumaan?

Jos olen siis em. käsittänyt oikein, on käytöksesi aika pentumaista, vaikka voinkin sympatisoida tuskasi kanssa.
Juu kirjoitin sen topicin pienessä humalassa kun halusin purkaa vitutustani. Se oli lähinnä mielenilmaus, ei tieteellistä keskustelua virittävä aloitus. Anteeksi. Mutta jos ei oteta minun ketjuani mukaan on muitakin asiallisempia ketjuja poistettu viime aikoina. Kyllä asioista pitää saada puhua vaikka ne arkoja olisikin.

Uusimmat

Suosituimmat