Lentotaidoton luulee että 3d luulee

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Energian olevan pienenpieniä mönkiäisiä,mutta ei 3d niin luule.
Katso pimeä energiaketjusta LT,siellä on oikein kuvakin E-bosoneista.
3d arvelee aineen muodostuvan pimeän energian hiukkasista mutta lentotaidoton luulee ettei tyhjön energiakenttä muodostu tuntemattomista hiukkasista joilla on liike-energiaa,vaan kyseessä on hänen mielestään mystinen voima?

Kommentit (14)

Vierailija
nm
Energian olevan pienenpieniä mönkiäisiä,mutta ei 3d niin luule.
Katso pimeä energiaketjusta LT,siellä on oikein kuvakin E-bosoneista.
3d arvelee aineen muodostuvan pimeän energian hiukkasista mutta lentotaidoton luulee ettei tyhjön energiakenttä muodostu tuntemattomista hiukkasista joilla on liike-energiaa,vaan kyseessä on hänen mielestään mystinen voima?

Voisin piirtää muutamia hiukkasia. Paljonko maksat niistä? Tarttisin just muutaman tuhat euroa maksaakseni uuden veneen.

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä4706
Liittynyt26.3.2005
nm
Eikö ole kommentoitavaa Lentotaidoton,pimeä energiaketju löytyy tähtitiede ja avaruusosastosta.

Heh heh. Mitähän tämäkin on? Tietysti minä olen väärässä? Oliko tarpeeksi kommentoitunuttta?

Vierailija
Lentotaidoton
nm
Eikö ole kommentoitavaa Lentotaidoton,pimeä energiaketju löytyy tähtitiede ja avaruusosastosta.

Heh heh. Mitähän tämäkin on? Tietysti minä olen väärässä? Oliko tarpeeksi kommentoitunuttta?

Odotin sinun kirjoittavan taidat sittenkin olla oikeassa E-bosoniesi kanssa:)

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä4706
Liittynyt26.3.2005
nm
Lentotaidoton
nm

Jos saat oikein taivaallisen orgasmin, niin kirjoitan: taidat sittenkin olla oikeassa E-bosoniesi kanssa (tällä lausahduksella ei tarvitse olla mitään tekemistä tieteen kannalta, olen suuri filantrooppi).

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Mahtavaa, oiskotämäviimeinenperjantaina kvarkki, vitut oo, tämänhn liittyyneh Califoniaanin yliopiooppilaiden labraan: Voittaako Kyrvät, vai oliko se meikäläisittäin kuitenkin KÄRPÄT

Lierikki Riikonen

Vierailija
Lentotaidoton
nm
Lentotaidoton
nm

Jos saat oikein taivaallisen orgasmin, niin kirjoitan: taidat sittenkin olla oikeassa E-bosoniesi kanssa (tällä lausahduksella ei tarvitse olla mitään tekemistä tieteen kannalta, olen suuri filantrooppi).

Mitä jos pimeässä energiassa on kuitenkin kysymys hiukkasista,kuvasta voisi niin helposti erehtyä luulemaan?

Vierailija

viimeibkin edes vähänkin jarkrvä keskustelunavats...ette mttten usko. kuibka riivatunkin habkalaa onpi kiejoiteööa ihan vaan lieväss' salasanoja ja täntämmöidisä, että pääsiis postaab...että tälleen...ja miksei tolleebkin..nohekvetti....tolee
rn..

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä4706
Liittynyt26.3.2005
nm
Lentotaidoton
nm
Lentotaidoton
nm

Jos saat oikein taivaallisen orgasmin, niin kirjoitan: taidat sittenkin olla oikeassa E-bosoniesi kanssa (tällä lausahduksella ei tarvitse olla mitään tekemistä tieteen kannalta, olen suuri filantrooppi).[/quote

Mitä jos pimeässä energiassa on kuitenkin kysymys hiukkasista,kuvasta voisi niin helposti erehtyä luulemaan?

Niin voisi. Mutta kun sanat hiukkanen ja energia eivät ole yhteismitallisia (jota asiaa on yritetty sinulle selostaa kohta vuosi). Eli E = mc2 ei tarkoita, että siinä m:ssä olisi pirustas pieniä ötököitä, jotka vapaaksi päästyään tekisivät c:n suuruuden avustamina järisyttäviä temppuja. Kaava tarkoittaa yksinkertaisesti, että sopivissa olosuhteissa tällä m:llä on c:n jumalattoman suuruuden takia potentiaalia (eli kykyä) tehdä järisyttäviä temppuja. Energia on matematiikkaa (relaatio), ei hiukkasia.

Vierailija

. Energia on matematiikkaa (relaatio), ei hiukkasia.[/quote]

Olet käsittänyt väärin,en luule energian olevan hiukkanen vaan että pimeä energia muodostuu hiukkasista joilla on liike-energiaa.

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä4706
Liittynyt26.3.2005
nm
. Energia on matematiikkaa (relaatio), ei hiukkasia.

Olet käsittänyt väärin,en luule energian olevan hiukkanen vaan että pimeä energia muodostuu hiukkasista joilla on liike-energiaa.[/quote]

Sori vaan 3d. Olen ollut taas vähän matkoilla, siksi viivästynyt vastaus.
Niin en alunalkaenkaan ole käsittänyt E-bosoniesi funktiota. Mihin niitä tarvitaan? Kuten hyvin tiedät, meillä on jo olemassa tyhjön nollapiste energia (random fluctuationit/tilapäisheilahtelut). Vaikka maailmankaikkeuden kokonaisenergia on nolla, ei se voi sitä olla joka hetki tarkalleen (Heisenbergin mukaan) vaan on sitä keskimäärin. Epämääräisyysperiaatteen mukaan energianvaihtelut voivat olla sitä rajumpia, mitä lyhyempiä aikajaksoja tarkastellaan. Occamin partaveitsi leikkaa armotta pois tällaiset ylimääräiset (ilman funtiota olevat) tasot teoriasta.
Kuten muistat, on pimeäksi energiaksi useita kandidaatteja. Niissä ei kuitenkaan missään ehdoteta ylimääräisiä (turhia) hiukkasia liike-energioineen.

Vierailija
Lentotaidoton
nm
.
Niin en alunalkaenkaan ole käsittänyt E-bosoniesi funktiota. Mihin niitä tarvitaan? Kuten hyvin tiedät, meillä on jo olemassa tyhjön nollapiste energia (random fluctuationit/tilapäisheilahtelut). Vaikka maailmankaikkeuden kokonaisenergia on nolla, ei se voi sitä olla joka hetki tarkalleen (Heisenbergin mukaan) vaan on sitä keskimäärin. Epämääräisyysperiaatteen mukaan energianvaihtelut voivat olla sitä rajumpia, mitä lyhyempiä aikajaksoja tarkastellaan. Occamin partaveitsi leikkaa armotta pois tällaiset ylimääräiset (ilman funtiota olevat) tasot teoriasta.
Kuten muistat, on pimeäksi energiaksi useita kandidaatteja. Niissä ei kuitenkaan missään ehdoteta ylimääräisiä (turhia) hiukkasia liike-energioineen.

Olen varmasti väärässä tässä asiassa mutta jos olemme samaa mieltä kaikista asioista niin tämä foorumi on tarpeeton.
Kuitenkin ystävä hyvä,vaikka sinä kerrot minulle randon fluktuaatioista,on se pelkästään käsien heiluttelua.
En oikein ymmärrä miten sinä käsität tyhjön energiakentän ja kuinka siitä muodostuu mikä tahansa hiukkanen.
Eikö kyse ole tarmoerkaleista?

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä4706
Liittynyt26.3.2005

Olen varmasti väärässä tässä asiassa mutta jos olemme samaa mieltä kaikista asioista niin tämä foorumi on tarpeeton.
Kuitenkin ystävä hyvä,vaikka sinä kerrot minulle randon fluktuaatioista,on se pelkästään käsien heiluttelua.
En oikein ymmärrä miten sinä käsität tyhjön energiakentän ja kuinka siitä muodostuu mikä tahansa hiukkanen.
Eikö kyse ole tarmoerkaleista?[/quote]

Tyhjö, kuten tiedät, maailmankaikkeuteemme kuuluvana systeeminä (toisin kuin tyjiö, jota ei määritelmänsä mukaan edes ole olemassa) on kuin mikä muu tahansa kvanttisysteemi. Heisenbergin epämääräisyysperiaatteen mukaan mikään kvanttisysteemi ei voi olla täsmällisen määrätty. Sillä ei siis voi joka hetki olla täsmällisiä arvoja, se fluktuoi. Näin tehdessään se kuitenkin on keskimäärin nollan arvoinen. Eli tyhjö ei heiluttele käsiään, vaan nollapiste-energiaansa sinne tänne. Keskimääräisen nollan vaatimuksesta nollapiste-energian synnyttämien virtuaalihiukkasten tulee kuitenkin maksaa "lainansa" Heisenbergin epämääräisyysperiaatteen puitteissa. Siksi ne ovat "virtuaalisia", eivätkä "todellisia" hiukkasia. Tyhjön energia eisiis synny mistään "erkaleiden" liike-energiasta, tyhjön energia on tilapäisheilahtelua epämääräisyysperiaatteen puitteissa.
Mielipiteethän tässä lyövät ristiin. Puhe siitä kuka on oikeassa tai väärässä on semanttista höpinää. Esittelen vain standardimallin käsityksiä.

Uusimmat

Suosituimmat