Sarjamurhaajien ihailu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi esimerkiksi Ted Bundy, jonka epäillään aikoinaan tappaneen yli sata naista tai tyttöä, sai vankilaan sadoittain ihailijakirjeita, ja yhden ihailijansa kanssa meni naimisiinkin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ted_Bundy

Mitä nämä ihailijat sarjamurhaajissa (tai rikollisissa ylipäätään) näkevät?

Sivut

Kommentit (44)

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Tuli kauhea Déjà Vu-fiilis otsikosta...

En tiedä, en ole itse tuntenut koskaan mitään vetoa sarjamurhaajiin. Gideoni varmaan osaa kertoa.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

No, asiaa "käsitteli" tietyllä tavalla hyvin tunteisiin vetoavasti ystävämme Gideoni ketjussa "miksi naisten hakkaaminen on halveksittvaa, mutta naisten tappajaa ihaillaan" (tai jotain sinne päin) ketjussa... Tosin täytyy sanoa, että siellä aiheen käsittely jäi hyvin vaillinaiseksi johtuen juuri kyseisen nimimerkin kyvystä herättää vahvoja tunteita lukijoissaan.

Toisin sanottuna fleimisotahan siitä tuli aika lailla.

En kuitenkaan jaksa uskoa että kyseessä olisi enemmistö naisista, joka näitä sarjamurhaajia kohtaan jonkinlaisia tunteita elättelisi. Vai onko näin? Mitä vastaa palstan vilkas naiskaarti?

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija

En kuitenkaan jaksa uskoa että kyseessä olisi enemmistö naisista, joka näitä sarjamurhaajia kohtaan jonkinlaisia tunteita elättelisi.

Ei varmasti, mutta ilmiö on kuitenkin todellinen. Käsittääkseni myös
"normaalit rikolliset" saavat ihailijapostia vankilaan. Sitä en tiedä saavatko naisvangit myös miehiltä vastaavaa huomiota.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Jos tuhat naista näkee saman miehen, ainakin yksi niistä ihastuu siihen. Ted Bundyn näki televisiosta ja lehdistä ainakin 10 miljoonaa naista, joten häneen ihastui heistä ainakin 10 000. Näyttelijät, urheilijat, poliitikot ym. julkkikset tuntevat tämän todennäköisyyteen perustuvan yksinkertaisen ilmiön.

Vankilassa istuva mieshän on ihanteellinen kumppani naiselle. Ei tapaile muita naisia, ei rellestä öitä ulkona, ei ryypiskele päivät pitkät, käy suihkussa säännöllisesti, pitää aina puhtaita vaatteita...

Vierailija

Joillakin naisilla on kummallinen taipumus leikkiä sisar hento valkoista ja uskotella samalla olevansa niin erinomaisia, että juuri heidän suuri rakkautensa parantaa nämä toivottomat tunarit. He eivät ymmärrä, että kukaan ei kiitä, eikä tule kiittämään heitä marttyyrin kruunun kutreille viemisestä. Päinvastoin. Tai en tiedä... Ehkä jotkut naiset vain ovat itsetuhoisia, lentävät tuleen niin kuin perhoset?? Not my style.

Vierailija

Eikös tämä Christensen, tämä kaveri joka tappoi kaksi poliisia, saanut ihailijakirjeitä naisilta ja sitten lopulta vaimonkin? Meitä on moneksi.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1869
Liittynyt16.3.2005

Se hivelee heikon naisen hoivaviettiä, kun on tuollainen iso hurja roisto joutunut avuttomaan tilaan.
Oma itsetunto nousee, kun joku paljon voimakkaampi on riipuvainen minun avustani, minun rakkaudestani... tai siltä siis noista naisista tuntuu.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija

Täsmälleen samasta syystä rikollinen ei saa enää rangaistusta tekemistään hirmuteoista.

Mitä enemmän on maassa naisia vallassa, sitä vähemmän väärintekijöitä rangaistaan,
koska jostain kumman syystä naisia kiihottaa pahat pojat.

Toistuvasti näen oikeassa elämässä seuraavat tilanteet:

"Onhan se Jorma kyllä ihana kunnollinen mies -käy töissä, hoitaa lapset, siivoaa eikä koskaan ryyppää kavereiden kanssa - mutta ei se oikeen ole mun tyyppiä joten haluan erota"

"Myönnän, että Jaska tekee väärin kun se työttömänä ryyppää kaikki rahani ja hakkaa minua päissään ja käy vieraissa säännöllisesti, mutta en voi erota koska rakastan häntä!"

KUKA NAISTA YMMÄRTÄÄ? on joku viisas joskus kysynyt.

Vierailija
Täsmälleen samasta syystä rikollinen ei saa enää rangaistusta tekemistään hirmuteoista.

Mitä enemmän on maassa naisia vallassa, sitä vähemmän väärintekijöitä rangaistaan,
koska jostain kumman syystä naisia kiihottaa pahat pojat.

Yleistystä, pelkkää yleistystä. Ei läheskään kaikki naiset kiihotu noista badboy.

Toistuvasti näen oikeassa elämässä seuraavat tilanteet:

"Onhan se Jorma kyllä ihana kunnollinen mies -käy töissä, hoitaa lapset, siivoaa eikä koskaan ryyppää kavereiden kanssa - mutta ei se oikeen ole mun tyyppiä joten haluan erota"

"Myönnän, että Jaska tekee väärin kun se työttömänä ryyppää kaikki rahani ja hakkaa minua päissään ja käy vieraissa säännöllisesti, mutta en voi erota koska rakastan häntä!"

Onhan se kaikkien tiedossa että on naisia jotka aina hakeutuvat sellaisen miehen seuraan, joka pahoinpitelee häntä. Kerta toisensa jälkeen. Ja monet jää sitten kiinni tähän hakkaavaan mieheen.

Mutta täytyy ottaa huomioon se että miksi mies hakkaa naisia? Mies on mustasukkainen ja potee huonoa itsetuntoa. Hän psyykkaa tätä naista. Lopulta nainen usein luulee olevansa huono nainen, ihan niin kuin se mies sanoo.

Sääliksi käy kumpaakin tuossa tilanteessa, sekä miestä että naista. Nainen sattuu vain olemaan se joka kärsii pahasti tästä tilanteesta, sekä psyykkisesti että ruumiillisesti.

KUKA NAISTA YMMÄRTÄÄ? on joku viisas joskus kysynyt.

Kuka ymmärtää miehiä?

Vierailija

Tämä on hauska esimerkki tyhjänpäiväisestä kysymyksestä.
Miksi sarjamurhaajiin rakastutaan?
Tuohon viivan kohdalle voi sovittaa aivan minkä tahansa sanan ja aina saadaan samanlainen viestiketju aikaan samoin vastaväittein.

Siis aivan samoin voidaan kysyä Miksi perhokalastajiin rakastutaan?

Taas olisi todennäköisyyslaskennan kannalta mahdotonta ettei murhaajiin joku "rakastu", koska makuja on yhtä monta kuin ihmisiä.

Vierailija

Siis aivan samoin voidaan kysyä Miksi perhokalastajiin rakastutaan?

En ole kuuna päivänä kuullut, nähnyt tai tuntenut, että kukaan olisi koskaan rakastunut perhokalastajaan. Perhokalastajan saaliisiin tosin ollaan useinkin oltu hyvin haltioituneita. Minun sydämmeni valloitti eräs perhokalastajatar 16 kiloisella puisella hauella. Emme menneet naimisiin, mutta päätimme vaihtaa puhelinnumeroita.. Emme keskenään, vaan ihan muista salaukseen liittyvistä syistä!

Vierailija

[quote="Toinen totuus totuudesta"][size=18]Moraalitonta.
Käsittämätöntä.
Sairasta
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on luonnoton, rakkaus on oikeus äärinmäisyyksiin.

Kaikkien ja ei kenenkään silmissä maailma ei ole työssäkäyvien yksinoikeus, elämä ei ole terveiden yksinoikeus, ahdistus on suurempi voima kuin elämän kunnioitus. Ted Bandy on kuin G W Bush: JOUKKOMURHAAJA, jota jotkut ihailevat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat