Testaa IQ: Haasta itsesi ajattelemaan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tässä kunnon IQ-testi

[size=150:2e0l790y]International high IQ society[/size:2e0l790y]

Valitse Culture fair IQ test

Siitä vaan palstalaiset älynystyröitä hieromaan...uskallatko haastaa itseäsi.

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Olipa hauska aivojumppa!

Kismitti tuo kappaleiden kääntelyn ja kietoilun suuri määrä (tiedän olevan tuossa taidossa aivan moroni. Joissain kielitaidon puute oli este. Toisaalta jotkut vastaukset löytyivät helposti.

Mummo
116 ja huomenna kokeilen lisää

Vierailija

Ihan vinkee testi, tosin ne aakkoset ei oikeen auennu tällä brandyn määrälläkään. Taidanpa ottaa vähän lisää ja koklata uudestaan. Tai ainaki ottaa vähän lisää.

Vierailija

129. Arvasin muutaman, ne kirjain-verkko-jutut, ne missä oli 6 8-kulmiota eri tavoin väritettyinä ,ja tietysti sen viimeisen n-kulmaisen kappaleen.

Vierailija

Näin äkkiseltään hutaistuna tuli 126

En tajunnut kaavaa ainakaan siinä tähti-pallo-neliö-viiskulmio -tehtävässä...
enkä puna-valko pallo-kolmio-nelikulmio "laske alienmerkeillä" -tehtävässä

Ihan hauska testi. En ole aiemmin äo testejä tehnyt, mutta ehkä nyt innostun ja teen muutaman muukin samalla

Vierailija

Melko korkea taso tuntuu tällä foorumilla olevan

Mulla jäi kanssa se "puna-valko pallo-kolmio-nelikulmio laske alienmerkeillä" -tehtävä aukeematta. Tai lähinnä sille keskimmäiselle laskutoimitukselle en löytäny selitystä. Ja sitten ne kirjain-verkko-hässäkät meni täysin yli.

Vierailija

Testailin vähän tuota testiä vastailemalla ihan randomina noihin kysymyksiin ja sain joka kerta (3) yli 100 pistettä Taitaa olla humbuugia.

Ilmeisesti ovat laskeneet, että noin puolet ihmisistä saavat tuon yli 126 pistettä ja ovat näinollen kelpuutettuja maksamaan tuon $60 jäsenyysmaksun Jotkut sitten tohkeissaan omasta "neroudestaan" haluavat liittyä seuraan.

mskomu
Seuraa 
Viestejä672
Liittynyt10.10.2005

Siis tuo perustestihän on pelkkä vitsi. Tuolla oli vaikka kuinka paljon kysymyksiä, joilla ei (mielestäni) ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa, ainoastaan muistamisen. Esim. putkitehtävä, jonka ratkaisuun tarvitaan A=pi * r² kaava. Lisäksi löytyi kysymys, jossa kysyttiin aivan suoraan maantietoa ja löytyipä jopa Fibonaccin lukujonokin. Ja kaiken huipuksi ÄO:kseni tuli 129 sen jälkeen, kun olin vastannut tehtävään 18 asti kunnolla ja sen jälkeen arvailin kaikki loput ja painelin satunnaisia näppäimiä kysymyksiin, joihin piti syöttää vastaus.

Loptio
Seuraa 
Viestejä1187
Liittynyt12.4.2005

Aivan samankaltainen tulos (134 +/- 4 pts.) tuli verbaalisessa testissä, 12min -testissä sekä kulttuurisidonnaisuuksista vapaassa testissä. Muita en kokeillut.

EDIT: Satunnaisvastauksilla tulokset em. testeillä oli 97 +/- 9 pts.

Vierailija

126.. vaikka tuntui että vedän hatusta. Kai meni arvaukset osin oikein. Olen tehnyt muitakin testejä ja aika samanlaista tulosta tulee. Ei mikään nero mutta en ihan jästikään.

Luulen kyllä että noissa parantaa harjoittelemalla. Noissahan on selvä logiikka. Jos tehtävässä on jotain pientä siperrystä täynnä niin en viitsi edes vastata.

Vierailija

http://alykkyystesti.fi/
http://www.iqout.com/

Tässä pari kivaa.

1) Jos haluat ISON tuloksen, vastaa ekaan (näyttääpä menneen kaupalliseksi tuokin, mutta antaa suuntaa tuloksesta ihan ilmankin). Cattell & Cattell culture fair dev 24.

Jos taas hermot riittää, vastaa numero
b) Taitaa olla Stanford / Binet dev 16.

Molemmat antoivat ainakin mulle verrattavissa olevan tuloksen, jonka perusteella tuo internatsonaal testi käyttäisi keskihajontaa 16.
Joten

Mummo
116

meneepi: (116-100)/16*24+100=124

Olet Muori tyttönen viksumpi kuin arvaatkaan (niinkuin naisilla yleensä tuppaa olemaan).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat