Tuomioistuimista kysymys???, tosi tärkeä asia minulle.

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Minulla on terveydellisiä haittoja, mitkä estävät minun armeijaa menemisen.

Mutta minulla ei ole mitään sairautta laitettu kirjoihin ja kansiin. Vaikka se minulla onkin. En ole pystynyt kertomaan psykiatrille, tai se ei ole ollut pätevä psykiatri. Kun ei ole minulle mitään kerrottu, on vain tupattu lääkkeitä ja sanottu että syö noita.

Jos kaikesta huolimatta joudun armeijaan, nostan Suomenvaltiota ja Tamperetta vastaan oikeussyytteet. Tietenkin niitä tahoja jota ovat ollet asialla.

Missä ne käsittelevät nämä oikeus asiat ja oikeudenistunnot. Mihin pitää mennä puheille että voi tuollaiset syytteet pistää liikkeelle?

Varmaan moni taho kiinnostuisi mediassaki, kuin suomi polkisi ihmisoikeuksia suohon. Sitten joku yritäis puolustautua.

Tästähän sen kirjakin vois kirjottaa jota oon pitkän aikaa jo suunnitellut.

Jos jotain tapahtuu.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ilman psykiatrin tai lääkärin lausuntoa on turha edes yrittää välttää. Kyllä ne siellä armeijassa alokaskaudella testaavat kokeissa onko pää pehmeä vai ei.

Syytettä voit kyllä koettaa nostaa mutta katsoisin sen aivan turhaksi. Helpompi mennä lääkärille tai psykiatrille, minkälaatuinen se sairaus nyt sitten onkin ja hankkia tarvittava paperi, jolla voit todistaa palveluskelvottomuutesi, tai hankkia ne armeijasta juttelemalla siellä lääkärille.

Sitäpaitsi, vaikka olisikin jokin lievä terveydellinen este, niin se ei välttämättä estä palveluksen suorittamista esim. B-miehenä.

Vierailija

Jos nyt kuitenkin aiot moiseen hullutukseen ryhtyä, niin paikallisesta oikeustaputoimistosta kannattaa mennä kyselemään.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13271
Liittynyt23.6.2005

Ikävä homma, itse sain vapautuksen rauhanajan palveluksesta kroonisen sairauden takia (C-luokka), joka olisi reaalisesti tuskin vaikuttanut omaan palvelukseeni, ainakaan B-miehenä. Tiedän kumminkin hyvillä perustein mitä ajanhaaskausta touhu on, joten jätin suosiolla kun oli mahdollisuus. Itselläni touhun jättämisessä väliin (olisin VOINUT mennä) oli selkeä järkikysymys: en halua tukea patriarkaalista väkivaltakoneistoa, etenkin kun tukijoita riittää ilman minuakin. Eikä kukaan ole tullut päin naamaa aukomaan. Kaikkia on kyllä kummasti kiinnostanut mikä oli se mystinen sairaus, mikä esti menemästä...

Kävin intissä kolme päivää ja se olisi joka tapauksessa riittänyt. Epäinhimillistä ihmisten alentamista viisivuotiaan tasolle. Todella moni intin käyneistä ystävistäni ovat jääneet koukkuuun inttiaikana aloitettuun päihteiden käyttöön. Puhumattakaan muista ongelmista. Individualistisen hyödyn korostaminen ei siis kaikilla todellakaan toimi. Tehokkainta palvelus onkin niille, jotka ovat motivoituneita sitä suorittamaan.

Eikä taida pelkät masentelut riittää C-papereihin. En nyt löytänyt linkkiä sairauksien ja diagnoosien listaan, jolla C tai D tipahtaa. E:llähän ei tee mitään, joutuu vain uudestaan tulemaan kutsuntoihin.

Sinuna tosin olisin ehkä nöyrää poikaa ja sanoisin vain, että yöllä menee pissit patjoille ja tolleen. Eivät varmasti ota.

EDIT: Lisätty C-kohta.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Jos ei ole mitään suurempaa syytä, niin kyllä inttiin kannattaa mennä. Ei intti niin pahapaikka ole ja jos vähänkin on kiinostunut ja menee positiivisella asenteella, se on varmasti hieno kokemus.

Itse olisin halunnut ilmavoimiin, mutta jätin hakemataa. Tosin mulla ei olisi ollut mitään mahista päästä sinne.

Olen menossa tammikuussa inttiin ja odotan sitä innolla. muutaman vuoden olen käynnyt lenkillä ja puntilla, että varmasti pärjään.

Intissä kuulemma saa helpolla hullun paperit, mut ei kannata kokeilla.

Vierailija

Nykypäivänä armeijasta luistaa pelkästään sanomalla ettei halua sinne mennä.
Ole, tiäremiäs, onnellinen ettet ole elänyt suomen sotien aikoihin.

Olisit meinaan ennemmin tai myöhemmin saanut luodin pehmeään päähäsi viimeistään omiesi toimesta.

Vierailija

Kun nykyään palveluksen voi suorittaa kuudessa kuukaudessa, on tyhmää sotkea itseään mihinkään liian leimaavaan.
Siis ei kun sekaan vaan!
Kyllä armeijaan aina yksi Tiäremiäs mahtuu ja hyvin pärjää!!

Tiukempaa kuria kestää yleensä vain tuo alokasaika ja sen jälkeen ollaankin melkolailla kuin ellun kanat!

Sensijaan kun yrittää luistaa palveluksesta eroon, tulee samalla nostaneeksi itsensä "erityisasemaan" jolloin kaikkea tekemääsi tutkitaan liiankin kanSSA.

Jos tuot omat vakaat aikeesi esiin palveluspaikkaa valittaessa, se yleensä vaikuttaa! Mitä erikoisempaan paikkaan haluat, sitä parempi. Sitten kun olet siellä, voit tehdä melkeimpä mitä tahansa... VAikka valittaa päänsärkyä ja saada siirron johonkin vieläkin iisimpään paikkaan...

Tulee käyttää hyväkseen pienten erikoispaikkojen vahvaa identiteettiä; "omista pidetään huoli" . silloin pienen yksikön etu on yhtä kuin yksilön etu... myös kapiaisten mielestä...

Kyllä armeijassa pääsee haluamaansa paikkaan, jos on vähänkin asialla. Oli sitten kyseessä yliaktiivinen maanpuolustaja tai pasifistinen ressukka...

Vierailija

Vaikuttavat tiputtavan aikasta helposti. Pikkuveli on tällä hetkellä siellä, ja sanoi että 4 10:stä alokkaasta tiputettiin suosiolla pois hänen johtamastaan joukosta. Syitä en tiedä, mutta eivät olleet parakeilla kuin viikon verran enintään.

Joskus kuulemma joutuvat opettamaan 18-vuotiaita "miehiä" sitomaan kengännauhatkin...

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Nyt enemmälti asian puuttumatta kuitenkin kysymys. Millä perusteella nostaisit syytteen Tampereen kaupunkia vastaan asiasta? Ei sillä, etteivätkö sitä varmaan ansaisisi, niin kuin mikä hyvänsä paikkakunta. Jotain löytynee aina. Mutta sotaväen suhteen.

Lierikki Riikonen

Vierailija

No onko niistä lääkkeistä ollut apua? Ei kait ne ketään vahvasti lääkittyä ota armeijaan? Ja moninhan pääsee pois jo heti parin ekan päivän jälkeen jos ei homma maistu.
Kannattaa kuitenkin muistaa noita oikeistoimia harkitessasi että kyseisen instituution yläpäässä istuu muuan täti jolla on myös jotain hajua Suomen Laki - teoksesta. Itsekin hieman epäilen josko vetosi menee läpi mutta pienempää puolustaakseni toivatan tseppiä!
-spiikoni

Vierailija

Uskoisin kyllä että käymällä ensin paikallisessa esikunnassa asia alkaa selviämään. Itse kävin armeijan viime talven aikana, ja siellä kyllä otettiin todella hyvin huomioon niin omat halukkuudet, kuin soveltuvuuskin kyseiseen instituutioon.

Vierailija
tiäremiäs

Jos kaikesta huolimatta joudun armeijaan, nostan Suomenvaltiota ja Tamperetta vastaan oikeussyytteet. Tietenkin niitä tahoja jota ovat ollet asialla.

Eipä kannata hermostua. Vaikka armeijaan joutuisikin sieltä on yllättävän helppo päästä pois. Noin 15% keskeyttää psyykkisistä syistä. Kerrot vain rohkeasti paikalliselle lääkärille vaivasi ja että olet kärsinyt siitä aikaisemminkin. Aika helposti saa vapautuksen, ei siellä kenenkään pakko ole olla jos ei pysty. Tarvittaessa voit keskustella jo kutsuntalääkärin kanssa.

.
Seuraa 
Viestejä846
Liittynyt10.9.2005
tiäremiäs

Missä ne käsittelevät nämä oikeus asiat ja oikeudenistunnot. Mihin pitää mennä puheille että voi tuollaiset syytteet pistää liikkeelle?

Kyseinen toimisto on saunan takana.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat