Punaiset näpyt

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulla on outoja punaisia näppyjä vatsan ja käsivarsien iholla, ei siis missään muualla. YTHS:n terveydenhoitaja sanoi että ne johtuvat kuivasta ihosta ja että ne katoavat muutamassa viikossa jos rasvaan ihoni kaksi kertaa päivässä ja käytän 1% hydrocortisonvoidetta. Eivätpä ole kadonneet vaan tuntuvat lisääntyvän hitaasti mutta varmasti. Outoa on, että ne ilmestyivät miltei heti kun olin muuttanut opiskelija-asuntoon Hervannassa. Mitään muuta muutosta elintavoissani en ole tehnyt... Mitähän kummia ne oikein ovat?

Kommentit (3)

Vierailija

Hmm... Minulla on käsissä ja jaloissa ihottumaa. Varsinkin sormissa on ollut pieniä näppylöitä. Olen käyttänyt hydrokortisonia ja se tehoaa. Mutta kun lopetan hydrokortisonin säännöllisen käyttämisen, ihottuma palaa. Voi olla, että minulla on jokin allergia. Pitäisi tässä lähiaikoina käydä näyttämässä lääkärille. Viimeksi kun kävin lääkärille näyttämässä, lääkäri vain määräsi joitain perus voiteita. Pitäisi kai käydä näyttämässä ihan ihotauti lääkärille.

Vierailija

Desi, minullakin on ollut samanlaista ongelmaa. Minulla on myös atooppinen iho todettu lapsena. Voinee johtua siis myös siitä. Käy ihmeessä terveyskeskuksessa. Antoivat aikoinaan minulle Elocon 0,1%:sta rasvaa (taitaa olla ainoastaan reseptillä saatavana, en ole varma), joka auttaa saman tien joka kerta kun ihottumaa ilmenee. Se on oikein mukavaa, kun tietää saman tien mitä tehdä ja pääsee ihottumasta eroon parin päivän sisään. Toimivuus eri voiteillahan taitaa olla henkilöstä riippuvaista, mutta minun kohdallani ainakin Elocon on auttanut 100%:sesti.

Uusimmat

Suosituimmat