Vankiloiden arkea(?) USA:ssa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.informationclearinghouse.inf ... le8451.htm

Toivottavasti ei, mutta eipä varmaan kaukana ole. Mikäli ette ole vielä tätä nähneet, käykää ihmeessä katsomassa. Mielenkiintoinen.

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Maa joka levittää demokratiaa maailmalle vaikka itse ei sitoudu sen periaatteisiin. Melkein tekisi mieli sanoa että Osama bin Ladenin tekemä temppu ei ollut väärin Amerikkaa kohtaan.

Vierailija

Minusta tämä reportaasi antaa hyvän kuvan siitä, kuinka tutkiva journalismi toimii Yhdysvalloissa. Vapaassa ja avoimessa yhteiskunnassa.

En myöskään näe miten vankilajärjestelmän toimivuus/toimimattomuus liittyy demokratiaan. Tuo bin Laden-huomautus oli täysin asiaton ja kuvastaa Echin ajattelun kypsyyttä tai pikemminkin kypsymättömyyttä.

Vierailija
JW
Minusta tämä reportaasi antaa hyvän kuvan siitä, kuinka tutkiva journalismi toimii Yhdysvalloissa. Vapaassa ja avoimessa yhteiskunnassa.

En myöskään näe miten vankilajärjestelmän toimivuus/toimimattomuus liittyy demokratiaan. Tuo bin Laden-huomautus oli täysin asiaton ja kuvastaa Echin ajattelun kypsyyttä.

Olen asennevammainen kun kyse on jenkkilästä myönnettäköön. Vankien asianmukainen kohtelu on osa demokraattisen valtion sisältämiä perusperiaatteita ettäs tiedät.

Vierailija

Ihan kiva että jaksamme kantaa huolta amerikkalaisten vankiloiden arjesta. Ei silti sen varjolla unohdeta venäläisiä, kiinalaisia, iranilaisia, vietnamilaisia, meksikolaisia, intialaisia, turkkilaisia, kenialaisia, marokkolaisia, jamaikalaisia, brasilialaisia jne. vankiloita joissa on moninkertainen määrä ihmisiä paaaljon surkeammissa oloissa.

Meinaan jos oikasti olemme huolissamme IHMISISTÄ. Jos taas tarkoituksemme on vain parjata USA:ta milloin mistäkin niin se on tietenkin eri asia. Parjataan vaan jos se auttaa ahdistukseen ja turhautumiseen.

Vierailija
Samum anker
Ihan kiva että jaksamme kantaa huolta amerikkalaisten vankiloiden arjesta. Ei silti sen varjolla unohdeta venäläisiä, kiinalaisia, iranilaisia, vietnamilaisia, meksikolaisia, intialaisia, turkkilaisia, kenialaisia, marokkolaisia, jamaikalaisia, brasilialaisia jne. vankiloita joissa on moninkertainen määrä ihmisiä paaaljon surkeammissa oloissa.

Meinaan jos oikasti olemme huolissamme IHMISISTÄ. Jos taas tarkoituksemme on vain parjata USA:ta milloin mistäkin niin se on tietenkin eri asia. Parjataan vaan jos se auttaa ahdistukseen ja turhautumiseen.

Tuon ajattelun mukaan emme saisi kritisoida mitään epäkohtia koska voimme aina perustella että asiat ovat huonommin jossain muualla => argumentaatiovirhe. Ihminen toimii kehitysympäristönsä mukaan, ne asiat jotka vaikuttavat meihin eniten ovat kaikkein merkityksellisempiä. Amerikkalaiset turhauttavat minua persoonaallisella tasolla mutta en anna sen vaikuttaa mielipiteisiini liikaa. Subjektiivisuus on aina mukana otitpa kantaa mihin asiaan tahansa.

Vierailija
Echi
Maa joka levittää demokratiaa maailmalle vaikka itse ei sitoudu sen periaatteisiin. Melkein tekisi mieli sanoa että Osama bin Ladenin tekemä temppu ei ollut väärin Amerikkaa kohtaan.

Onko oletettuja kaappajia koskaan varmistettu Al Qaedaan kuuluviksi?
Mikä on tiede.fin keskusteluja vaivaava asenne jonka mukaan Yhdysvaltoja ei saisi kritisoida? Tuntuu kuin tässä unohtuisi jotain perustavan laatuista.

Vierailija

Echi

kiva kun kolahti. Et vaan tainnut lukea viestiäni oikein kunnollisesti kun aloit heti pajattaa jostain argumentaatiovirheistä. Olen ilahtunut huolestamme USA:n vankiloita kohtaan mutta TOIVON ettemme silti unohda muidenkaan maiden vakiloissa vielä kurjemmissa oloissa olevaa paljon suurempaa ihmismäärää. Vai eikö sellaista saa täällä toivoa syyllistymättä virheeseen?

Vierailija
BittiKumiAnkka
Echi

Mikä on tiede.fin keskusteluja vaivaava asenne jonka mukaan Yhdysvaltoja ei saisi kritisoida? Tuntuu kuin tässä unohtuisi jotain perustavan laatuista.
Ei ole, oikeasti tekijöinä toimivat ufomiehet jotka kylvävät terroria maassa jotta asukkaat saataisiin assimiloiutua tulevaisuudessa. Taas saadaan keskustelu syrjäraiteille nerokkaasti. Salalliittoteorioista ja WTC-iskuista on varmaan vajaa kymmenen topiccia tällä foorumilla miksi et esitä kysymystäsi niissä? Yhdysvaltoja ei saisi kritisoida???? Sitähän minä juuri teen.

Vierailija
Samum anker
Echi

kiva kun kolahti. Et vaan tainnut lukea viestiäni oikein kunnollisesti kun aloit heti pajattaa jostain argumentaatiovirheistä. Olen ilahtunut huolestamme USA:n vankiloita kohtaan mutta TOIVON ettemme silti unohda muidenkaan maiden vakiloissa vielä kurjemmissa oloissa olevaa paljon suurempaa ihmismäärää. Vai eikö sellaista saa täällä toivoa syyllistymättä virheeseen?

Sorry, krapulassa osaan olla kettumainen. Tuo sinun kommenttisi antoi vain ymmärtää jotain muuta. Kunnon riita piristää aina minua kummasti ja kuten eräs kuuluisa organisaatiopsykologi sanoi taannoin: oppiminen alkaa vasta erimielisyyksistä.

Vierailija
Echi
BittiKumiAnkka
Echi

Ei ole, oikeasti tekijöinä toimivat ufomiehet jotka kylvävät terroria maassa jotta asukkaat saataisiin assimiloiutua tulevaisuudessa. Taas saadaan keskustelu syrjäraiteille nerokkaasti. Salalliittoteorioista ja WTC-iskuista on varmaan vajaa kymmenen topiccia tällä foorumilla miksi et esitä kysymystäsi niissä? Yhdysvaltoja ei saisi kritisoida???? Sitähän minä juuri teen.

No asennevikainen taidat olla useammallakin tasolla. Minä en ole perehtynyt aiheeseen niin, että osaisin sanoa Al Qaedan liittyvän iskuihin, mutta sen periaatteita ja Bin Ladenin lausuntoja vastaan se tuntuu sotivan. Halusin vain kysyä mistä nämä yhteydet on johdettu, linkkivinkki auttaisi. En viitannut mihinkään salaliittoihin tai ole tietoinen niistä tällä saralla. Tuo toinen kysymys taas oli tarkoitettu yleisesti foorumille, sillä missä tahansa Yhdysvaltoja kritisoivassa topicissa toistuu sama ilmiö.
Pentu vielä taidat olla vaikka minua vanhempi olisit. Myöskin, miksi vaihtoehtoisiin mielipiteisiin monesti suhtaudutaan näin vihamielisesti, kuten tässä tapauksessa jossa oletit minun niihin viittavan, mitä en tarkoituksellisesti tehnyt. Jos jotakin on aihetta epäillä ja epäilyn tueksi on esittää tietoa, miksei tällaista saisi tehdä?

Vierailija
Echi
Vankien asianmukainen kohtelu on osa demokraattisen valtion sisältämiä perusperiaatteita ettäs tiedät.

Ymmärtääkseni USA ainakin virallisesti hyväksyy nuo perusperiaatteet, mutta teorioiden käytäntöön soveltaminen ei ole aina niin suoraviivaista.

Voit esim. laskea jonkin suunnittelemasi lähettimen piirin toimintaa Maxwellin yhtälöistä lähtien ja simuloida sitä tietokoneellakin, mutta lopputulos on silti aina hieman epävarma. Kun olet tarkistanut ettei mikään pj-komponentti ole höyrystynyt, ollaan V-käyrällä vielä lineaarisella alueella. Tuplattuasi budjettisi ulostulosignaali ei enää koostu pelkästä kohinasta, havaitaan erinäisten komplikaatioiden jälkeen, että V-käyrällä on myös eksponentiaalinen alue ja ja toisin kuin mm. eräiden FET:tien IV-karakteristiikasta voisi toivoa, niin V-käyrä ei todellakaan saturoidu tietylle tasolle.

Pointti on kuitenkin se, että tehtäessä kompromisseja tulee helposti ylilyöntejä.

Vierailija

Kidutuksiin liittyen: Usassa ollaan parhaillaan laillistamassa kidutusta terroristi epäiltyjen kuulustelussa. Koomista kun saman uutisen vierellä on toisia uutisia, joissa usa kritisoi syyriaa ja kiinaa ihmisoikeuksien polkemisesta.

Vierailija
BittiKumiAnkka

No asennevikainen taidat olla useammallakin tasolla. Minä en ole perehtynyt aiheeseen niin, että osaisin sanoa Al Qaedan liittyvän iskuihin, mutta sen periaatteita ja Bin Ladenin lausuntoja vastaan se tuntuu sotivan. Halusin vain kysyä mistä nämä yhteydet on johdettu, linkkivinkki auttaisi. En viitannut mihinkään salaliittoihin tai ole tietoinen niistä tällä saralla. Tuo toinen kysymys taas oli tarkoitettu yleisesti foorumille, sillä missä tahansa Yhdysvaltoja kritisoivassa topicissa toistuu sama ilmiö.
Pentu vielä taidat olla vaikka minua vanhempi olisit. Myöskin, miksi vaihtoehtoisiin mielipiteisiin monesti suhtaudutaan näin vihamielisesti, kuten tässä tapauksessa jossa oletit minun niihin viittavan, mitä en tarkoituksellisesti tehnyt. Jos jotakin on aihetta epäillä ja epäilyn tueksi on esittää tietoa, miksei tällaista saisi tehdä?

No jos et ole asiaan perehtynyt niin miksi rupeat kyselemään tuollaisia? Salaliittoteorian mainitsin koska sitä kuvastaa ajattelusi että terrotisti-iskuja ei suorittanut Al-qaeda vaan jokin muu taho (Usan hallitus, ufot?) Tuo sinun pennuksi haukkuminen on puhdasta olkinukkeilua en ota kantaa siihen. Vaihtoehtoisiin mielipiteisiin suhtaudutaan vihamielisesti? En oikein ymmärrä sinua, mitä vaihtoehtoisia mielipiteitä olet esittänyt tässä keskustelussa?

Vierailija
Echi
No jos et ole asiaan perehtynyt niin miksi rupeat kyselemään tuollaisia?

Minulla, kuten varmasti suurella osalla ihmisistä on tarve tietää. Esitin mielestäni asiallisen kysymyksen johon yhä odotan vastausta. Näin tein koska haluaisin perehtyä tarkemmin asiaan ja kysyin täältä koska ajattelin, että joku varmasti tietäisi.

Salaliittoteorian mainitsin koska sitä kuvastaa ajattelusi että terrotisti-iskuja ei suorittanut Al-qaeda vaan jokin muu taho (Usan hallitus, ufot?)

Ajattelenko minä tosiaan niin? Ihmettelen vain mistä sinä sen tiedät. Minä en ole esittänyt minkäänlaisia väittämiä jotka tukisivat yllä mainitsemaasi oletusta. Olen ainoastaan kysellyt tällä foorumilla, se tuntuukin todella palkitsevalta. Asennevikainen ja ennakkoluuloinen olet. Kirjoittelet täällä hienoja filosofiaan ja etiikkaan liittyviä vertauksiasi, mutta et toimi niiden mukaan.

Tuo sinun pennuksi haukkuminen on puhdasta olkinukkeilua en ota kantaa siihen. Vaihtoehtoisiin mielipiteisiin suhtaudutaan vihamielisesti? En oikein ymmärrä sinua, mitä vaihtoehtoisia mielipiteitä olet esittänyt tässä keskustelussa?

Niin, olenko? Siinäpä se, en ole, olen vain kysellyt, mutta sinä olet olettanut minun ajattelevan niin ja vetävän aina tällaisia elementtejä mukaan keskusteluun. Näin en ole tehnyt, esitin vain mielestäni asiallisia kysymyksiä.
Toivottavasti tämä selvensi sen, että kysymykselläni en viitannut mihinkään mitä oletit ja asiallinen keskustelu voi nyt jatkua.

Vierailija
BittiKumiAnkka
No jos et ole asiaan perehtynyt niin miksi rupeat kyselemään tuollaisia?

Minulla, kuten varmasti suurella osalla ihmisistä on tarve tietää. Esitin mielestäni asiallisen kysymyksen johon yhä odotan vastausta. Näin tein koska haluaisin perehtyä tarkemmin asiaan ja kysyin täältä koska ajattelin, että joku varmasti tietäisi.

Osama ja Al-qaeda ovat nykyisten evidenssien valossa kaikkein todennäköisimmät tekijät, varsinkin kun he ovat itse myöntäneet iskut. Kysymyksesi oli merkityksetön koska sillä ei ole vaikutusta varsinaiseen aiheeseen mihin kommentoin. Osama tai joku muu taho teki terroristi-iskun, yksi ja sama asia esittämäni merkityksen kontekstissa.
BittiKumiAnkka

Asennevikainen ja ennakkoluuloinen olet. Kirjoittelet täällä hienoja filosofiaan ja etiikkaan liittyviä vertauksiasi, mutta et toimi niiden mukaan.
Taas samaa olkinukkeilua. En ole ennakkoluuloinen, toimin tiettyjen loogisten periaatteiden mukaan. Miten niin en toimi esittämieni teorioiden mukaan? Minua velvoittaa myös samat filosofiset ja etiikan määritelmät kommentoida asioita vastaan joita pidän väärinä.
BittiKumiAnkka

Toivottavasti tämä selvensi sen, että kysymykselläni en viitannut mihinkään mitä oletit ja asiallinen keskustelu voi nyt jatkua.

Olen samaa mieltä että asiasta on hairahduttu vaikka olettamieni asioiden varmuudesta olenkin eri mieltä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat