Maahanmuuttaja asiaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kommentit (8)

Vierailija

Kysynpä toisinpäin.

Miksi Neuokonservatiivi asut Suomessa, jos pidät järjestelmäämme ja arvojamme noin kovasti näkemyksiesi vastaisina? Tämä ei ole kettuilua, vaan ihan ihmettelyä.

Oletko vielä niin nuori, että olet sidoksissa perheesi asuinpaikkaan?

Oletko joskus asunut, perheesi kanssa tai esim. vaihto-oppilaana USA:ssa?

Aiotko tai haluatko muuttaa Usaan, kun sinulla on siihen mahdollisuus?

Jos sen sijaan olet jo aikuinen /itsesi elättävä, niin olisin kiinnostunut kuulemaan, mikä on saanut sinut noin vahvasti vakuuttuneeksi Usan järjestelmän paremmuudesta pohjoismaisiin yhteiskuntajärjestelmiin verrattuna. Ylemme varmaan molemmat yksimielisiä siitä, että näiden välillä on huomattavia, ei vain käytännön tason, vaan ihan ihmis- ja maailmankäsityksen eroja.

Ei siis ole tarkoitus piruilla tai haastaa riitaa, haluaisin vaan paremmin ymmärtää, mihin vahvat mielipiteesi perustuvat.

Olen monessa asiassa kanssasi aivan eri mieltä, mutta tämän ei pitäisi estää edes teoriassa ymmärtämästä vastaväittäjänsä tausta-arvoja.

Asiallista mielipiteen vaihtoa toivoen

Mummo

Vierailija

Etkö löytänyt parempaa lähdettä kuin jonkin Suomi24:sen kirjoituspalstalta olevan jutun jossa siihenkin ollaan olevinaan lainattu jotain sanomalehteä:

"Ihan revasta, hän puuskahtaa, kun häneltä kysytään mielipidettä Suomen pakolaispolitiikasta. Jos pakolaisia yli 15 - vuotta aktiivisesti auttanut Ekman saisi päättää, hän ravistelisi nykyisiä käytäntöjä kunnolla. Muutokset olisivat toisenlaisia, kuin turvapaikanhakijoiden ystävältä voisi odottaa: Ekman olisi valmis tinkimään vuosittain maahan otettavien pakolaisten määrästä!"

Ihan revasta? Ei todellakaan kuulosta sanomalehden julkaisemalta artikkelilta ja sopii aika huonosti jonkun pakolaistyöntekijän suuhun. Jos haluat ottaa kantaa pakolaispolitiikkaan kirjoita edes itse juttusi eläkä kopioi muualta ilmeisiä feikkiartikkeleja.

Edit: vie vähän uskottavuutta koko jutulta jos ketju alkaa linkkinä johonkin valhetta sisältävään keskustelupalstan kommenttiin. Ja tarkoitan valheella päästä keksittyä sanomalehti artikkelia. Loppukädessä tämmöiset ketjut tekevät hallaa kaikille pakolaisia vastustaville. Ei enää riitä tavan perustelut niin joudutaan keksimään omasta mielikuvituksesta kumpuavia juttuja. Säälittävää toimintaa.

Vierailija
Mummo
Miksi Neuokonservatiivi asut Suomessa, jos pidät järjestelmäämme ja arvojamme noin kovasti näkemyksiesi vastaisina?

Itse olen ollut huomaavinani ettei tuo pidä koko järjestelmäämme ja kaikkia arvojamme huonoina ollenkaan. Enempikin vain vasemmiston ja vesimeloonien (päältä vihreä mutta sisältä punainen niinkun Satu Hassi ja Rosa Meriläinen) juttuja näyttää inhoovan. Ainakin minusta Suomi on tosi hyvä maa mutta sitten on justiin näitä ei-puolueen änkyröitä jotka voisi jo laittaa museoon.

Vierailija

Aukaisin linkin, mutta ei ollut lukemisen arvoista. Eikös tuo suomi24 ole etupäässä lasten paikka? Ei tarvitse rekisteröityä ja kuulema kirjoitellaan eräillä palstoila rasistisia viestejä.

Kyllä minä sen ymmärrän, jos ihmiset vastustaa maahanmuuttoa. Mutta minun on vaikea ymmärtää että vastustetaan ja vihataan maahanmuuttajia. Pitäisi yrittää vaikuttaa maan politiikkoihin, eikä vihata maahanmuuttajia. Vihatkaa politiikkojanne. Hehän näitä asioita hoitavat.

Ja loppujen lopuksi, Suomessa on hyvin vähän maahanmuuttajia verratuna muihin pohjoismaihin. Menkää naapurimaahanne Ruotsiin, niin näette maahanmuuttajia.

Jokainen ihminen haluaa itselleen paremman elämän. Jos huomaa että tuohon ja tuohon maahan pääsee helpolla, niin totta kai maahanmuuttajat tulee. Haluavat parempaa elämää itselleen ja perheelleen.

He ei ajattele mitä pohjoismaalaiset sanoo asiasta. Kun kerran politiikot laskee heidät maihinsa. Ja kaikki tiedämme että jos ei töitä saa, niin silloin elättää sociaali. Myös maahanmuuttajat tietävät tämän.

Vierailija

Jos olisin sattunut syntymään vauraan lännen sijasta johonkin köyhään, sotien ja epätasa-arvoisuuden vaivaamaan kehitysmaahan, missä minulla ei koskaan voisi olla tulevaisuutta esimerkiksi tutkijana muualla kuin keittiössä, totta ihmeessä yrittäisin muuttaa johonkin länsimaahan. Suomeen houkuttelisi koulutus, joka on hyvää ja ilmaista -toistaiseksi ainakin. Minua voitaisiin kutsua poliittiseksi pakolaiseksi tai elintasopakolaiseksi tai millä nimellä tahansa, mutta mikään nimi tai laki ei voi sammuttaa ihmisen unelmia paremmasta tulevaisuudesta jossain muualla.

------------
"Työtön ulkomaalainen on sosiaalipummi, töissä käyvä ulkomaalainen taas on vienyt työpaikan Suomalaiselta."

Vierailija

En viitsinyt edes avata tätä linkkiä, koska minua todellakin vituttavat tällaiset 'keskustelijat', jotka eivät sano mitään, vaan postittavat pelkkiä linkkejä.

Sitäpaitsi nimimerkki "1234" on harvinaisen mielikuvituksemattomasti valittu.

Uusimmat

Suosituimmat