Kuivalihan tekeminen itse

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pystyykö lihaa kuivattamaan itse? Omistan itse rakentamani toimivan sienikuivurin ja olis kiva kokeilla..... Missä vaiheessa suolataan tms??

Kommentit (8)

Vierailija

Tupas näyttää jännittävältä!

Semmonen marinointivihje, jotta laita ne lihat ja marinadi tukevaan muovipussiin ja pussi solmuun. Riittää pienempikin määrä maustelientä.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1462
Liittynyt16.3.2005

Perhanan Aslak, älähän panttaa tietojasi ja kokemustasi, annahan kuulua miten se oikeaoppisesti tehdään.
Olen itsekin aikonut talvipakkasilla kokeilla kuivalihan kypsytystä parvekkeellani.
Miten se tehdään tai onko mahdollista onnistua, kerro pois?

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Osta nyt ensialkhun ainaki pikkusen vähemmän, että se pettymys ei
kovasti ronkase. Mie sitte tiijjä miten suolaat, mutta kaksiki konstia on ja
hyvvää on olemassa. Suolaakko tekisit ittelle suolakallaa, mutta pane suolaa vain puolet. Toinen jota itteeki käytän onse , että tekkee sopevan
vahvusen suolaveen. Muista ei liian väkevää, lihako kuivaa , se suolasuus lissääntyy siinä. Niin joillaki son kakski vuorokautta liha suolaa.
Mulle se piisaavähempiki.
Kuivhan lihat pittää panna semmoshen paikhan , jossa nyt ei ihan pilvenä leijjaile pakokaasut. Eikä savupiippujen sauhut.
Oikeasthan liha ei kunnolla kuivaakko Huhtikuussa.
Son oikeasthan turhuus kunnon kuivaalihhaa muulloin yrittääkhän.
Olen mie kyllä semmosenki ihmhen nähny ko, kuivaa lihhaa oli
yritelty tehhä tuuletusikkunassa. Elikkä oli aukastu se ikkuna ja sen ulkopuolelle pantu lihasuikalheita kuivaamhan.
Nehän jotensaki kuivaako ,tuuletusikkunaa pijethän auki.
En suosittele kotona yrittämhän. Ootelkaa Maalis- Huhtikuuta.
Mitä se sitte tullee kuivanlihan marinointhin. Se sunkhan mithän tartte.
Son se ahavatuuli jokase marinoipi lihan. Siittä ahavatuulesta se kuivanlihan maku tullee. Tiijjä sitte jos ei siittä mavusta välitä,kohan
vain on kuivaalihhaa. Tehkää se niillä kaikenmaailman kuivureilla.
Jo vain se niissäki kuivaa.

Uusimmat

Suosituimmat