Yön Timo

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kiinnostaisi tietää tämän 'yön timo' ilmaisun alkuperä. Nykyään sen kuulee useinkin. Muistaakseni itse kuulin ensimmäistä kertaa noin vuosi sitten.

Sitten viel toinen 'lillittää'. Tämän sanan olen kuullut jo aikoja sitten enkä edes hyvällä tahdolla muista koska ensimmäistä kertaa.

Kommentit (7)

Vierailija
quisny
Kiinnostaisi tietää tämän 'yön timo' ilmaisun alkuperä. Nykyään sen kuulee useinkin. Muistaakseni itse kuulin ensimmäistä kertaa noin vuosi sitten.

Sitten viel toinen 'lillittää'. Tämän sanan olen kuullut jo aikoja sitten enkä edes hyvällä tahdolla muista koska ensimmäistä kertaa.

Minä en ole kuullut kumpaakaan ilmaisua aikaisemmin. Googlen mukaan ne eivät ole kovin yleisiä, eikä merkityksetkään oikein selvinneet. Voisitko tarkentaa niiden merkitystä?

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Se tulee elokuvasta "Vares: yksityisetsivä".

Siinä kaksi pikkurikollista juttelee tyyliin "Eihän me nyt voida jättää mun krysleriä tänne kaiken maailman mokkakikkelien ja yön timojen potkittavaksi. Saatana, jos mun Kryslerissä on ykskin naarmu nii mää tapan koko Tapanilan!"

En muista menikö se ihan noin, koska en itse ole elokuvaa nähnyt kokonaan. Siitä se silti on lähtöisin.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija

Tuskin on Vares-elokuvasta, sillä olen kuullut käsitteen huomattavasti aikaisemminkin.

Ei tosin mitään hajua mistä tulee.

.
Seuraa 
Viestejä846
Liittynyt10.9.2005
Herra Tohtori
Se tulee elokuvasta "Vares: yksityisetsivä".

Siinä kaksi pikkurikollista juttelee tyyliin "Eihän me nyt voida jättää mun krysleriä tänne kaiken maailman mokkakikkelien ja yön timojen potkittavaksi. Saatana, jos mun Kryslerissä on ykskin naarmu nii mää tapan koko Tapanilan!"

En muista menikö se ihan noin, koska en itse ole elokuvaa nähnyt kokonaan. Siitä se silti on lähtöisin.

aikaisemmin...
...
"se missä ne tappo sen neekerin"
"tsot tsot, se ei enään ole neekeri, se on yön timo"

Vierailija

siis yön timo tarkoittaa afrikkalaista. ainoa tallenne (jos internettia ei sellaiseksi lasketa ) jossa olen yön timoon kohdannut on ollut vares elokuva.

lillittää on naisille lepertelyä/pokaamista.

Uusimmat

Suosituimmat