Sosialismi, portti ihmiskunnan selviytymiseen

Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Itse en tuohon voi mukautua, nähdäkseni kuitenkin ainoa vaihtoehto lapsilemmme elon taistossa.

Lierikki Riikonen

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija
lierik
Itse en tuohon voi mukautua, nähdäkseni kuitenkin ainoa vaihtoehto lapsilemmme elon taistossa.

Miksi monikkomuoto, kyllä ainakin minun lapset pärjäävät loistavasti ilman kommarimeininkiä.
Lisäksi ko. yhteiskuntamuoto ei kehity jos kaikki alkavat lierikeiksi

Vierailija

lierik kirjoitti.

>lierik: Sosialismi, portti ihmiskunnan selviytymiseen
Itse en tuohon voi mukautua, nähdäkseni kuitenkin ainoa vaihtoehto lapsillemme elon taistossa.

Ei se ole ainoa vaihtoehto, mutta aidon vaihtoehdon tarjoaminen ylittää vastaanottajien vastaanottokyvyn, siksi sitä on turha tuoda esille.

Teuvo Sorvojan sanoin:

Kultajyviä
luulin kylväväni
sormieni säleiköstä valui
hiroshimanharmaa tuhka

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
nm
lierik

Miksi monikkomuoto, kyllä ainakin minun lapset pärjäävät loistavasti ilman kommarimeininkiä.
Lisäksi ko. yhteiskuntamuoto ei kehity jos kaikki alkavat lierikeiksi

Kommarimeiniki kuulostaa mukavalta. Köpönenkin ilmoitti liittyvänsä partioon. Ei haittaa, kerran pioneerit eivät toistaiseksi näköjään toimi. koulutus on pääasia, vallankumous tarvitsee upseereita enemmän, ettei käy kuten viime kerralla.

Lierikki Riikonen

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
kaksoispilari
lierik kirjoitti.

>lierik: Sosialismi, portti ihmiskunnan selviytymiseen
Itse en tuohon voi mukautua, nähdäkseni kuitenkin ainoa vaihtoehto lapsillemme elon taistossa.

Ei se ole ainoa vaihtoehto, mutta aidon vaihtoehdon tarjoaminen ylittää vastaanottajien vastaanottokyvyn, siksi sitä on turha tuoda esille.

Teuvo Sorvojan sanoin:

Kultajyviä
luulin kylväväni
sormieni säleiköstä valui
hiroshimanharmaa tuhka

Noilla jutullasi saat kyllä minut Bahai uskoon, mikäpäse siinä.

Lierikki Riikonen

Vierailija

lierik kirjoitti:

>lierik: Noilla jutullasi saat kyllä minut Bahai uskoon, mikäpäse siinä.

Se olisi minulle mahdotonta. Viittasin hallinnolliseen järjestelmään, mutta siitäkin puhuminen on vielä liian varhaista.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
kaksoispilari
lierik kirjoitti:

>lierik: Noilla jutullasi saat kyllä minut Bahai uskoon, mikäpäse siinä.

Se olisi minulle mahdotonta. Viittasin hallinnolliseen järjestelmään, mutta siitäkin puhuminen on vielä liian varhaista.

Eikö näitä maailmanprofeettoja, viisaita miehiä, ollut aika paljon. Kyllä sinne yhden luulisi sekaan mahtuvan vielä?

Lierikki Riikonen

Vierailija

Ei täällä juuri oikeistojyriä pyöri, parempi tapa provoiluun on päinvastoin vaatia kevyempää verotusta rikkaille ja globalisaatiolle antautumista. Uustaistolaiset vetää sellaiset pultit ettei mun nauruhermo perässä pysy.

Toinen tapa on haukkua tai kehua natseja, se saa tietyt hahmot aina liikkeelle.

Kolmas, se kaikkein varmin tapa, on ottaa Yhdysvallat jollain muotoa mukaan keskusteluun. Muutama hömelö tulee kirjoittamaan "yhdysvallat on paska maa"-kommentteja, sitten provosoituvat maltilliset kovemman maailman kannattajat, jotka edelleen provosoivat maltilliset pehmeämmän maailman kannattajat.

Vierailija

Minä en kyllä juuri nyt näe mitään merkkejä sosialismin toteutumisen mahdollisuuksista. Päinvastoin on kyse siitä, voiko nyt jo hegemoniavalta USA, ja seillä Iso Poika Bushin hallinto totettuua suurporvariston ja sen kärjessä Yhdysvaltain maailmanherruuden. sekä sotaretkin että myös
suurpoliittisin toimenopitein. Ja Ison Poika Bushin seurana kooltaan
pienempi veli Tony Blair myös. ja säestää pelkurimaisen pikkupoika
Putinin uusrikkaiden ja pirullisten virkamiesten Venäjä. Minä näen nykytilanteessa sosialismin esittämisen pelkkänä hämäyksenä, huomion johtamisena pois todellisesta maaimantilanteesta, ynnä imperialistisen
suurporvariston, USAn, ja Iso Poika Bushin pyrkimyksistä ja toimista.
Sosialismihöpinöillään ääveet ja muut, hyvääkin tarkoittavat, vasemmistolaiset, auttavat nyt imperialismia ja itseään Poika Bushia.

Suurin vastarinta Iso Poika Bushillehan tulee itsestään USAsta, ja vastapaino puoluekentässä ei ole sosialistit, vaan varsin porvarinen ja myös suurporvarinen demokraattinen puolue. Vastaavasti Venäjälläkin, en ota juttuja sosialismin palauttamisesta ainakaan pian ollenkaan vakavasti. Vaan peruskysymys on sielläkin ihan valtapoliittinen, nykyisen pelkurimaisen pikkupoika Putinin ja hänen pirullisen hallintonsa tilalle pitäi saada sekä itsenäisempi ja rohkeampi että myös toisaalta inhimillisempi hallinto. Liian kauas on peräydytty Neuvostoliiton romahdettua.

Sosialismin korostaminen, se myös, ja varsinkin nyt, se korostaa epäpoliittisten, vain taloudellisten, muutosten, ensisijaisuutta politiikkaan nähden. Ja siihen, kuten nähdään erityisesti täkäläisen vasemmiston kaikissa olevissa puoluesuunnissa, liittyy ahdas taloudellisten parannusten, " ekonomistinen", taistelu, ja samalla politiikan vierominen.
Marx ja Engels, he erehtyivät monissa asiosisa ja myös olivat oman lajisiaan kypäräpääppeja. He kuitenkin korostivat poliittisten ksysmysten ja poliittisen taistelun merkitystä. Sosialistiset toimenpiteet, ne jo Kommunistisen puolueen Manifestissa nähdään sinänsä kestämättömiksi ja riittämättömiksi, ja sen vahvistaa myös neuvostosuuntaisen sosialismin romahdus. Sosialistiset toimenpiteet ME näkivät kumousten ja suurten muutosten keinoina ja välineinä. Samoin Lenin viime vuosisadan alassa toimittaessa reaalisen puolueen perustamiseksi.

Huomio siis sosialismin sijasta politiikkaan, poliittisiin rakenteisiin, poliittiseen taisteluun, poliittisiin keinoihin ja muutoksiin. Ja ellei niin
tehdä, on vaara, että koko maailma jonainpäivänä tuhoutuu suuressa sodassa. Tai sitten USA toteuttaa suurporvariston maailmanherruuden, vaikka Iso Poika Bushista itsestääm Maailman Herraa ja Johtajaa ei tulisi.

Te kaikki ekonomismiin vajonneet nääs vasemmistolaiset, teoissa suurporvariston ja Iso Poika Bushin auttajat.

Katsokaa myös meneillään olevaa aihetta " Marx, Engels ja epätoimiva
dialektiikka".

Vierailija
Rollerball

Kolmas, se kaikkein varmin tapa, on ottaa Yhdysvallat jollain muotoa mukaan keskusteluun. Muutama hömelö tulee kirjoittamaan "yhdysvallat on paska maa"-kommentteja, sitten provosoituvat maltilliset kovemman maailman kannattajat, jotka edelleen provosoivat maltilliset pehmeämmän maailman kannattajat.

:) Hyvä provo on myös muistuttaa, että Yhdysvaltoja johtaa mies, jonka äo on 98, joka on entinen alkoholisti ja nykyinen salajuoppo ja jonka puhekumppani ja paras neuvonantaja on mielikuvitusolento.

Vierailija

Sosialismiahan kokeiltiin jo tuossa naapurimaassa ja kokeilu meni niin perusteellisesti perseelleen kuin mennä voi. 30 miljoonaa kuolonuhria, lähes jokaisen naapurimaan barbaarimainen miehitys, kaikki vakoilivat kaikkia, omilla aivoilla ajattelu kiellettiin, eikä kenenkään elintaso noussut.

Vierailija
Andúril
Sosialismiahan kokeiltiin jo tuossa naapurimaassa ja kokeilu meni niin perusteellisesti perseelleen kuin mennä voi. 30 miljoonaa kuolonuhria, lähes jokaisen naapurimaan barbaarimainen miehitys, kaikki vakoilivat kaikkia, omilla aivoilla ajattelu kiellettiin, eikä kenenkään elintaso noussut.

Tuossa asia on sanottu kärkevästi, mutta kuitenkin avoimesti ja suoraan.
Suora totuus ja puhe sen sijaan, mitä sosialismista on hymistelty yli sadan vuoden ajan. Minä en käy allekirjoittamaan ja jakamaan tuossa esitettyä mielipidettä. Mutta tuo mielipide allekirjoittaa sitä, mitä minä olen sanonut, ja jo laisensa kypäräpääpapi Marx, Engels ja myös Lenin ovat sanoneet, poliittisten kysymysten ja keinojen merkityksestä.

On valitettu, että minä esitän asioita liian pitkästi. Tuossa lainaamassani teille on lyhyt suora mielipide. Repikää siitä, jos ette kykene lukemaan sitä, mitä minä kirjoitan.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
Rollerball
Ei täällä juuri oikeistojyriä pyöri, parempi tapa provoiluun on päinvastoin vaatia kevyempää verotusta rikkaille ja globalisaatiolle antautumista. Uustaistolaiset vetää sellaiset pultit ettei mun nauruhermo perässä pysy.

Toinen tapa on haukkua tai kehua natseja, se saa tietyt hahmot aina liikkeelle.

Kehno mielikuvitus ei tällä kertaa yltänyt parempaan, noihin natsihommiin olen jo perinjuurin kyllääntynyt, niinkuin somaleihinkin, myös Bushin haukkuminen tympii, en edes jaksa lukea niitä ketjuja enää. Eikö tosiaan löydy mitään uutta auringon alla, olisiko naiskysymysasia mitään? Täällähän on aika kärkkäitä rouvia. Voisit aloittaa ketjun aiheesta, minulla on tämän ja "Tähtimoottorin" vuoksi itse asettamani kiintiö täynnä vähän aikaa.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Eräiden mukaan myös fasismi ratkaisee maailman ongelmat.....

Mitenhän se menikään: kommunismi takaa paikan työleirillä, kapitalismi ojanpohjalla.

Rollerballille sellaista, että sehän on itsestäänselvää, että rikkaiden veronkevennys suututtaa. Rikkaiden veroja on kevennetty jo ennätysmäisesti. T

aloustiedekin sanoo, että verotuksen kannustinongelmat ovat palkkahaitarin ala- ei yläpäässä. Lähde: 129 toivetta, globalisaatioraportin arviointia. Jaakko Pehkola

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat