Murphy's law..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Siis.. Se joka ei tiedä kuka on Murphy, on jäänyt paljosta paitsi. Puhun nyt siis maailmankaikkeuden totisimpien faktojen keksijästä. Itse asiassa Murphy ei itse ole keksinyt kaikkea kirjoittamaansa, (hänellä on monia kirjoja) vaan lukijat voivat lähettää omakeksimiään tai jostakin löytämiä tosiasioita hänelle Lontooseen joista hän sitten poimii parhaimpia ja erittelee erilaisia aihealueita kirjoiksi. Kuitenkin tänne voi siis kirjoittaa löytämiään tai keksimiään faktoja. (nämä kaikki jo kirjoitetut löytyvät tietenkin täältä>> http://www.murphys-laws.com , mutta kyllä jokainen toki keksii lisää tosiasioita elämästä. Ja jos sattuu löytämään noiltakin sivuilta mielestään hyvän lain, niin tänne vaan kirjottamaan)
Eikä sitten muuta kun lakeja etsimään..
Tässä on pari esimerkkiä Murphyn sotalaista: "The easy way is always mined." , "If your attack is going really well, it's an ambush." , "There is no such thing as a perfect plan."

Kommentit (11)

Vierailija

MURPHYN LAKI TIETOKONEILLE

1. Tapahtuipa mitä tahansa räpeltäessäsi tietokoneella, käyttäydy aina niin kuin olisit tarkoittanut juuri näin käyvänkin.
2. Kun vihdoin todella ymmärrät kaiken koneestasi, se on luultavasti vanhentunut.
3.. Manuaalista kannattaa etsiä tietoa ensiksi juuri sieltä, mistä ei sitä ikinä luulisi löytävänsä.
4. Kun meno äityy rajuksi, päivitä.
5. Erehtyminen on inhimillistä.. tietokoneen syyttäminen omista virheistäsi on vielä inhimillisempää, se on vimosen päälle luonnollista!
6. Jokaiselle toiminnolle on olemassa yhtäläinen ja vastakkainen virhetoiminto.
7. Se joka viimeksi nauraa, on luultavasti juuri tallentanut.
8. Jos et heti onnistu, syytä tietokonettasi.
9. Monimutkainen systeemi, joka ei toimi on poikkeuksetta kehitetty yksinkertaisemmasta
systeemistä, joka toimi kuin vettä vaan.
10. Ykkössyy tietokoneongelmiin ovat tietokoneet..
11. Ohjelma tekee aina sen, mitä käsket sen tehdä, mutta harvemmin sen, mitä halusit sen tekevän.

Vierailija

Murphyn tietokonejärjestelmämääritelmät

1. Laitteet: Tietokonejärjestelmän osat joita voi potkia
2. Ohjelmat: Tietokonejärjestelmän osat, jotka eivät toimi
3. Kovalevy: Tietokonejärjestelmän osa, joka hyytyy pahimmalla mahdollisella hetkellä
4. Oheislaitteet: Osat jotka eivät ole yhteensopivia tietokonejärjestelmän kanssa
5. Tulostin: Tietokonejärjestelmän osa, johon tulee tukos, kun käännät katseesi muualle
6. Johto: Tietokonejärjestelmän osa, joka on liian lyhyt
7. Hiiri: Kts. kohtaa "kiroilu"
8. Varmuuskopionti: Toimitus jota ei koskaan tehdä ajoissa
9. Peruminen: Ominaisuus, joka toimii täydellisesti kunnes sitä tarvitaan
10. Muisti: Tietokonejärjestelmän osa jota ei ole tarpeeksi
11. Virheilmoitus: Pyyntö hyväksyä tärkeiden tietojen hävittäminen
12. Tiedosto: Tietokonejärjestelmän osa jota ei löydy
13. Suoritin: Tietokonejärjestelmän osa joka on jäänyt vanhanaikaiseksi
14. Tietokonejärjestelmän osa josta ei ymmärrä mitään

Heksu
Seuraa 
Viestejä5462
Liittynyt16.3.2005
_Atzka_
Itse asiassa Murphy ei itse ole keksinyt kaikkea kirjoittamaansa

Itse asiassa Murphy oli yhdysvaltain ilmavoimien insinööri joskus 60-luvulla. Murphy keksi erään oleellisen tuotesuunnitteluun liittyvän säännön havaitessaan, kuinka teknikko oli kytkenyt kaikki koelentäjään kiinnitetyt anturit väärinpäin. Murphy muotoili havaintonsa toteamalla, että mikäli jokin tuote suunnitellaan siten, että sitä voi käyttää väärin, joku ennen pitkää käyttää sitä väärin. Lausahduksesta tuli nopeasti hyvinkin suosittu, ja se vääntyi kansan suussa muotoon "jos jokin voi mennä pieleen, se menee", mikä ei kuitenkaan ollut alkuperäinen ajatus. Alunperin murphyn laki liittyi erinomattainkin tuotesuunnitteluun.

Vierailija
Heksu
_Atzka_

Itse asiassa Murphy oli yhdysvaltain ilmavoimien insinööri joskus 60-luvulla.

Juu anteeksi vain... Amerikkalainenhan Murphy olikin (??onkin??)

Vierailija
Heksu
_Atzka_

Itse asiassa Murphy oli yhdysvaltain ilmavoimien insinööri joskus 60-luvulla. Murphy keksi erään oleellisen tuotesuunnitteluun liittyvän säännön havaitessaan, kuinka teknikko oli kytkenyt kaikki koelentäjään kiinnitetyt anturit väärinpäin. Murphy muotoili havaintonsa toteamalla, että mikäli jokin tuote suunnitellaan siten, että sitä voi käyttää väärin, joku ennen pitkää käyttää sitä väärin--

Juuri tästä syystä lukemattomien johtojen päät menevät sisään vain yhdessä asennossa. Nekin, jotka menevät miten päin vaan, toimivat miten päin vaan. Esim. tavallisimmat audiokaapelit. Lisäksi lähestulkoon kaikki kortit on muotoiltu siten, että ne saa laitteeseen kiini vain yhdellä tavalla. Esim SIM korotti, muistikortit, muistikammat, prosessorit sekä uudet dislokkiavaimet.

Vieläkin tosin on olemassa paljon tavaroita, jotka voi asentaa väärinpäin ja tällöin eivät siis toimi (tai toimivat väärin).
Tästä esimerkkinä mainittakoon vaikka sormiparistot ja kajareiden piuhat. Nämä ovat lähinnä vanhanaikaisia keksintöjä, jotka vain jostain syystä ovat jääneet elämään. Nykyään oikeastaan kaikki markkinoille tulevat tuotteet ovat lähestulkoon idioottivarmoja... tai no eiköhän totaali idiootti hakkaa mmc muistikortin vasaralla kameran SD korttipaikkaan. öhöm. Siis useimmat tuotteet eivät ole aivan idioottivarmoja vaan pelkästään ajattelemattomuusvarmoja.

Vierailija
Tetrafuran
Heksu
_Atzka_

Itse asiassa Murphy oli yhdysvaltain ilmavoimien insinööri joskus 60-luvulla. Murphy keksi erään oleellisen tuotesuunnitteluun liittyvän säännön havaitessaan, kuinka teknikko oli kytkenyt kaikki koelentäjään kiinnitetyt anturit väärinpäin. Murphy muotoili havaintonsa toteamalla, että mikäli jokin tuote suunnitellaan siten, että sitä voi käyttää väärin, joku ennen pitkää käyttää sitä väärin--

Nykyään oikeastaan kaikki markkinoille tulevat tuotteet ovat lähestulkoon idioottivarmoja...

"Nykyään kaikkea on hyvin vaikea tehdä idioottivarmaksi, sillä idiootit ovat hyvin kekseliäitä.."

Vierailija

Jos joku on, sitä ei ole.
Jos tarvitset jotain, sitä ei löydy.
Jos et tarvitse jotain, se on tielläsi.
Jos et halua jotain, saat sen.
Jos kyllästyt johonkin, saat sitä lisää.
Jos vihaat jotakin, joudut ottamaan sen.

Vierailija

Sitten on ruuvi. Sitä voi kääntää kahteen
suuntaan. Ajattelematon saattaa kääntää
väärään suuntaan halutessaan ruuvin
auki, mutta ihmettelee, että onpas tiukka
ja vääntää lisää. Pitäisi siis olla ruuvi-
meisseli, jonka voi säätää auki/kiinni-
asentoon ja sitten se ei toimi kuin siihen
haluttuun suuntaan. Sellaisia työkaluja
jo onkin saatavilla.

Uusimmat

Suosituimmat