ihanihan pakko..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jänö ja käärme

Elelipä kerran, niin väitetään, pienessä kauniissa metsässä orpo jänönen ja orpo käärme. Ne kumpikin sattuivat vielä, ihmeellistä kyllä, olemaan syntymästään sokeita.

Eräänä päivänä jänö oli tapansa mukaan hyppelemässä ympäri metsää ja käärme oli luikertelemassa ympäri metsää, kun jänömme kompastui käärmeeseen ja kaatui. Tämän seurauksena tietysti käärmekin kolhiintui aika lailla.

"Voi hyvä tavaton", sanoi jänö, "Olen kamalan pahoillani! En tarkoittanut satuttaa sinua. Olen ollut syntymästäni saakka sokea, enkä näe eteeni. Itse asiassa, koska olen myös orpo, en edes tiedä mikä minä olen."

"Ei se mitään", käärme vastasi. "Itse asiassa minun tarinani on hyvin samanlainen kuin sinunkin. Minä olen myös syntynyt sokeana enkä koskaan tuntenut äitiäni. Entäpä jos minä luikertelisin päälläsi ja yrittäisin selvittää mikä sinä olet. Silloin sinulla olisi edes jotain, mistä lähteä liikkeelle."

"Voi, sepä vasta olisi ihanaa!", vastasi jänönen.

Niinpä käärme luikerteli jänön ympärillä tunnustellen ja sanoi: "Hmm, sinua peittää pehmeä turkki; sinulla on hyvin pitkät korvat, nenäsi nykii ja sinulla on pehmeä hännän tupsukka. Sanoisin, että sinä olet melko varmasti jänöpupu."

"Oi kiitos! Kiitos!", hihkui jänönen, selvästi ilahtuneena.

Sitten jänönen ehdotti käärmeelle: "Entäs jos minä tunnustelisin sinua käpälälläni ja auttaisin sinua samalla tavalla kuin sinä autoit minua."

Niinpä jänö tunnusteli käärmettä joka puolelta ja sanoi sitten: "Jaa, sinä olet lipevä ja niljakas ja sinulla on kaksihaarainen kieli... ei korvia, ei selkärankaa eikä palleja.

Sanoisin, että olet melko varmasti joko insinööri tai mahdollisesti jopa diplomi-insinööri.

Kommentit (15)

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Olisi tullut itsellä poliitikko ensimmäisenä mieleen... Hyvä juttu silti.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Tarkennus

Kyllä meillä AMK-insinööreiltä - ainakin maskuliineiltä - on aina pallit löytyneet ja sitäpaitsi ihan lääketieteen tohtori on todennut minulla olevan selkärangan - lievän skolioosin kera - tosin!

Kieli on kliinisissä tutkimuksissa todettu olevan nykyään haaraton - kerran se oli kyllä keskeltä halki, ollen hetken siis kaksihaarainen. Mutta olotila ei ollut siis vakaa ja pysyvä!

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Vierailija

Äkkiseltään googlettamalla löytyi vaihtoehtojakin:

melko varmasti joko esimies tai mahdollisesti jopa ylempää johtoa
melko varmasti joko sosialidemokraatti tai mahdollisesti jopa vasemmistovihreä.
melko varmasti juristi, mahdollisesti jopa varatuomari.

Sinänsä kuvaavaa, että viimeksi mainittu (ilmeisesti oikea versio!) täytyi kaivaa Googlen välimuistista. Ovat ne lakimiehet sen verran tarkkoja maineensa perään, että poistattavat tuollaiset vitsit sivuilta.

Vierailija

Naivi Insinööri

Naiivin insinöörin yleismaailmalliset perussäännöt filosofoivien insinöörien kansainvälisen seuran suosituskomitean mietinnöstä.

1. Kaikissa laskutoimituksissa tapahtuu kaikki mahdolliset virheet.
2. Kaikki laskuvirheet tapahtuvat suuntaan, jossa ne aiheuttavat suurinta mahdollista vahinkoa.
3. Kaikissa kaavoissa tulee käsitellä vakiota (varsinkin tekniikan käsikirjoista saatuja) muuttujina.
4. Paraskaan laboratoriossa arvioitu huolto-olosuhteiden likiarvo ei ole lähelläkään käytännön olosuhteita.
5. Rakennus- tai muun piirustuksen tärkeimmällä mitalla on suurin todennäköisyys jäädä epähuomiossa merkitsemättä.
6. Jos hankkeeseen saadaan vain yksi urakkatarjous, sen hinta on kohtuuton.
7. Jos testiasetelma toimii moitteetomasti, kaikissa siihen perustuvissa laitteissa on toimintahäiriö.
8. Kaikki luvatut toimitusajat on kerrottava 2,0:lla.
9. Tuotteeseen vaaditaan aina perusteellisia muutoksia, kun sen valmistus on saatu lähes päätökseen.
10. Osat, joiden kokoaminen väärässä järjestyksessä on mahdotonta, kootaan aina väärässä järjestyksessä.
11. Keskenään vaihtokelpoisia osia ei koskaan koota eri paikoille.
12. Valmistajan ilmoittamat speksit on kerrottava 0,5:llä.
13. Myyntimiesten ilmoittamat speksit on kerrottava 0,25:llä.
14. Laitteen mukana toimitetut asennus- ja käyttöohjeet heitetään roskiin hämmästyttävällä nopeudella.
15. Huoltoa tai säätöä kaipaava laite sijaitsee kokoonpanossa kaikkein hankalimmalla paikalla.
16. Valmistajan ilmoittamat huoltovälit ylittyvät ennen kuin kukaan huomaakaan.
17. Jos kaksi tai useampia henkilöitä on syyllistynyt laskuvirheeseen, vika ei ole kenenkään.
18. Identtiset laitteet, joiden testitulokset ovat identtiset, käyttäytyvät kentällä kaikkea muuta kuin identtisesti. 19. Jos käytännön tekniikassa turvakertoimeksi valitaan huoltokokemuksen perusteella ääriarvo, joku neropatti päätyy laskuissaan kiireen vilkkaa menetelmään, jolla mainittu turvakerroin ylittyy.
20. Valmistajan takuuehtojen pieneen pränttiin sisältyy lauseke, jonka mukaan takuu raukeaa hetkellä, jolloin lasku maksetaan.

Vierailija

Insinöörivitisit lyhyet

Mitä tulee kun yhdistää kaksi taskulaskinta?
- Diplomi-insinööri

Mitä yhteistä on Peukaloisella ja ruotsalaisella insinöörillä!?
- Yhtä isot aivot!

Mitä eroa on insinöörillä ja insinööriopiskelijalla?
- Opiskelijalla on vielä toivoa.

Mitä eroa on ufolla ja viisaalla insinöörillä?
- Ufoista on havaintoja.

Mistä tuntee miespuolisen DI:n...?
- Hän menee paniikkiin huomatessaan, että firman juhlissa saattaa käydä naisiakin!

Mitä eroa on vessapaperilla ja insinöörillä?
- Vessapaperi on kaksinkertainen.

Minkä takia insinöörejä on alettu käyttää koe-eläiminä?
- Niitä on helpommin saatavilla
- Niihin ei kiinny yhtä helposti, kuin esim. rottiin.

Ilta hämärtyi ja työ oli pahasti kesken. Mikä avuksi?
- Tamperelainen insinööri otti käyttöön sähkövalon, kun taas
turkulainen kollega poltti koko kaupungin.

Uusi ammattikunta Suomeen!
-Tietotekniikan insinööri - insinörtti

Montako insinööriä tarvitaan vaihtamaan hehkulamppua?
- Kymmenen, yksi pitää lampusta kiinni ja muut ryyppäävät
niin kauan, että huone pyörii.

Montako AMK-insinööriä tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?
- Yksi, ja hän saa siitä viisi opintoviikkoa.

Mitä eroa on insinöörillä ja kamelilla?
- Kameli voi olla kaksi viikkoa juomatta...

No entä mitä eroa on insinööriopiskelijalla ja kamelilla?
- Kamelikaan ei voi juoda kahta viikkoa putkeen...

Mitä eroa on teknikolla, insinöörillä ja diplomi-insinöörillä?
- Teknikko osaa muttei tiedä, insinööri tietää muttei osaa,
DI ei osaa eikä tiedä.

Mitä eroa on insinöörillä ja insinööriopiskelijalla?
- Insinööri tietää ettei kaikkea ilmaista viinaa > tarvitse juoda...

... no mitä eroa on sitten insinöörillä ja diplomi-insinöörillä?
- Insinööri kuitenkin yrittää...

Mitä eroa on insinöörillä ja arkkitehdilla?
- Insinöörit rakentavat aseita, arkkitehdit maaleja.

Tähän ensimmäinen kommentoi: "Hyvä valinta, ei ne vaatteet
olisi varmaan
sulle sopineetkaan!"

Miksi turkulainen insinööri lisää sipseihin suolaa?
Koska pussissa lukee: "Pan suola"

Mitä yhteistä on diplomi-insinöörillä ja vatupassilla?
Kumpikin huomaa virheen, mutta ei osaa itse korjata sitä.

Mitä yhteistä on salamalla ja insinöörillä?
- Ensin välähtää ja sitten korjataan vahingot.

Miksi insinööri voi syödä hullun lehmän lihaa?
- Se vaikuttaa vain aivoihin.

Miksi insinöörillä on luumunkokoiset aivot?
- Koska se on ryypännyt ne turvoksiin.

37-vuotias ruotsalaisinsinööri Pelle Svensson Skellefteĺsta on tehnyt Ruotsin ennätyksen palapelin kokoamisessa. Hän onnistui kokoamaan palapelin kahdessa vuodessa, vaikka pakkauksessa lukee: "frĺn fyra till sex ĺr".

Insinöörin filosofiaa:
Minä juon vain kahdessa tilanteessa: Silloin kun itselläni on viinaa tai kun joku muu tarjoaa.

Mikä on ainoa asia mikä liikkuu insinöörin päässä aamuin-illoin?
- Hammasharja.

Mistä insinööri tietää, onko huoneesta sammutettu valo vai ei?
- Hän sytyttää tulitikun ja katsoo kumpaan suuntaan katkaisija on käännetty.

Miksi diplomi-insinöörit eivät syö hernekeittoa ?
- Purkin suu on niin pieni, ettei siitä mene pää sisään, eivätkä he osaa tehdä mitään käsillään.

Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava, koska se sukeltaa sateelta suojaan.

Mitä eroa on spitaalisella ja insinöörillä ?
- Spitaalista voi vetää nenästä vain kerran.

Miksi ratakisko taipuu insinöörin alla?
- Viisaampi antaa yleensä periksi.

Miten tehokas LVI-insinööri tekee työnsä?
- Tukka putkella.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

8. Kaikki luvatut toimitusajat on kerrottava 2,0:lla.

Tuo on väärin, ne kerrotaan piillä, jotta saadan aikaan sopivan epämääräinen luku, johon kellään ei ole mitään evidenssiä sanomista.

Lierikki Riikonen

mskomu
Seuraa 
Viestejä672
Liittynyt10.10.2005
Mummo

Sanoisin, että olet melko varmasti joko insinööri tai mahdollisesti jopa diplomi-insinööri.

Mielestäni lakimies sopisi tähän paremmin.

Mitä eroa on insinöörillä sa syövällä?
- Syöpä kehittyy.

Ruotsalainen nainen soitti lääkärille ja kysyi huolestuneella äänellä: "Minua on pantu B-rappuun. Voinko tulla raskaaksi?". Tähän lääkäri vastasi: "Tietenkin. Täytyyhän insinöörienkin jostain syntyä"

Uusimmat

Suosituimmat