Tekniikka ja energia: Loisteputki välkkyy ja sirisee

Loisteputki välkkyy ja sirisee

Mikähän vika loisteputkivalaisimessa kun se välkkyy ja pitää sirisevää ääntä? Lampun liikuttelu paremman kontaktin saamiseksi ei auta..

[quote author="nooki" time="06.07.2009 klo 15:01"]

Mikähän vika loisteputkivalaisimessa kun se välkkyy ja pitää sirisevää ääntä? Lampun liikuttelu paremman kontaktin saamiseksi ei auta..

[/quote]

Re: Loisteputki välkkyy ja sirisee

lamppu tahi sytytin on menossa rikki...

Niin on. Vaihda uus.

[quote author="Pönni" time="06.07.2009 klo 15:20"]

[quote author="sinnipirtti"]lamppu tahi sytytin on menossa rikki...[/quote]
Niin on. Vaihda uus.

[/quote]

Descartesin virhe (http://www.terracognita.fi/kirjat/9525202496.html)

Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

mikäs pönni sinut saa tuhlaamaan nuin? olin ymmärtänyt että elät mahdollisimman vähän luontoa rasittaen.

kyllähän lamppu ja sytytin kannattaa antaa palaa niin kauon kuin nyt toimivat. ja sitten se sytytin ja lamppu kannattaa aina vaihtaa yhtäaikaa sillä jos vanhaa sytytintä käyttää voi sitten tuhota sen uuden lapun varsin nopeasti. putki voi toimia siltikkin vielä jopa puoli vuotta ennen kuin lopettaa loistamisen. varaputki on kuitenkin hyvä hankkia valmiiksi.

[quote author="sinnipirtti" time="06.07.2009 klo 15:31"]

mikäs pönni sinut saa tuhlaamaan nuin? olin ymmärtänyt että elät mahdollisimman vähän luontoa rasittaen.

kyllähän lamppu ja sytytin kannattaa antaa palaa niin kauon kuin nyt toimivat. ja sitten se sytytin ja lamppu kannattaa aina vaihtaa yhtäaikaa sillä jos vanhaa sytytintä käyttää voi sitten tuhota sen uuden lapun varsin nopeasti. putki voi toimia siltikkin vielä jopa puoli vuotta ennen kuin lopettaa loistamisen. varaputki on kuitenkin hyvä hankkia valmiiksi.

[/quote]

toisen polven pilkkuvirhe

Joku voisi varmaan selvittää tuonkin mysteerin, miksi loistelamppu vilkkuu. Sytkärihän se siellä räpsyttää ja sirisee, mutta vika korjaantuu kuitenkin putkea vaihtamalla. Mikä siinä putkessa on se, joka menee rikki ? Hehkulangat eivät ainakaan ole kärähtäneet. Siis mikä loisteputkessa kärähtää ??

[quote author="Ertsu" time="06.07.2009 klo 15:59"]

Joku voisi varmaan selvittää tuonkin mysteerin, miksi loistelamppu vilkkuu. Sytkärihän se siellä räpsyttää ja sirisee, mutta vika korjaantuu kuitenkin putkea vaihtamalla. Mikä siinä putkessa on se, joka menee rikki ? Hehkulangat eivät ainakaan ole kärähtäneet. Siis mikä loisteputkessa kärähtää ??

[/quote]

Putken päissä olevat elektrodit kuluvat ja jossain vaiheessa eivät enää jaksa antaa riittävästi virtaa tasaiseen palamiseen. Sitä ennen valoteho on jo pudonnut huomattavasti ja järkevä vaihtoväli on ylitetty.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Loistevalaisin
http://en.wikipedia.org/wiki/Fluorescent_lamp

[quote author="Syd" time="06.07.2009 klo 16:29"]

[quote author="Ertsu"]Joku voisi varmaan selvittää tuonkin mysteerin, miksi loistelamppu vilkkuu. Sytkärihän se siellä räpsyttää ja sirisee, mutta vika korjaantuu kuitenkin putkea vaihtamalla. Mikä siinä putkessa on se, joka menee rikki ? Hehkulangat eivät ainakaan ole kärähtäneet. Siis mikä loisteputkessa kärähtää ??[/quote]
Putken päissä olevat elektrodit kuluvat ja jossain vaiheessa eivät enää jaksa antaa riittävästi virtaa tasaiseen palamiseen. Sitä ennen valoteho on jo pudonnut huomattavasti ja järkevä vaihtoväli on ylitetty.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Loistevalaisin
http://en.wikipedia.org/wiki/Fluorescent_lamp

[/quote]

*ttuiletko? icon_eek.gif

Loisteputkivalaisimet on yleensä työvaloja ja työn tekoon tarvitaan valoa. Hyvää valoa, tasaista valoa, ei mitään epileptistä kohtausta aiheuttavaa ja sirisevää hirviölamppua huonolla valolla.
Loisteputki jo sinällään voi laukaista herkällä epleptisen kohtauksen tai vähintään migreenin. Ja töitä pitäis tehdä että voi ostaa lamppuja.. Sokeet tai muuten aistimattomat voi tehdä mun puolesta työnsä käsikopelolla ilman mitään lamppuja.

Hulluksihan siitä sirinästä ihan tulee ja välkkeestä. Mä en siedä yhtään.
Eikä mulla ole loisteputkia omassa käytössä.
Yhdessä asunnossa oli ja se lähti ekana kun sain muuttokuorman sisään. Mä en semmosia kattele vaikka olis ehjiäkin. Pitää olla tunnelmaa.. icon_wink.gif

[quote author="Pönni" time="06.07.2009 klo 16:55"]

[quote author="sinnipirtti"]mikäs pönni sinut saa tuhlaamaan nuin? olin ymmärtänyt että elät mahdollisimman vähän luontoa rasittaen.

kyllähän lamppu ja sytytin kannattaa antaa palaa niin kauon kuin nyt toimivat. ja sitten se sytytin ja lamppu kannattaa aina vaihtaa yhtäaikaa sillä jos vanhaa sytytintä käyttää voi sitten tuhota sen uuden lapun varsin nopeasti. putki voi toimia siltikkin vielä jopa puoli vuotta ennen kuin lopettaa loistamisen. varaputki on kuitenkin hyvä hankkia valmiiksi.[/quote]
*ttuiletko? icon_eek.gif

Loisteputkivalaisimet on yleensä työvaloja ja työn tekoon tarvitaan valoa. Hyvää valoa, tasaista valoa, ei mitään epileptistä kohtausta aiheuttavaa ja sirisevää hirviölamppua huonolla valolla.
Loisteputki jo sinällään voi laukaista herkällä epleptisen kohtauksen tai vähintään migreenin. Ja töitä pitäis tehdä että voi ostaa lamppuja.. Sokeet tai muuten aistimattomat voi tehdä mun puolesta työnsä käsikopelolla ilman mitään lamppuja.

Hulluksihan siitä sirinästä ihan tulee ja välkkeestä. Mä en siedä yhtään.
Eikä mulla ole loisteputkia omassa käytössä.
Yhdessä asunnossa oli ja se lähti ekana kun sain muuttokuorman sisään. Mä en semmosia kattele vaikka olis ehjiäkin. Pitää olla tunnelmaa.. icon_wink.gif

[/quote]

ajattelin vain kun se ei mene aivan yksiin ajatusmaailmasi kanssa. tai ainakaan sen mitä olet täällä kirjoittanut. sitä vain ihmettelin.

[quote author="sinnipirtti" time="06.07.2009 klo 17:44"]

ajattelin vain kun se ei mene aivan yksiin ajatusmaailmasi kanssa. tai ainakaan sen mitä olet täällä kirjoittanut. sitä vain ihmettelin.

[/quote]

toisen polven pilkkuvirhe

Jaa että mun pitäis istua jossain päreen valossa puupytty päässä.
Ei todellakaan.
Kimpussani on kyllä sata saittilaista vati päässä ja päreitä kainalossa.

[quote author="Pönni" time="06.07.2009 klo 18:31"]

[quote author="sinnipirtti"]ajattelin vain kun se ei mene aivan yksiin ajatusmaailmasi kanssa. tai ainakaan sen mitä olet täällä kirjoittanut. sitä vain ihmettelin.[/quote]
Jaa että mun pitäis istua jossain päreen valossa puupytty päässä.
Ei todellakaan.

[/quote]

Te olette vasenmielisiä ihmisiä!

[quote author="Pönni" time="06.07.2009 klo 18:32"]

Te olette vasenmielisiä ihmisiä!

[/quote]

Olet kuin Jari Sarasvuo: kateellisia satiaisia aina kimpussa.

[quote author="anomalia" time="06.07.2009 klo 18:40"]

[quote author="Pönni"]Kimpussani on kyllä sata saittilaista vati päässä ja päreitä kainalossa.[/quote]
Olet kuin Jari Sarasvuo: kateellisia satiaisia aina kimpussa.

[/quote]
Keskusteluun osallistuminen vaatii kirjautumista.
Me Naiset