Vaarin muistoksi: yhdyssanatesti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vaari on ollut jonkin aikaa joukostamme poissa, epäilen akuuttia silmätulehdusta kielellisten yhteentörmäysten takia.

Hänen muistokseen voi testata yhdyssanojen hallintaa täällä. Klikkaa itsesi yhdyssanatestiin

http://www.kotus.fi/tietoa/

Sivut

Kommentit (44)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Kaik' oik'. M'oon hyvä. Täysin intuitiolla, pitkäaikainen lukuharrastus kantaa hedelmää.

Samaa mieltä olen kyllä Vaarin kanssa siitä, että yhdyssanat ja niiden hallinta ovat suomen kielen rikkaus ja rakkaudella vaalittava asia. Valitettavasti vaan *mainos kieli ja typerät *kieli nikkarit vaikuttavat olevan *erimieltä.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

3/11 Ei oo hääviä ei. Oonkintiennyt ole vani ihanpaska näissä. En oo vaan vielä kuullut semmostamuisti sääntöä, jolla pystyisin nuo erottamaan. Ei hyva, huonö!

Vierailija

7/11 vaikka tuotan kirjoitettua tekstiä sivukaupalla päivittäin. Olen kyllä eri mieltä joka ainoasta virheestäni

Vierailija

7/11. Muilla saman saaneilla taitaa olla sama ongelma kuin minulla: muut menee kuin vettä valaa, mutta nuo ennen pitkää / ennenpitkää menee väärin.

Vierailija

Meni väärin alkoholinkäyttöä, alun perin ja lukuun ottamatta. Ja joku vielä väitti jossain ketjussa, että minä kirjoitan hyvää suomea...

Vierailija

Vaan kukapa muistaa - yhdyssanoista puhuttaessa - mikä olikaan pisin suomen kielen yhdyssana, jossa on eniten peräkkäisiä vokaaleita?

Vierailija

lintukodossa sain 75% oikein.

Jyrinä ei olekaan ukkosta, vaan äidinkielenopettajani pyörii vimmatusti Malmin hautuumaalla

hääyöaie?

Vierailija

7 oikein... :/ hieman harmittaa, mutta lohduttaudun sillä, ettei monikaan noista sanoista kuulu jokapäiväiseen sanavarastooni

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat