Askarrellaampas maailman nopein "fillari"...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ehdotus:
Rikotaampas porukalla ihmislihaskäyttöisen kulkuneuvon nopeusennätys.

Miten:
Tehdään modulirakenteinen nivelöity lasi/hiilikuituluotijuna, jossa monta polkijaa ahertaa vähäistä ilmanvastusta vastaan.

Miksi:
Saa päteä. Voi kehua ja retostella. Näyttää hyvältä CV:ssä

Keitä tarvitaan:
- Suunnittelijoita
- Rakentajia
- Sponsorihaalijoita
- Polkijoita
- Ensiavun taitajia

Yritin fillarismisivuilla innostaa taannoin vastaavaan tempaukseen ihmisolentoja, mutta ei löytynyt muita kun wannabeepolkijoita. Vekottimelle ja tempaukselle saisi paljon huomioarvoa ja mainospinta-alaa olisi paljoltikkin, sponsorieurot juoksisi vauhtia ja vaaratilanteita kaihtamatta. Kunto kasvaisi tai sitten henki lähtisi.

Nooh, onkos teissä miestä tai naista hypätä kelkkaan???

Sivut

Kommentit (136)

Vierailija
Nooh, onkos teissä miestä tai naista hypätä kelkkaan???

Ei.

Keskitymme mieluummin urheilulajeista jaloimpaan, eli verbaaliakrobatiaan, ja sikäli kun ei kunto anna myöten, henkiseen seikkailuun.
Tahdonalaiset tahi tahdottomat liikkeet jätämme mieluummin sellaisille, joilla lihasten kohdalla on muutakin kuin hyvä ajatus niistä.

Sen sijaan voisimme toki ruotia useissa rönsyilevissä säikeissä miksi on fyysisesti mahdotonta rakentaa kyseistä pyörää, ja sitten kun se on valmis ja toimivaksi osoitettu, hämmentää pakkaa viittauksilla Urantiaan tai ylivalonnopeutta liikkuviin pyörän pinnoihin, ja unohtaa koko keskustelu.

Olenkohan kyyninen?-)

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1140
Liittynyt16.3.2005
mummovainaa
Ehdotus:
Rikotaampas porukalla ihmislihaskäyttöisen kulkuneuvon nopeusennätys.

Miten:
Tehdään modulirakenteinen nivelöity lasi/hiilikuituluotijuna, jossa monta polkijaa ahertaa vähäistä ilmanvastusta vastaan.

Miksi:
Saa päteä. Voi kehua ja retostella. Näyttää hyvältä CV:ssä

Keitä tarvitaan:
- Suunnittelijoita
- Rakentajia
- Sponsorihaalijoita
- Polkijoita
- Ensiavun taitajia

Yritin fillarismisivuilla innostaa taannoin vastaavaan tempaukseen ihmisolentoja, mutta ei löytynyt muita kun wannabeepolkijoita. Vekottimelle ja tempaukselle saisi paljon huomioarvoa ja mainospinta-alaa olisi paljoltikkin, sponsorieurot juoksisi vauhtia ja vaaratilanteita kaihtamatta. Kunto kasvaisi tai sitten henki lähtisi.

Nooh, onkos teissä miestä tai naista hypätä kelkkaan???

Heleppo homma. Akku, generaattori/sähkömoottori jne. Poljetaan 500 vuotta akkuun poweria ja päästetään kaikki kerrallaan pihalle. Menee polkupyöräki tsiljoonaa.

Vierailija
mummovainaa
Ehdotus:
Rikotaampas porukalla ihmislihaskäyttöisen kulkuneuvon nopeusennätys.

Miten:
Tehdään modulirakenteinen nivelöity lasi/hiilikuituluotijuna, jossa monta polkijaa ahertaa vähäistä ilmanvastusta vastaan.

Miksi:
Saa päteä. Voi kehua ja retostella. Näyttää hyvältä CV:ssä

Keitä tarvitaan:
- Suunnittelijoita
- Rakentajia
- Sponsorihaalijoita
- Polkijoita
- Ensiavun taitajia

Yritin fillarismisivuilla innostaa taannoin vastaavaan tempaukseen ihmisolentoja, mutta ei löytynyt muita kun wannabeepolkijoita. Vekottimelle ja tempaukselle saisi paljon huomioarvoa ja mainospinta-alaa olisi paljoltikkin, sponsorieurot juoksisi vauhtia ja vaaratilanteita kaihtamatta. Kunto kasvaisi tai sitten henki lähtisi.

Nooh, onkos teissä miestä tai naista hypätä kelkkaan???

ootkos vakavissasi? ja jos niin missäs tää rojekti ois tarkoitus toteuttaa?
otappas ja kerroppas moinen=)

Vierailija

Sen junan rakentaminen tulee kalliiksi, ja säilyttäminen, mutta voishan se aika lujaa mennä... miksi se ei voisi olla semmoinen kolmen poljettavien pyörien muodostama vaunusto? Tulis varmaan liikaa kyl rupia...

Mä luulen että sen "junan" massa olis ongelma joka tapauksessa, pitäis olla aika hienot välitykset ja voimansiirtovehkeet...

Vierailija

No ihan tosissanihan minä. Ja jahka laitteen suunnitelmat olisi kasassa ja sponsorit tappelisivat tarrapaikoista, kasattaisiin laite vaikkapa sponssirahoilla vuokratussa hallissa, tai sitten jonkin sponssin tiloissa tai vaikka autotallissani (no on kyllä vähän pieni). Koko komeushan menisi parinmetrin pätkiin ja olisi kevyt joten ei sen säilyttäminen hankalaa olisi. Jos niistä keskirungon moduleista keksisi helppotekoiset, julkastaisiin piirrustukset netissä ja kuka vaan saisi ittellensä askarrella pätkän laitetta, sitten ne ketjutettaisiin keulan ja perän väliin joku kaunis päivä ja katsottaisiin että mitä tuli tehtyä. Sitten jos joku uhkaisi ennätystä, lyötäisiin vain lisää moduleja väliin, ilmanvastus ei kasvaisi juuri ja tehot senkun lisääntyisi. Vai mitä sanoo airodynaamikot tähän? olenko aivan väärässä?

Heksu
Seuraa 
Viestejä5462
Liittynyt16.3.2005

Kyllä tuossa pitäisi ensin vähän laskea, voiko tuollaisella junalla saavuttaa yhtään mitään. Väittäisin, että ihmisen tehopainosuhde on aika säälittävä. Kyllä sitä energiaa kuluu muuhunkin kuin pelkkään ilmanvastukseen, esimerkiksi voiman välitykseen. Monta ihmistä edellyttäisi useita pyöriä, ja jokainen lisää vierintäkitkaa. Lukuisat polkimet ja muut vimpaimet vievät energiaa itsessään.

Kiskoilla etenevänä tuo voisi olla kyllä mielenkiintoinen. VR voisi sponsoroida.

Vierailija

Heksu:

Kyllä tuossa pitäisi ensin vähän laskea, voiko tuollaisella junalla saavuttaa yhtään mitään. Väittäisin, että ihmisen tehopainosuhde on aika säälittävä. Kyllä sitä energiaa kuluu muuhunkin kuin pelkkään ilmanvastukseen, esimerkiksi voiman välitykseen. Monta ihmistä edellyttäisi useita pyöriä, ja jokainen lisää vierintäkitkaa. Lukuisat polkimet ja muut vimpaimet vievät energiaa itsessään.

Kyllä tuolla junalla voi saavuttaa vaikka mitä. Ihmisen tehopaino suhteella ei ole mitään merkitystä, koska ihminen on ainoa vertailu kohde tässä tapauksessa.

välitysten rakentaminen on varmaan haastvin osa. Vaihteita tarvitaan todennäköisestii aika monta. Kymmenkunta MTB etu ja takavaihtajaa pitäisi riittää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat