Näin saisi vähennettyä alkoholi kulutusta!

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Tämä nykyinen politiikka ei ole hyvä, koska se innostaa ryyppäämään.

Jos valtio poistaisi kaikki holhoomis asiat jota alkoholiin kuuluu, tulisi vastaan tietty piste jolloin alkoholin kulutus kääntyisi laskuun.

Munat puuttuu päättäjiltä. No joo, näin se on.

Nyt on sellainen mielikuva ihmisillä, että kuin valtio rajottaa alkoholin käyttämistä. Että valtion vastuulla on minun juomiseni. Sitten juodaan yli 10 litraa puhdasta alkoholia vuodessa.

Jos päättäjät antaisivat ravintoloitsian itse ja kauppiaan itse päättää milloin myy alkoholia ja mihin asti. Esimerkiksi Ravitolast saisivat olla vaikka 24 tuntia auki jos itse omistaja haluaa. Sama juttu ruokakaupoissakin ja tavarataloissa omistajien pitäisi saada itse päättää koska kauppa on auki ja kuinka kauan.

Myös alkoholia pitäisi olla saatavilla 24 tuntia vuorokaudessa. Jos esimerkiksi tulet baarista ja haluat pitää jatkot voi vaikkapa kioskista käydä ostamassa kossua tai viskiä ja mennä kello 4 jälkeen aamulla juomaan sitä kotiosi.

Jos baarit olisivat auki 24 tuntia, ei tarvitsisi ruveta hotkimaan sitä kaljaa valomerkin tultua vaan voisi juoda rauhassa. Mutta nyt se kalja nousee päähän lujaa.

Antaisivat vastuuta meille kansalaisille, eikä holhoisivat meitä tämän asian suhteen. Jos ruokakauppoihin saataisiin viinaa niin, ja sitä ehkä saisi sieltä viellä kello 21 jälkeenkin. Niin asiat olisivat paljon paremmin ja alkoholipiikin jälkeen alkoholin kulutuslaskisi ja näin saataisiin koko alkoholi käyttäminen vähentymään. Eikä se koettelisi ihmisten terveyttä enään niin paljon piikin jälkeen.

Nyt valtio antaa sen kuvan että saatte juodaa niin paljon viinaa, kuin ehditte. Kyllä me teistä siiten huolehditaan. Mutta kuin annettaisiin omaa vastuuta niin ihmiset tajuisivat alkaa ottamasta sitä viinaa kaksikäsin.

Valtio antaa meidän juoda viinaa, mutta paheksuu sitä. Ihmiset haluavat "kapinoida" valtiota vastaan juomalla paljon viinaa.

Mutta kuin omavastuu tulisi ei olisi "kapinointia" tai mitään muutakaan uhoomista valtioo kohtaan viina juonissa.

Kommentit (1)

Vierailija

Holhou...hyvinvointiyhteiskuntamme päättäjät ovat päätyneet siihen tulokseen että emme voi luottaa tavallisen suomalaisen kykyyn käyttää alkoholia.

Jos ylläoleva logiikka ei olisi totta, niin voisimme saman tien alentaa muutakin verotusta ja luottaa että suomalainen hankkisi itse tarvitsemansa palvelut sen sijaan että verorahoitamme kaikki palvelut riippumatta siitä että käytämmekö niitä vai emme!

Uusimmat

Suosituimmat