TV-sarjat + terveys

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Katselin tuossa pari tallennettua jaksoa Onnenpäiviä. Sitä vanhaa hyvää sarjaa. Huomasin, että rentouduin paremmin ja aloin ajattelemaan asioista paljon positiivisemmin, kuin jos olisin katsonut esim. salkkareita.

Tuli mieleen, että voiko näillä nykyisillä tv-sarjoilla olla vaikutusta ihmisten terveyteen tai mielenterveyteen, koska ohjelmia katsottaessa pyritään kumminkin jollain lailla samaistumaan tilanteisiin ja näyttelijöihin. Nykyiset sarjat kertovat etupäässä ihmisten ongelmista vaikeuksista, vastoinkäymisistä ja epäonnistumisista. Jaksoilla ei ole enää onnellisia loppuja, toisin kuin ennen sarjoissa oli kuten esim. Onnenpäivät tai Bill Cosby. Minä useimmiten tulen huonotuulisesksi ja luultavasti verenpainekkin kohoaa, jos katson kun toisilla menee huonosti, mutta kuitenkin niissä sarjoissa on jokin koukku, että katsoo myös seuraavan ja seuraavan. Aiheuttavatko nykyiset sarjat jopa masennusta katsojille?

Kommentit (7)

Vierailija

Minua rupeaa masentamaan kaikenmaailman valmiiksi nauretut, pystyyn kuolleet tuhannet (komedia)sarjat. Ne ovat käsittämättömän surkeita ja suosittuja, koska ne määrätään suosituksi laittamalla ne tiettyyn kellonaikaan näkymään.

Vierailija
MalcomX
Katselin tuossa pari tallennettua jaksoa Onnenpäiviä. Sitä vanhaa hyvää sarjaa. Huomasin, että rentouduin paremmin ja aloin ajattelemaan asioista paljon positiivisemmin, kuin jos olisin katsonut esim. salkkareita.

Tuli mieleen, että voiko näillä nykyisillä tv-sarjoilla olla vaikutusta ihmisten terveyteen tai mielenterveyteen, koska ohjelmia katsottaessa pyritään kumminkin jollain lailla samaistumaan tilanteisiin ja näyttelijöihin. Nykyiset sarjat kertovat etupäässä ihmisten ongelmista vaikeuksista, vastoinkäymisistä ja epäonnistumisista. Jaksoilla ei ole enää onnellisia loppuja, toisin kuin ennen sarjoissa oli kuten esim. Onnenpäivät tai Bill Cosby. Minä useimmiten tulen huonotuulisesksi ja luultavasti verenpainekkin kohoaa, jos katson kun toisilla menee huonosti, mutta kuitenkin niissä sarjoissa on jokin koukku, että katsoo myös seuraavan ja seuraavan. Aiheuttavatko nykyiset sarjat jopa masennusta katsojille?

Luultavasti aiheuttavat masennusta heille, joilla siihen on taipumusta. Hyvä loppu on tärkeä, niistä kun jää hyvä mieli ... esim. Kotikatu-sarja antaa monia kysymyksiä, joita on mukava pohtia.

Vierailija

MalcomX

TV ohjelmathan on huvia, ajan kulua. Ei niistä pitäisi masentuvan. Jos on taipuvaisuutta masennukseen TV takia, niin parasta pitää silloin purkki kiinni.

Herkät ihmiset masentuvat helpommin, sehän on yksillölistä kuka masentuu ja kuka ei. Toisaalta on se aika outoa jos TVtä katsellessa masentuu, siis kun katsoo TV-sarjoja.

Vierailija

Itse en ole masennukseen taipuvainen. Ajattelin vain sitä, kun paljon puhutaan tv-ohjelmien ikärajoista jne. ja että väkivallalla ja seksillä voi olla vaikutuksia katsojiin. Näin ollen luulisi, että jatkuvien ihmissuhdesotkujen syöttäminen ei myöskään voi olla hyväksi. Saattavat herkemmillä pesiytyä alitajuntaan.

Vierailija
MalcomX
Itse en ole masennukseen taipuvainen. Ajattelin vain sitä, kun paljon puhutaan tv-ohjelmien ikärajoista jne. ja että väkivallalla ja seksillä voi olla vaikutuksia katsojiin. Näin ollen luulisi, että jatkuvien ihmissuhdesotkujen syöttäminen ei myöskään voi olla hyväksi. Saattavat herkemmillä pesiytyä alitajuntaan.

Syömällä ihmissuhdesotkuja voisi luulla katsomisen jälkeen voivan kokea masennusta .. ellei katso niitä peilatakseen omia tuntojaan. Masentuneella saattaa pyöriä vain ns. yksi levy päässä .. olen huono olen huono jne.

Suhdeohjelmat kyllä käsittelevät myös masentuneisuutta, mutta jaksaako masentunut pohtia masentuneisuuttaan, syitä siihen.

Vierailija

Kunnon komedia silloin tällöin vaikuttaa takuulla terveellisesti. Kattokaa vaikka tänä iltana kolmoselta klo 00.15 alkaen.

Twopints oli huippu!

Edit. 8.1.06
Vähän säädin tuota viimeistä kehulausetta. Ei taida noista Subin uusista jaksoista olla mihinkään?

Uusimmat

Suosituimmat